Je kan inderdaad om en om doen. 's Ochtens azelaic acid en 's avonds retinol kan ook wanneer je de retinol hebt opgebouwd.
Dankje!
Ik gebruik sinds een half jaar de cleanser, niaciamide, soms de marine en de moisturizer, maar heb best wel last van mee-eters. Ik gebruik ook azelaic acid, maar alleen heel lokaal want m’n huid reageert hier heftig op. Nu twijfel ik over de peeling, want ben bang dat deze te heftig is voor mijn (blijkbaar) gevoelige huid. Wat denken jullie?
Ik wil graag een vitamine C van The Ordinary. Ik heb zelf ‘Vitamin C suspension 23+ HA Spheres 2%’ en ‘Ascorbyl Glucoside Solution 12%’ gebruikt maar ik heb geen idee wat precies het verschil is. Als ik het opzoek, is het beide vitamine C. Iemand enig idee wat het verschil is en welke ik het beste opnieuw kan bestellen?
De Vitamin C suspension 23%+ HA 2% is een variant met echte Vitamine C (L-ascorbic acid). Omdat dit een zeer instabiel ingrediënt is, wordt dat hier stabiel gehouden in een “suspension”, in dit geval een siliconencreme. In het product zit 23% Vitamine C poeder, de creme is daardoor een beetje “gritty”, kruimelig. Er zit ook nog een beetje hyaluronzuur in, wat het enigszins hydraterend maakt.
De andere bevat een derivaat van Vitamine C, Ascorbyl Glucoside. Er zijn meer werkzame derivaten, en dit is er 1 van. Dit ingredient is vele malen stabieler en minder irriterend voor de huid. Maar ook minder onderzocht en minder aangetoonde werking. Dit product zit in een vloeibare oplossing die niet vet is, en licht hydraterend.
Nu je keuze: Welke vond je zelf het prettigst, en welke past het beste in je routine. Met het “echte” spul heb je meer conflicterende andere producten, maar wellicht is dat bij jou geen probleem. Ik gebruik zelf al jaren met plezier de Ascorbyl, omdat ik niet goed tegen de echte kan.
Wauw, dankjewel voor je uitleg! Ik ben dan wel aan het googlen maar snap er niks van, voor mij klinkt het dan hetzelfde haha. Door jouw uitleg is het wat duidelijker. Denk dat ik dan voor die ‘echte’ ga, want heb er verder geen last van gehad
Alles heeft nu 23% korting!
Net een grote bestelling gedaan Gelukkig wel mezelf in kunnen houden en alleen dingen besteld die ik al ken en die goed bevallen. Altijd zo verleidelijk om allemaal nieuwe dingen te testen
Ik heb best wel last van donkere/rode vlekjes die achterblijven nadat ik puistjes heb gehad. Wat is een goed product om die vlekken te verminderen?
Had juist een nieuwe fles gycolic acid nodig, heb er het wimper- en wenkbrauwserum maar bij besteld.
Ah shit hahah net een paar dagen geleden van alles gekocht, moet beter letten op aanbiedingen
Volgens de huidtherapeut kan vitamine c hier ook goed bij helpen, ik ga daarheen voor de achtergebleven littekens en pigmentatie. Ik geloof dat azeleic acid hier ook goed tegen helpt, daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik heb zelf positieve ervaringen met retinol, zeker icm acne, alles gaat dan net wat sneller weg.
Azelaic acid is hier een goede voor.
Ik had dit ook in het beauty topic gevraagd, maar volgens mij past het beter hier: ik gebruik nu het regime van Jetske ultee, maar ik wil vooral qua moisturizer wat anders proberen. Ik heb een vette maar erg gevoelige huid (vast ook door acne behandelingen in het verleden). (Ik heb geen acne meer, soms kleine talgpuistjes op mijn kaak). Weet iemand een goede vervanging van the ordinary voor deze moisturizer?
glycolic acid werkt echt goed voor mijn keratosis pilaris! Het is al zoooooveel verminderd.
Iemand die ook tijdens de 23% off sale heeft besteld en nog steeds wacht op levering? Mijn order is al sinds 20 juni ‘in transit’. Klantenservice reageert maar niet
Nee ik heb het al heel lang binnen! Echt een week na bestelling werd t gewoon geleverd
Ben sinds 3 weken begonnen aan een routine met The Ordinary producten. Mijn voorhoofd wordt vaak een beetje vettig en heb veel last van roodheid en oneffenheden op mn wangen. Ik heb Deciem om advies gevraagd en gebruik nu deze producten (gebruik ipv de Squalane cleanser een cleanser van Cerave, omdat ik vind dat de squalane vrij snel snel op gaat):
Merk al echt een verschil! Mn huid is veel rustiger en de roodheid op mn wangen trekt al weg.
Heeft iemand toevallig ervaring met 100% Organic Virgin Sea-Buckthorn Fruit Oil? Kon hem via de zoekfunctie niet vinden.
Ik heb twee jaar geleden wat dingen geprobeerd van The Ordinary toen ik een hele droge huid had (cleanser, 100% Plant-Derived Squalane olie, Lactic Acid 5% + HA 2% en de moisturizer). Nu ben ik dus gestopt met hormonale anticonceptie en heb ik ineens m’n puberhuid met puistjes terug. Ben me een beetje aan het verdiepen in andere huidverzorging nu en de Sea-Buckthorn Fruit Oil kwam dus uit die ‘test’ van The Ordinary.
Ik heb hem maar gebruik hem bijna nooit omdat hij suuuuuuper oranje is en ook heel erg afgeeft. Ik ben er een keer mee gaan slapen (nadat ik het een paar uur had laten intrekken) en mijn hele kussen was oranje. Dus nu gebruik ik hem alleen als een soort masker, laat ik hem een paar uur intrekken en was ik daarna mijn gezicht.
Ik heb ook wel eens geprobeerd om een drupje te mengen met mijn dagcreme maar ook daar kreeg ik een oranje gezicht van. Dus voor dagelijks gebruik vind ik hem niet zo ideaal.