Het The Ordinary / Deciem topic

Mijn bestelling is ook nog niet verzonden terwijl er bij de orderstatus wel heel optimistisch estimated delivery: 15 april staat 🥲

Hier kan je via een contactformulier een mail sturen
https://theordinary.deciem.com/nl/contact-form?target=Shipment

2 likes

Hmm ja ik denk dat idd? Maar ik wacht het nog even af, wie weet staan ze straks toch ineens voor de deur!

@Bill sorry dubbelpost, maar ik krijg net een mail van DHL dat ze morgen een pakketje van LANDMARK GLOBAL (UK) LIMITED komen bezorgen! Ik heb verder niks besteld uit de UK dus ik neem aan dat het van Deciem komt. Op de website van Deciem staat dat het nog niet verzonden is dus die status wordt blijkbaar inderdaad niet altijd geüpdatet. Ik heb trouwens op 7 april besteld, dus als jij nu na twee weken nog niks hebt gehoord denk ik dat je inderdaad wel contact met ze kan opnemen.

1 like

De lactic acid zou ik misschien ook eens willen proberen nu ik hier over lees. Gebruiken jullie hiernaast ook een bha en hoe wissel je dit af? Ik gebruik zelf bijna dagelijks de 2% bha liquid van Paula’s choice en daar ben ik heel tevreden over. Is het dan aan te raden om ook lactic acid te proberen en af te wisselen of exfolieer je dan teveel?

1 like

Wanneer kies je dan voor de niacimide? Ik wil naicimide introduceren/proberen in mijn routine en gebruik ook al de bha van PC in de avond.

Het beste in de ochtend. Vaak doe je de exfolianten in de avond, en dan kun je de niacinamide in de ochtend doen. Niet te veel, want het kan rullen met bepaalde moisturizers.

1 like

Ik weet niet of het toeval is of het echt aan het product ligt maar sinds ik de lactic acid gebruik is mijn huid echt top in vergelijking met ervoor, geen acne of van die kleine puistjes meer op mn kin, mn wangen zijn mooi glowy etc :heart_eyes:
Het enige waar ik tegenaan blijf zitten is de poriën op mn neus en kin: kan ze wel uitdrukken maar na 1 dag is het alweer terug… zijn dus niet echt blackheads denk ik maar gewoon vergrootte porien? Heeft iemand hier al een holy grail voor gevonden, hoeft niet per se van TO te zijn!

Gebruik je dan ook nog hyaloronic acid voor die niacinamide? Ik doe dit nu altijd maar iets in me zegt dat dat niet hoort ofzo

Heeft iemand nog een tip voor een goede moisturizer? Gebruik nu embryolisse maar die is echt te dik voor sochtends.

Ik vind deze super fijn, de structuur is wat vloeibaarder dus hij verdeelt heel makkelijk. Die van TO gebruik ik ook maar soms vind ik deze fijner.

2 likes

Ik gebruik sinds een paar dagen de niacinamide + zinc en merk eigenlijk gelijk meer onderhuidse puistjes en bultjes. Nu las ik dat meer hier in het topic en las ik ook dat het vaak een teken is dat je teveel gebruikt, hoevaak en hoeveel gebruiken jullie de niacinamide? Ik heb namelijk last van grote porien en hormonale acne op mijn kin, dacht dat het daarvoor wel goed zou zijn.

Ik gebruik zelf 2 druppels per dag. Maar je kunt het ook door je moisturiser of serum mengen en beginnen met 1 druppel per dag, om de dag. Het is vaak de zink die de irritatie geeft, dus een andere oplossing is over te gaan op een niacinamide zonder zink van een ander merk.

1 like

Ik had dat ook toen ik ermee begon, omdat ik het direct op mijn huid smeerde. Nu ik elke dag twee druppels met mijn dagcreme meng heb ik dat vervelende effect niet meer. Het is voor mij te vroeg om significante verbeteringen te zien, maar ik heb in ieder geval geen verslechtering gemerkt (ik doe dit nu drie weken) :smiley:

2 likes

Ik gebruik de niacinamide+zinc nu een maand 2x per dag, 3 druppels. De eerste week had ik ook last van onderhuidse bultjes, maar ben het blijven gebruiken, omdat ik las dat bij veel mensen hun huid er even aan moest wennen.

Nu een paar weken later ben ik zo blij dat ik heb doorgezet. De poriën op mn neus zijn zoveel minder zichtbaar :tada:.

2 likes

Ik had de eerste 2 weken toen ik met niacinamide begon een soort purge op mijn wangen, hoewel ik maar 1 druppel gebruikte. Ik heb wel doorgezet met gebruiken en nu is het helemaal in orde!

2 likes

Het lijkt wel alsof ik ineens iedere dag nieuwe rimpels en lijntjes ontdek, tijd om iets aan mijn huid te doen dus, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Naast de rimpels en lijntjes is mijn huid gedehydrateerd, en sinds kort ook rood. Ik heb de marine hyaluron en de moisturizer. Met welke producten kan ik mijn routine het beste uitbreiden?

Voor rimpels/lijntjes kan je Buffet (evt met copper peptides) gebruiken, tegen roodheid azelaic acid. Die kan je alleen niet samen gebruiken, dus ik gebruik altijd ‘s ochtends buffet en ‘s avonds azelaic acid!

In Buffet zit als ik het goed heb ook hyaluron dus marine hyaluronics zou je dan ‘s ochtends kunnen weglaten.

1 like

Thanks!

1 like

Ik heb een tijdje geleden dit hele topic gelezen. Ik had vlak daarvoor in een opwelling en zonder kennis de aha+bha peeling besteld wat waarschijnlijk niet de beste keuze is voor mijn huid (gevoelig, soms eczeem, droog/gedehydrateerd en beginnende rimpels). Vanochtend durfde ik hem toch voor het eerst te proberen want eigenwijs, maar zoals verwacht prikte het wel op een paar plekken. Niet branderig, maar alsof er naaldjes in mn huid staken… Ik heb het heel plaatselijk weggeveegd en op de andere plekken 2-3 min laten zitten. Ik zie nog geen verschil, maar dat is misschien normaal?

De reden dat ik toch zou willen exfolieren is omdat ik soms op mijn jukbeenderen en op mijn slapen kleine kleurloze bultjes heb en ook hier en daar witte bultjes, ik denk milia?

Zou lactic acid een goede keuze zijn? En niancinamide? Ik las dat dat ook goed is bij roodheid en eczeem, maar ik vraag me af ik dan beter iets zonder zink gebruik omdat dat volgens mij specifiek voor puistjes en acné goed is.

Ik heb nadat ik dit topic heb gelezen en de regime builder heb ingevuld ook buffet, amino acids+b5 en de nmf+ha gekocht en die gebruik ik nu ongeveer een week. Ik zie nog geen duidelijke verbeteringen maar het werkt wel gewoon fijn. Ik wissel wel nog af met lush dream cream, dat is al ca 10 jaar de enige crème die mn huid echt zacht en gehydrateerd maakt, gek want het is eigenlijk een bodylotion…

Dit heb ik na 2+ jaar gebruiken nog, maar het helpt wel. 1x per week 8 minuten gebruik ik het, mijn huid is extreem opgeknapt (ook door andere producten maar ik geloof wel dat deze een flinke rol speelt in mijn relatief gladde uit). Ik denk niet dat je na 1x minimaal gebruik kan verwachten om een verschil te zien eigenlijk.

Die bultjes die jij beschrijft had ik ook, ik gebruik mandalic acid (savonds), Azalaic acid (sochtends) en die exfoliator (1x per week ipv mandalic acid) en nu heb ik niks meer, soms een onderhuidse puist. Niacimide zou ik niet aanraden, maar dat is omdat ik persoonlijk slechte ervaringen ermee heb. Ik (geen acne, wel bultjes) kreeg er juist puistjes /bultjes van. Maar voor mijn zusje met acne helpt het mega goed.

Dat kan wel hoor, die prikjes, die voel ik ook nog steeds wel eens, ook na gebruik van 4 jaar of zo. Wegvegen plaatselijk is goed, want naar je gevoel luisteren is goed. Het gaat niet meteen mis, maar bouw rustig op. Je zult merken dat je na verloop van tijd, steeds wat langer het op kan houden. Ga het niet vaker dan eens in de 1 a 2 weken gebruiken, en zorg dat je een goede SPF hebt.

In deze tijd met veel zon, exfolieer ik wat minder, of ik gebruik mildere producten. Zoals de lactic acid, je kunt prima beginnen met de 5%. Als je huid meer aan exfolieren is gewend, reageert het ook wat minder.
Voor wat betreft je vraag over Niacinamide, ja er zijn mensen die reageren, en waarschijnlijk reageren de meeste op de zink. Maar het kost ook weinig, dus je zou het best kunnen proberen. Niacinamide is namelijk wel een erg goed ingredient voor gevoelige huid, die helpt bij het sterker maken van je huid. (en nog veel meer). Als je wilt proberen maar dan zonder de zink, dan heeft Paula’s Choice een heel mooi, maar iets duurder alternatief.

En als Dreamcream fijn is, en je huid kan ertegen, dan is er niets mis mee om het te gebruiken hoor. Maakt niet zoveel uit of het bodylotion is of niet, ik gebruik als nachtcreme ook een algemene huidcreme, en ik heb nog nooit een fijner alternatief gevonden.

1 like