Ik heb net een nieuwe routine aangeschaft van Paula’s Choice. Alleen ik heb het idee dat mijn huid de niacinamide mist. Ik kom er via internet niet helemaal uit of ik die voor of na de 2% BHA mag aanbrengen. Weet iemand toevallig of ik deze twee producten veilig in dezelfde routine kan gebruiken?
Niacinamide zal de werking van de BHA stoppen, als je het erna gebruikt. Dat komt omdat dan de PH waarde van je huid omhoog gaat. En als dat snel gaat, kun je een tinteling voelen en/of een rode huid krijgen. Niacin flush wordt dat ook wel genoemd. Hier meer info: https://theskincareedit.com/2019/05/14/niacinamide-aha-bha
Ik gebruik de niacinamide in de ochtend en bha in de avond. Is dat een mogelijkheid? In het artikel ook wat andere mogelijkheden.
Super heel erg bedankt voor je reactie! Ik ga het artikel van het linkje even goed doorlezen maar de manier waarop jij het doet is zeker een hele goede optie voor mij!
Ik gebruik nu de Retinol 0,2% in Squalane en ben sinds deze week het dagelijks aan het gebruiken. Mijn huid is al zo erg verbeterd. Ik had gisterochtend echt een puspuist en in de middag was die gewoon weg? Normaal blijven puisten echt dagen op mijn gezicht
ik heb momenteel best een fijne routine
s’ochtends
reinigen met micellair water
bha exfoliant van Paula’s choice
alpha arbutine
hylaronic acid
s’avonds
reinigen met micellair water
aha exfoliant
alpha arbutine
rosehipseedoil
Inmiddels niet meer Ik probeerde het gisteren ook al en toen was hij er ook niet. Hoop dat hij weer terugkomt, ik vind de Bijenkorf vaak chiller dan Douglas.
Huh hier toch ook gewoon? In 30 en 60 ml
Ik kom niet zo vaak in de stad ivm corona maar ik zal de eerstvolgende keer in mijn stad een kijkje nemen, dank je!
Ook @Luzarl, bij mij stond hij eerst als 'niet op voorraad!
Nu je slag slaan!
Die aha/bha is wel echt sterk, misschien dat je beter eerst de lactic acid (hebben ze in 2 sterktes) kan proberen, vooral als je niet gewend bent aan exfoliëren. Of de gycolic acid, die is wel wat heftiger dan de lactic acid maar niet zo sterk als die aha/bha.
Eens met @carrotcake. Dat wil zeggen, de 30%aha isiets wat je niet dagelijks gebruikt, maar wekelijks of maandelijks. Als je nog nooit geëxfolieerd hebt, zou ik beginnen met lactic acid 5%. Die is mild, maar goed, en dat kun je om de 2/3 dagen gebruiken in de avond. Exfolieren is juist goed als je een droge huid hebt, dat zul je wel merken. Let wel: je moet dan ook een spf gaan gebruiken overdag, want je huid wordt gevoeliger voor zon.
Ik gebruik de glycolic acid elke dag, is het dan een goed idee om Lactic acid wekelijks aan toe te voegen? Gebruik wel trouw spf.
Waarom zou je dat willen? Beide zijn van de AHA groep, en glycolic wordt geacht wat sterker te zijn.
Ik kan me voorstellen dat je af en toe een BHA wil gebruiken omdat bha een olie-oplossend vermogend heeft en daardoor je poriën in kan. Helaas is de salicylic acid van TO al een tijdje niet verkrijgbaar.
(Persoonlijk kan ik de glycolic niet goed hebben op mijn gezicht, vandaar dat ik de lactic gebruik. De glycolic gebruik ik voor benen en armen.)
Ah oké, dat is duidelijk. Ik dacht dat lactic acid er nog bij kon in mijn routine. Ik zal hier dan wel lezen als de salicyc acid terug op voorraad is.
Waarom gebruik je glycolic op je benen en armen?
Ik heb bij sephora die vitamine c-set van ole henrikson gekocht (dag- en oogcrème met serum) en ben benieuwd of het even goed is als de influencers beweren.
Het helpt bij hele droge benen, eerst exfolieren, dan vette creme erover. En tegen keratosis pilaris op mijn armen.
Heb jij misschien een tip voor goede bodylotion? Daar ben ik namelijk ook al een tijdje naar op zoek, ook voor droogheid en kp.
Heb de holy grail nog niet gevonden, maar tot nu toe vind ik de Dr Leenarts Bodycream wel het fijnst…
Misschien dat ik nog eens de Uncover body lotion ga bestellen, maar die vind ik wel duur en niet zo makkelijk mee te nemen.
Oh, en ik vind ook een body oil soms fijn, momenteel gebruik ik de Nuxe (de Riche versie). Deze:
Ik gebruik de mixa atopiance of avene cica lijn.
Ik ben nu 2 weken bezig met retinol en aaaah ik heb zo’n last van retinol uglies/the purge. Voel me er zo onzeker over en het vervelende is dat ik er niet vanaf kan blijven dus ik maak het zelf nog 10x erger. Hopelijk is het snel voorbij.
Ik heb een gemengde huid die ook wel vochtarm is denk ik, met vooral onzuiverheden op de T-zone maar daar heb ik ook de schilfertjes.
Ik had nu dit schema bedacht, wat vinden jullie ervan:
‘s ochtends:
- Watje met micellair water
- Afwassen met water
- TO Buffet
- TO niacinamide + zinc
- TO caffeine solution onder de ogen
- SPF50 (heb er een besteld van Biore)
‘s avonds
- watje met micellair water
- oil cleanse (green cleansing oil van Purito)
- water cleanse (hydrating cleansing lotion van Cerave)
- TO Granactive retinoid emulsion 2%
- TO Hyaluronic acid 2% + B5
- TO Ascorbic acid + alpha arbutrin (heb neiging tot pigmentaties)
- Neutrogena aqua gel (kreeg ik als tip van een dermatoloog, is schijnbaar heel vochtvasthoudend. Hij suggereerde hem al op te doen na cleansing als de huid nog vochtig is, maar dan zou ik hem voor m’n sera gebruiken?)
Ik denk zelf niet dat micellair water op een schone huid echt voordelen heeft eigenlijk, lijkt me een onnodige stap. Maar ik weet het niet zeker. Ik gebruik een verfrissende tonic ipv micellair water, heb dat zeker wel vier jaar ook dagelijks gebruikt omdat dat toen ‘in’ was.