Dat kan wel hoor, die prikjes, die voel ik ook nog steeds wel eens, ook na gebruik van 4 jaar of zo. Wegvegen plaatselijk is goed, want naar je gevoel luisteren is goed. Het gaat niet meteen mis, maar bouw rustig op. Je zult merken dat je na verloop van tijd, steeds wat langer het op kan houden. Ga het niet vaker dan eens in de 1 a 2 weken gebruiken, en zorg dat je een goede SPF hebt.
In deze tijd met veel zon, exfolieer ik wat minder, of ik gebruik mildere producten. Zoals de lactic acid, je kunt prima beginnen met de 5%. Als je huid meer aan exfolieren is gewend, reageert het ook wat minder.
Voor wat betreft je vraag over Niacinamide, ja er zijn mensen die reageren, en waarschijnlijk reageren de meeste op de zink. Maar het kost ook weinig, dus je zou het best kunnen proberen. Niacinamide is namelijk wel een erg goed ingredient voor gevoelige huid, die helpt bij het sterker maken van je huid. (en nog veel meer). Als je wilt proberen maar dan zonder de zink, dan heeft Paula’s Choice een heel mooi, maar iets duurder alternatief.
En als Dreamcream fijn is, en je huid kan ertegen, dan is er niets mis mee om het te gebruiken hoor. Maakt niet zoveel uit of het bodylotion is of niet, ik gebruik als nachtcreme ook een algemene huidcreme, en ik heb nog nooit een fijner alternatief gevonden.
)! Ik ga de niacinamide wel proberen denk ik! En de lactic acid misschien ook, als ik dan toch een bestelling doe.