Het The Ordinary / Deciem topic

Heb je een droge/normale/gevoelige/vette huid?

Hoe gebruik je het? Ik heb het ook maar niet het idee dat het super veel doet.

Oei, ziet er naar uit dat het toch te gevoelig is voor je huid. Neem aan dat je het max paar minuten op had en gelijk had afgespoeld?

Nu vooral goed verzorgen met moisturizer en goed smeren met SPF overdag! Als het goed is moet het vanzelf weggaan.

Volgende keer misschien Lactic Acid 5% of 10% proberen, deze zijn wat zachter voor de huid. En als dat goed gaat eventueel Glycolic Acid.

2 likes

Thanks! Ik heb inderdaad moisturizer en spf gedaan. Het is al wat minder gelukkig. Andere delen van mijn gezicht en nek lijken het prima aan te kunnen maar mijn wangen zijn denk ik net wat te gevoelig :sweat_smile:

1 like

Dit heb ik ook soms met sommige producten. Mijn huid moet er dan even aan wennen. Het trekt meestal dezelfde dag wel weg. Wel heel voorzichtig zijn met zon!

Edit: oh dit is van 4 dagen geleden zie ik nu :sweat_smile:. Nou ik neem aan dat het inmiddels dan is weggetrokken haha

1 like

Iemand die mee wil denken? Ik heb last van hyperpigmentatie boven mijn bovenlip (snor gebied) en op mijn wangen. Vanwege zwangerschap was ik gestopt met tret. Heeft iemand aanraders voor de vlekjes? Ben ook op zoek naar een fijne, lichte moisturizer

Azelaic acid wordt ook wel gebruikt voor hyperpigmentatie, en is te gebruiken tijdens de zwangerschap! Qua moisturizer ben ik fan van de NMF van TO, is wel een vrij lichte dus als je droge huid hebt is het misschien niet voldoende.

2 likes

Thanks voor het reageren! Ga ik toch ff bestellen en hopen dat het gaat werken!

Hoop dat het wat voor je doet! Je kunt azelaic acid trouwens ook via de huisarts krijgen (skinoren of finacea) dan is het percentage wat hoger en kan het net wat werkzamer zijn!

1 like

Oh dan ga ik morgen gelijk even bellen! Zit er echt doorheen nooit geen puistje en sinds een aantal jaren zo last van vlekjes en onzeker. Thanks thanks thanks voor je hulp!

1 like

Vitamine C zou je ook nog kunnen proberen! Heeft bij mij wel geholpen bij sproetjes en vlekjes.

Ik zag op TikTok iets over Hyaluronic Acid 2% + B5 op je haar gebruiken wat het heel glad zou maken, dus ik was meteen hyped en heb het geprobeerd, maar nee. Op m’n huid doet het niet zoveel: het wordt vooral heel plakkerig en dat was ook in mijn haar het geval. Maar misschien heb ik het niet lang genoeg volgehouden.

1 like

Dankje! Daar was ik in het verleden mee begonnen zal ff een nieuwe kopen aangezien deze niet meer houdbaar is 🄲

Die oxideren snel he! Zonde wel. Ik heb een tijdje geleden de 100% L- Ascorbic Acid Powder besteld, omdat je het dan bij elk gebruik vers kan mixen, maar volgens mij is dat spul dan ineens ook veel sterker, dus ik heb het nog niet aangedurfd om te proberen haha.

@kali Ja, in een ander product werkt het veel fijner voor mij. Ik gebruik nu een toner met HA erin en dat werkt top. Alleen dat laagje HA serum van TO maakte mijn hele routine plakkerig, trok niet goed in en matchte gewoon niet goed met de rest van de producten. Maar in het juiste product werkt het juist heel goed!

2 likes

Ik heb wel interesse in de natural moisturizing factors + HA!

Ik pm je!

1 like

In deze video van Doctorly (twee dermatologen) wordt er goed uitgelegd hoe je poriƫn er kleiner uit kan laten zien. Afhankelijk van je huidige routine kun je dan bepalen wat je kan aanpassen.

Buffet bevat peptiden. Ik heb er goede verhalen over gehoord, maar is niet gericht op het minimaliseren van poriën. Ik denk dan eerder aan het toevoegen van een retinoïde.

1 like

Voor droogtelijntjes zou je met buffet wel goed moeten zitten.

1 like

Heeft iemand de ascorbic acid 8% + alpha arbutin 2%? Welke kleur heeft die normaal? De mijne is lichtgeel maar ik weet niet meer of die altijd al zo was, het is al even geleden dat ik 'm gebruikt heb.

Die van mij was ook aan de gelige kant! Kan niet checken want laatst opgemaakt, maar het was wel iets wat me altijd opviel

1 like

Op de website van TO staat er een afbeelding van de vloeistof. Daar ziet het er transparant uit.

1 like