Je hebt al wat tips gekregen, maar ik ga er nog eentje aan toe voegen. Het kan zijn dat je iets teveel exfolieert. Ik ga er even van uit dat de tonic die je noemt de Glycolic toner is van The Ordinary? In dat geval, dat is een vrij heftige exfoliërende toner. Je kunt het eens proberen om 's ochtends het niet te gebruiken, of om de dag. Als je een toner lekker vind, kies dan voor een hydraterende toner. In het topic over Asian Skincare staan veel tips.
Je kunt ook overgaan op de Lactic Acid 10% van TO. Dan blijf je exfolieren, maar het is veel milder.
Als je overexfolieert kun je een gevoel op je huid krijgen van een schram. Maar voor dat gebeurt, kan je huid vrij droog worden. Even uittesten. Trouwens als je andere toner gebruikt, dan ik vermoed, dan is het ook een goed idee om te beginnen met exfolieren!
Het is belangrijk altijd de balans te zoeken, dus alle tips hierboven zijn ook goed, je huid is ten voordele verandert, daar hoort ook een net andere routine bij. Toen ik een hele droge huid had (altijd al gehad, maar nu kon ik niets meer verzinnen wat hielp) ben ik mij in ingredienten gaan verdiepen en heb alles wat aggressief was (parfum, alcohol, essentiele olien, etc) uit mijn routine gegooid en werd mijn huid mooier dan ooit. Hoewel ik van nature een droge huid heb, heb ik als alles in balans is, een normale tot licht gecombineerde huid. Zodra er iets gebeurt (seizoenen, ziek, etc) moet ik mijn routine beetje tweaken om weer tot het juiste te komen.