Het The Ordinary / Deciem topic

Ik heb een vraagje over de retinol 0,5% en de vit C cream van The Ordinary. Ik gebruik dat sinds een paar weken naast wat andere skincareproducten. Maar sinds eergisteren krijg ik opeens puistjes op mijn kin. Ik heb nooit echt veel last gehad van puistjes dus dit is gek. Ik las al wel dat de producten irritaties kunnen veroorzaken maar ik heb er de eerste weken helemaal geen last van gehad. Weet iemand of het alsnog van die producten kan komen of dat het toeval is en het een andere oorzaak heeft?

Wanneer je met een retinol begint, kun je in de eerste weken meer last krijgen van acne. Dit wordt ook wel de “purge”-fase genoemd. Normaal gesproken duurt dit niet langer dan twee maanden.

Als het langer duurt dan twee maanden kan het zijn dat je een te sterke vorm van retinol gebruikt of dat er andere producten in je routine zijn die irritatie veroorzaken.

1 like

Dankjewel voor je antwoord!

1 like

Ik zou je een paar stappen aanraden. Vochtarme huid heb ik met alleen creme niet in balans gekregen. Ik zou de dag beginnen met een vochtinbrenger, als eerste laag. Kan zijn een toner, maar van TO zou Marine Hyaluronics aanraden. Dit onder een creme zou al een verschil moeten maken. \

Op het gebied van een moisturizer heeft TO er maar 1, Natural Moisturizing Factors, en die is prima. Ik vind zelf dat er prettigere zijn, maar deze werkt wel. Mocht je een andere willen proberen, dan kan ik de Purito Deep Sea Pure Water cream erg aanraden. Of nog rijker, de dag/nachtcreme zonder spf van Dr Leenarts. Dat is trouwens een prima nachtcrĂšme.

Als dit prettig is, kan ik je aanraden je huidbarriere wat te verstevigen. The Buffet is een fijn serum met een aantal peptiden. Ook die is goed voor vochtbalans. En Niacinamide. Je zou zelfs deze 3 serums, zodra je deze getest en fijn bevonden hebt, in je hand kunnen mengen in 1 stap voor je creme.
Succes!

3 likes

Heeft iemand de ordinary foundation al getest?

ja, die is volgens mij al best vaak besproken in het beauty topic :blush: Zelf heb ik ook ervaring met de sheer en higher coverage foundations, vond ze allebei heel fijn. Merkte ook zeker verschil qua dekking en het ging lang mee. Ik draag ondertussen geen foundation meer maar als ik het weer zou gaan dragen, zou ik die van TO kopen

2 likes

23% korting!

6 likes

Thanks, dat komt heel mooi uit.

Wat gaan jullie allemaal kopen? Ik ga al mijn usuals aanvullen maar wil wel nog wat nieuwe dingen proberen.

Wat zijn aanraders om pigmentvlekjes aan te pakken? En ik heb die vitamine C in poedervorm liggen, wat is een goede vloeistof om hiermee te mengen?

Vraagje! Is zo’n SPF van TO voldoende als dagelijkse dagcreme of moet ik dat echt nog aanvullen met een moisturizer? Of kan ik bijvoorbeeld 's ochtends deze SPF aanbrengen en 's avonds een nachtcreme: The Ordinary | Mineral UV Filters SPF 15 with Antioxidants

Geen antwoord op je vraag, maar ik vind de SPF van The Ordinary niet fijn. Hij smeert niet goed uit en laat een witte laag achter. Echt geen aanrader

7 likes

Goed om te weten, thanks!!

2 likes

Als je op zoek bent naar spf-aanraders: aqua ding van bioré via littlewonderland en de anthélios van la roche posay in de schudfles.

2 likes

Natural moisturising factors zou ik zeker aanraden. Niacimide ligt aan je huid, veel mensen (ik incl) reageren daar juist slecht op. Voor mij helpt lactic acid beter

TO is uitgesloten bij deze kortingsactie. Op de eigen site van TO geven ze de hele maand november 23% korting.

2 likes

Ik (en met mij veel anderen helaas) kregen juist puistjes en onzuiverheden van niacimide! Ging ook niet weg, pas toen ik stopte met gebruiken. Het was dus geen purge. Voor m’n zusje werkt het wel weer mega goed

1 like

Hebben meer mensen last van dat je er in het begin juist meer puistjes en onzuiverheden van krijgt?

Ik gebruik
Squalane Cleanser
Hyaluronic acid
Niaciamide
Natural Moisturizing Factors

's Avonds gebruik ik het Rose Hip Seed Oil erbij.

Ik gebruik deze producten a.d.v. het advies vanuit Deciem toen k mijn huideigenschappen en een foto heb doorgestuurd van mijn huid destijds.

Ik gebruik de producten nu pas 5 dagen maar vind het toch best schrikbarend hoeveel meer puistjes ik in 1x heb gekregen. Hoe lang moet ik dit nog aankijken?

Bij sommige producten (exfolianten) kunt je in het begin inderdaad meer last krijgen van puistjes omdat alles wat nog wat dieper in de huid zat tegelijk naar boven komt. Maar de producten die je hier noemt zijn geen exfolianten en volgens mij hoort purging hier niet bij. Als ik jou was zou ik de producten 1 voor 1 introduceren zodat je kunt zien waar je huidreactie vandaan komt. Ik weet dat veel mensen van niacinamide juist puistjes krijgen, dus ik denk dat dat de schuldige is! Ook zou ik na de squalane cleanser nog een milde andere cleanser gebruiken omdat die eerste vaak nog een laagje achterlaat op je huid.

3 likes

Veel mensen reageren ook op Niaciamide. Anders even wat stapjes terug en 1 voor 1 opbouwen?

Moet je ook btw en inklaringskosten betalen als je bestelt bij Deciem?