Het TMI topic #2 (Deel 1)

Ah wat balen! Je kan hem al wat zachter maken door er iedere dag een warm/nat washandje op te houden. Je moet er ongeveer 10/15 minuten mee zitten en dan kun je hem proberen naar de wimperrand te masseren. Daarmee schijnen ze ook weg te gaan, maar sommigen trekken ook vanzelf weg.
Mijne is uiteindelijk na 9 maanden weggehaald door een oogarts.

Mocht je benieuwd zijn, Larry is een chalazion:

Volgens mijn oogarts kon dit komen door een gebrek aan vitamine D, daarvan gaan de talgklieren bij het oog opzetten en kunnen ze makkelijker verstoppen. Dus ik slik nu standaard vitamine D, die van de drogist is voldoende.

1 like

Oh ja inderdaad, ik zie nu het witte kopje. Ik lees dat een warm compres dan alsnog kan helpen, hopelijk gaat hij snel weg @InternetExplorer! Echt naar om zoiets bij je oog te hebben.

3 likes

Bloedprikken gaat fout!!1!1!!!

10 likes

Ohh ik heb nu ook zo’n gekke blauwe plek, ben van mijn fiets gevallen:

12 likes

Ik heb ook nog wel een mooie overgehouden aan bloedprikken

8 likes

Mijn mooiste blauwe plek had ik 6 jaar geleden toen ik mijn bovenarm gebroken had. Hij werd elke dag blauwer/groener/geler en zakte steeds verder naar beneden. Hij heeft nooit op de plek van de pijn gezeten. Heel gek. Foto linksboven was na 2 dagen. Rechtsonderin was na ongeveer 3 weken.

43 likes

Ik vind het knap dat jullie weten waar jullie blauwe plekken van krijgen. Ik heb er altijd wel ergens een op mijn been maar geen idee waar die vandaan komen :woman_shrugging:t2:

26 likes

Gezien iedereen hier blij wordt van blauwe plekken :joy: hier een plek die op mijn bil zat nadat ik van de trap gevallen was. (Hoewel die meer rood dan blauw is)

32 likes

Holy shit, wel de winnaar zeg. Dit ziet er zooo oncomfortabel uit :persevere:

1 like

Wow precies zo 1 had ik ook toen er ter aarde gestoord was van de trap. Het deeed zoo’n pijn ook. Heb er nog een foto van maar zit dus op mn reet haha.

4 likes

Sorry, screenshot van een instastory.
Maar ik krijg heel snel blauwe plekken.

Dit was nadat we een nieuwe bank in ons appartement op de 1e verdieping moesten tillen.
Ik had links nog meer blauwe plekken!

22 likes

Genieten dit!

Ik trok net een teek met mijn nagels uit mijn kat. Echt vies lekker :sunglasses:

3 likes

Ik had ineens een dikke, pijnlijke moedervlek. Dus ik naar de huisarts, afspraak gemaakt om te laten verwijderen volgende week, maar diezelfde dag werd hij nog dikker en pijnlijker. Ik dacht, het lijkt haast of er een puist onder de moedervlek zit. Dus ik even ernaast drukken en ja hoor, kwam wat pus uit. Hij is meteen niet meer zo pijnlijk. Ik was wel even geschrokken want ja, pijnlijke moedervlek, maargoed het blijkt gewoon een puist onder de moedervlek te zijn denk ik? :sweat_smile: :roll_eyes:

Voor het knijpen:

Tijdens het knijpen:

Edit: even tekst aangepast, stond er wat onduidelijk

16 likes

Ik zie er ook vaak uit als een blauwe panter :disappointed_relieved: Heb het eigenlijk alleen op mn benen dat ik zo snel blauwe plekken krijg. Het komt eigenlijk nooit voor dat ik geen blauwe plek op mn benen heb.

2 likes

Na een scooter ongeluk

Nog steeds gefascineerd hierdoor, kwam mee met een bloedneus…

53 likes

Ben van de week voor t eerst sinds de lockdown weer eens wezen zwemmen maar volgens mij is meteen down under de boel van slag ofzo. Normaal ruik ik mezelf amper maar nu ruikt t nog net niet naar de viskraam voor m’n idee :scream:

Her staat er een beetje onduidelijk zie ik, maar het is inderdaad een bestaande moedervlek met (denk ik) een puist erin /eronder. Huisarts heeft er al naar gekeken, ze dacht niet dat de moedervlek onrustig was maar wil hem voor de zekerheid wel weghalen (wil ik zelf ook graag) dus die afspraak hadden we gemaakt. Nu de pus eruit is, is de moedervlek ook niet meer dik/pijnlijk, maar ik laat hem alsnog maar weghalen.

1 like

@Santeria Waarschijnlijk wilde er een haartje doorheen groeien, wat niet goed lukte, en dan krijg je een ontstekingsreactie. Zie je wel vaker met van die dikke opliggende moedervlekken!

Maar weg = weg. :+1:

4 likes

Ik deed zojuist een moedige poging tot het harsen van mijn bikinilijn.

Samenvatting

De heel kritische kijken ziet zelfs bloedvlekjes

16 likes

Ik had een joekel van een puist op mijn bil, precies op het randje waar mijn onderbroek zit dus die voelde ik. Maar uitknijpen ging niet.
Toen ben ik in een heel warm bad gaan zitten en net kon ik hem zo pats uitknijpen met 1 hand. Voelde bevredigend en vies tegelijk want de inhoud voelde ik in het water vloeien. :nauseated_face: Maar wel fijn dat de druk er af is.

Even lekker afspoelen nu. :sweat_smile:

30 likes