Het The Ordinary / Deciem topic

Alles heeft nu 23% korting!

5 likes

Net een grote bestelling gedaan :grimacing: Gelukkig wel mezelf in kunnen houden en alleen dingen besteld die ik al ken en die goed bevallen. Altijd zo verleidelijk om allemaal nieuwe dingen te testen

Ik heb best wel last van donkere/rode vlekjes die achterblijven nadat ik puistjes heb gehad. Wat is een goed product om die vlekken te verminderen?

Had juist een nieuwe fles gycolic acid nodig, heb er het wimper- en wenkbrauwserum maar bij besteld.

1 like

Ah shit hahah net een paar dagen geleden van alles gekocht, moet beter letten op aanbiedingen

1 like

Volgens de huidtherapeut kan vitamine c hier ook goed bij helpen, ik ga daarheen voor de achtergebleven littekens en pigmentatie. Ik geloof dat azeleic acid hier ook goed tegen helpt, daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik heb zelf positieve ervaringen met retinol, zeker icm acne, alles gaat dan net wat sneller weg.

2 likes

Azelaic acid is hier een goede voor.

1 like

Ik had dit ook in het beauty topic gevraagd, maar volgens mij past het beter hier: ik gebruik nu het regime van Jetske ultee, maar ik wil vooral qua moisturizer wat anders proberen. Ik heb een vette maar erg gevoelige huid (vast ook door acne behandelingen in het verleden). (Ik heb geen acne meer, soms kleine talgpuistjes op mijn kaak). Weet iemand een goede vervanging van the ordinary voor deze moisturizer?

glycolic acid werkt echt goed voor mijn keratosis pilaris! Het is al zoooooveel verminderd.

5 likes

Iemand die ook tijdens de 23% off sale heeft besteld en nog steeds wacht op levering? Mijn order is al sinds 20 juni ‘in transit’. Klantenservice reageert maar niet :unamused:

Nee ik heb het al heel lang binnen! :astonished: Echt een week na bestelling werd t gewoon geleverd

2 likes

Ben sinds 3 weken begonnen aan een routine met The Ordinary producten. Mijn voorhoofd wordt vaak een beetje vettig en heb veel last van roodheid en oneffenheden op mn wangen. Ik heb Deciem om advies gevraagd en gebruik nu deze producten (gebruik ipv de Squalane cleanser een cleanser van Cerave, omdat ik vind dat de squalane vrij snel snel op gaat):

Merk al echt een verschil! Mn huid is veel rustiger en de roodheid op mn wangen trekt al weg.

Heeft iemand toevallig ervaring met 100% Organic Virgin Sea-Buckthorn Fruit Oil? Kon hem via de zoekfunctie niet vinden.

Ik heb twee jaar geleden wat dingen geprobeerd van The Ordinary toen ik een hele droge huid had (cleanser, 100% Plant-Derived Squalane olie, Lactic Acid 5% + HA 2% en de moisturizer). Nu ben ik dus gestopt met hormonale anticonceptie en heb ik ineens m’n puberhuid met puistjes terug. Ben me een beetje aan het verdiepen in andere huidverzorging nu en de Sea-Buckthorn Fruit Oil kwam dus uit die ‘test’ van The Ordinary.

2 likes

Ik heb hem maar gebruik hem bijna nooit omdat hij suuuuuuper oranje is en ook heel erg afgeeft. Ik ben er een keer mee gaan slapen (nadat ik het een paar uur had laten intrekken) en mijn hele kussen was oranje. Dus nu gebruik ik hem alleen als een soort masker, laat ik hem een paar uur intrekken en was ik daarna mijn gezicht.
Ik heb ook wel eens geprobeerd om een drupje te mengen met mijn dagcreme maar ook daar kreeg ik een oranje gezicht van. Dus voor dagelijks gebruik vind ik hem niet zo ideaal.

4 likes

Hebben mensen al resultaten?
Ik gebruik het nu anderhalve week (op m’n wenkbrauwen) en denk dus dat het al werkt maar dat kan denk ik helemaal niet :joy:

2 likes

Hoe staan jullie tegenover het gebruik van The Ordinary? Ik heb superveel producten van ze (gebruik er bijna niks van overigens behalve de dagcreme en niacinamide (hoe je het ook schrijf haha)) maar iemand vertelde me laatst dat het helemaal niet werkt en er allemaal water in zou zitten en je het dus niet moet gebruiken. Heeft iemand daar hier een mening over? Want ik wil best investeren in wat goede skincare, i.p.v. dat ik 10 potjes van the ordinary heb wat ik allemaal niet gebruik :sweat_smile:

(dus samenvatting: mening over the ordinary? dan weet ik of ik het beter weg kan gooien en me moet gaan verdiepen in iets anders zeg maar)

En nog een andere vraag, ik heb laatst deze spf besteld en vind 'm suuuperfijn (heb normaal de bioré watery essence en al 5 anderen geprobeerd, maar ik krijg overal last van mijn ogen van behalve de bioré en nu deze). Heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee? Ik vraag me af of er namelijk iets in zit wat slecht zou zijn voor je huid
 anders ga ik ff inslaan :sweat_smile:

het was niks voor mij met al die verschillende potjes maar heb me er nooit echt goed in verdiept, ik weet dat er veel mensen wel fan van zijn! er is ook een the ordinary topic hier ergens

3 likes

Ja ik heb een beetje het idee dat het een you love it or hate it dingetje is. Maar zij studeert voor huidtherapeut en op haar opleiding werd dus gezegd dat The Ordinary troep was
 terwijl ik er juist zoveel lovende dingen heb gehoord, anders was ik er niet aan begonnen :sweat_smile: Dus vandaar mijn verwarring haha.

Haaa ik heb een aantal producten van the ordinary en ben er heel blij mee (oa retinol & squalane) dus zelfs als het placebo is dan who cares it works for me😂

Cosrx sunscreen is volgens mij ook prima hoor. Ik gwbruik hem ook met veel plezier.

1 like

Ik gebruik al jaren The Ordinary, en ik kan niet goed tegen water. Dus als er water in zou zitten, zou mijn huid er anders uit zien. Totaal broodje-aapverhaal, dus.

Of het iets voor jou is, moet je je afvragen. Je stelt hier best wel basisvragen, voor die producten heb je wel enige kennis nodig, van je eigen huid en van ingrediënten. En het kost een tijdje om uit te vinden wat voor jou werkt en wat niet. Als het je interesseert, lees dan het The Ordinary topic eens door.

3 likes