Het The Ordinary / Deciem topic

Heb je last van de granactive retinoid? Of gebruik je nu retinol en wil je hier op over?
En is dit nu al je routine of wil je hier naar toe?

Ik weet niet of een acid na de granactive een goed idee is. En de hyaluron en de aqua gel hebben dezelfde functie, dus misschien niet in dezelfde routine. Eigenlijk zou ik na de granactive alleen nog de aqua gel doen.

Hier een schemaatje wat je wel en beter niet kunt combineren. https://www.deciemchatroom.com/the-ordinary-products-you-can-mix/

Ik wil inderdaad over op granactive!
Super bedankt voor de informatie, ik dacht dat je vit C en retinoid wel samen kon gebruiken. Dus beter om en om dan?

Ja ik worstel ook altijd met vit c, omdat het zo moeilijk gecombineerd kan worden. Daarom gebruik ik zelf de acorbyl glucoside in de ochtend met de buffet en niacinamide. De granactive is zo fijn, die wil ik iedere dag gebruiken, behalve de 2 x per week dat ik lactic acid gebruik om te exfolieren.

Je huid lijkt erg uit balans te zijn. Belangrijk is dan om zo weinig mogelijk producten te gebruiken en langzaam een product per keer toe te voegen en kijken of het wat voor je doet.

Basis is een hele milde cleanser voor 's ochtends en 's avonds en een zonnebrand voor overdag. Wat gebruik je en vind je dat fijn?

Dan zou ik 's avonds beginnen met de lactic acid, eerst om de 2 dagen en langzaam opbouwen. Geef je huid de tijd om te herstellen, dat kan wel 4 weken duren (dan is de bovenste huidlaag vervangen).
Op de andere dagen 's avonds kun je de hyaluron gebruiken en als je daar behoefte aan hebt, afsluiten met de NMF. Maar dat hoeft niet.

In de ochtend na reiniging, kun je wat druppels niacinamide aanbrengen, en wat spf. Verder niets.

2 likes

Ik heb geen tips, maar dit had ik zo geschreven kunnen hebben. Ook door (denk ik) medicatie ineens een super slechte huid gekregen op m’n wangen vooral. En heb ook geen idee meer.
Hopelijk kom je er snel vanaf en kan je iets vinden dat voor je werkt!

1 like

Heel eerlijk : ik zou beide afraden. De miscelair water blijft op je huid liggen en kan daar irriteren. En die Kiehls, daar zit meer parfum in dan het actieve ingredient waar ze het me verkopen, de salicylic acid. En een scrub… Echt ga exfolieren met de lactic acid, misschien is de salicylic masque iets voor je, en koop een simpele reiniger die je met water verwijdert. Bijv de milky reiniger van Kruidvat voor de gevoelige huid, of die van dr Leenarts bij Etos. Back to basics. En dan rustig opbouwen.

2 likes

@Friemel eens met @TanteBetje. Deze reiniger is ook top:

4 likes

Dit topic lijkt soms wel hogere wiskunde. Ik wilde de Caffeine Solution voor m’n wallen en Niacinamide voor m’n onrustige kin kopen en verder eindelijk niets… maar lees zoveel over combineren van bepaalde producten dat ik het spoor soms een beetje bijster ben.

In de ochtend heb ik al 100 stappen die ik doe voor mijn make-up, dus heb niet echt behoefte aan nog meer handelingen…

2 likes

Je mag inderdaad niet alles combineren, maar met alleen die producten is er geen probleem.

1 like

Misschien een tip, als je op de website van de douglas een TO-product opzoekt, staat in de beschrijving altijd met welke producten hij niet gecombineerd kan worden!

2 likes

Doen jullie de producten van TO gewoon met de hand op je gezicht of gebruiken jullie daar nog iets voor speciaal voor?

Ik breng alles gewoon met m’n handen aan!

1 like

Handen.

1 like

Op zoek naar een nieuwe gezichtsreiniger (bij voorkeur facewash). Hebben jullie tips? ik zie hierboven van neutral staan maar ben ook wel benieuwd naar de merken die hier voorbij komen (ben er nog niet bekend mee).

Michellair water garnier
Facewash Reiniger(nog kopen)
BHA liquid paula’s choice
anti rimpel nachtserum paula’s choice
Bio nachtcreme (loreal)

Je hebt ook een handig schema! Ook fijn voor als je nog andere producten gaat gebruiken enz

Ik weet alleen niet zeker of deze helemaal up to date is (wellicht zijn er nieuwe producten bij gekomen)

3 likes

Ben paar maand geleden begonnen met een goede/betere skincare routine, honestly alles is beter dan wat ik deed. Maar wil weer salicylic acid gaan gebruiken en niacinamide proberen… Sadly the ordinary is steeds uitverkocht. Heb geen ervaringen met anderre merken dus weet niet of anderre tips hebben.
(zo irritant, mijn huid ziet er al zo veel beter uit dan eerst alleen nu heb ik inplaats van steeds pukkeltjes rond mijn mond/kin, krijg ik een maar 1 dikkerd op mijn kin en dat is het ongeveer, als ik nou dat probleem oplos ben ik echt super blij)

1 like

De BHA is inderdaad al langere tijd niet verkrijgbaar. Ik kan je deze aanraden: https://www.paulaschoice.nl/nl/skin-perfecting-bha-liquid-exfoliant-full-size-2010.html
De mini doe je al heel lang mee.

De niacinamide van TO is toch wel verkrijgbaar?

1 like

De niacinamide van TO is nog wel verkrijgbaar op de site van Deciem, maar dan is hij wel iets duurder dan bij Douglas en de Bijenkorf. Ik heb geen idee wanneer hij weer op voorraad is bij bovengenoemde winkels :worried:

1 like

Bij Deciem en Douglas is het 5,90 en de bijenkorf en lookfantastic zijn net duurder (wat me logisch lijkt)? Feelunique is wel goedkoper (maar nu niet in stock)

1 like

Ja same, wacht ook al lang op de niacinamide bij beide winkels.

1 like