Wow vet handig idd! Heb 'm net even uitgeprobeerd en natuurlijk geven ze weer niacinamide wat zou het toch fijn geweest zijn als m’n huid daar tegen kon
Ik blijf zo dom om het eens in de zoveel tijd te proberen
ik denk dat het gebruik van dagelijks een bha exfoliant nog wel verschil kan maken.
Hi
Ik heb de 1% retinol van paula s choice.
Mijn huid was er al aan gewent maar heb nu overal velletjes en soort schrale plekken die een beetje pijn doen.
Loop er nu 3 dagen mee rond en t gaat niet weg. Iemand dir ook gehad (ben er al mee gestopt!!)
is 1% niet een hoog percentage om mee te beginnen? (of bedoel je dat je al eerder retinol had gebruikt?). ik weet dat ze bij the ordinary bijvoorbeeld ook 0.2 en 0.5% verkopen om mee te starten en daarna opbouwen naar 1%.
maar iemand anders hier kan je er vast meer over vertellen!
Toen ik voor het eerst met niacinamide begon kreeg ik eerst een boel puisten, maar ik heb doorgezet en het is uiteindelijk weggegaan na 2 weken ofzo. Nu heb ik nergens meer last van. Het kan dus een purge zijn!
Sorry was nier echt duidelijk haha.
bedoelde dat ik al minder sterke retinol gebruikt heb.
Dit is de 1ste x dat ik de 1% gebruikt heb 3 x in 1 week.
Ben echt bang dat ik littekens krijg bah overal zitten plekken en velletjes en t jeukt en heb een trekkerige huid.
Ik had dit ook toen ik voor de eerste keer adapaleen ging gebruiken en heb op die plekjes toen ingesmeerd met vaseline en dat trok wel redelijk snel weg.
Helaas bleef het bij mij een heel flesje lang 🥲
Is de 10% lactic acid heel sterk in vergelijking met de 5%? Mijn huid kan soms wel wat gevoelig reageren maar langs de andere kant kan ik wel probleemloos de rode aha/bha peeling gebruiken…
Ik ben per ongeluk met de 10% ipv 5% begonnen en dat had ik pas door toen ik op het flesje keek! Dus ik vind het heel erg meevallen en ik heb ook een gevoelige huid. Hij is echt veeeel milder dan de rode peeling.
Gelukkig want heb die uiteindelijk ook maar op de gok besteld, omdat ik voor 0:00u een douglas bestelling wou plaatsen (want 25% op alles en wou geen 2 aparte bestellingen doenivm verzendkosten)
EINDELIJK besteld, via Feel Unique want had shampoo nodig en die kon ik alleen daar vinden, dus toen ook eindelijk maar van alles uitgezocht (€70 hoppakee). Ik had dus advies gevraagd bij inkey en bij ordinary en heb ze een beetje gecombineerd omdat de helft natuurlijk niet op voorraad was… Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn en vind het ‘stom’ dat je niet gelijk alles in 1 keer kunt gaan gebruiken. Waar kan ik het beste mee beginnen?
Clean: The Inkey List Salicylic Acid
Hydrate: Q+A Hyaluronic Acid serum
Treat: The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
(PM: The Ordinary 100% Organic Virgin Chia Seed Oil)
Moisture: Embryolisse Lait-Creme concentré
(AM: The Inkey List SPF 30 100% mineral UV filters)
Heeft iemand onlangs nog iets besteld op de site van Deciem en betaald met Paypal? Ik krijg steeds een foutmelding als ik het probeer. “The payment you submitted is not valid. Please re-enter payment information”, terwijl mijn PayPal account gewoon werkt. Ik had even gegoogeld en meer mensen lijken er last van te hebben, maar misschien heeft iemand al een loophole gevonden, bijvoorbeeld met een bepaalde browser?
@Bill ik heb denk ik vergelijkbare problemen als jij, ik heb geen puistjes maar wel grote poriën en onderhuidse bultjes en snel last van blackheads. Ik heb daarvoor nu deze combinatie, gebruik het nog niet lang genoeg om er echt wat over te zeggen maar wellicht kan je dit als inspiratie gebruiken:
- Squalane cleanser
- Niacinamide 10% + Zinc 1%
- Hyaluronic Acid 2% + B5
- Natural Moisturizing Factors + HA
Ik wil ook nog graag Azelaic Acid Suspension gebruiken omdat ik ook last heb van rode vlekjes, ik denk dat ik dat in de avond wil gaan doen als stap 4 i.p.v. Natural Moisturizing Factors, of kan ik dat beter op een andere manier doen? Iemand daar ervaring mee?
Mijn huid wordt altijd een beetje - nouja niet echt droog - maar stoffig??? van de Azeliac Acid Suspension. Ik wil daarna echt wel een moisturizer op. Geen vervanger is het iig.
@Bill oh grappig, ik vind de azaelic suspenser juist voelen als een moisturiser, mijn huid is ook altijd juist zacht en “vol” na gebruik. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn oily ass skin maar dan ga ik het gebruiken als tussenstap, ben benieuwd hoe het uitpakt in combinatie met elkaar allemaal!
@KipTokTok haha ik vind het dus ook wel lekker voelen, maar dan krijg ik daarna van die velletjes alsof m’n huid heel droog is maar die crème droogt gewoon raar op bij mij?
Dus als ik dat wil voorkomen moet ik er nog iets vettigers overheen doen. Plus, het is ook niet echt voedend vind ik, maar meer een fijn gevoel omdat het een beetje fris voelt.
Ik had ook last van blackheads en bij mij zijn ze nu 100% weg. ik gebruik de glycolic acid toner die jij noemt dus die zou ik zeker proberen! Ik gebruik hem wel maar 2x per week want vind hem vrij sterk
Ik wou ook een bestelling doen bij TO. Moisturizer, oogcreme en nachtcreme (Paula’s choice) heb ik nog.
Ik heb de regimen builder ingevuld maar krijg dan bv geen toner of exfoliant geadviseerd? Of wordt dat niet gebruikt bij hun producten?
Ik heb algemeen geen lastige huid maar sinds stoppen met de pil wel last van mee-eters en puistjes rondom mijn kin en soms van pigment vlekjes. Eerder een droge huid en de laatste tijd ook last van oneffenheden op mijn voorhoofd.
ik wil al zeker de Squalane Cleanser en Niacinamide 10% + Zinc 1% bestellen.
Heeft iemand advies voor nog een goede toner of/en exfoliant? Mag ook van een ander merk zijn.
Ik vind de lactic acid heel fijn. De glycolic acid toner is voor mijn gezicht te scherp. En voor 1x per 2 werken de 30%Aha en 2%Bha is een topproduct.
(moisturising) toners hebben ze eigenlijk niet.