Het TMI topic #2 (Deel 1)

Joh wat naar dat je flauwgevallen bent! Fijn dat er geen hechtingen aan te pas hoefden te komen

2 likes

Ja heel gek, had de rest van de dag ook nergens last van. Gewoon 5,5 km gewandeld. Ben 's avonds onder de douche geweest, afgedroogd en toen kreeg ik zo’n flauwval gevoel en ben ik op de wc gaan zitten en ben schijnbaar zo voorover gekukeld toen ik weg viel want ik werd wakker op de grond in een plasje bloed. Echt geen idee waar t vandaan kwam, hebben ze bij de huisartsenpost verder ook niet onderzoek naar gedaan.

1 like

Heb behoorlijke hoofdpijn dus waarschijnlijk wel een (lichte) hersenschudding. Duik nu lekker m’n bedje in en heb me al ziekgemeld zodat ik geen wekker hoef te zetten voor morgen. Woon thuis dus m’n ouders willen me vannacht idd een keer wakker maken.

1 like

Jeetje heftig zeg!
Voortaan als je zo’n voorgevoel krijgt goed je hoofd naar beneden houden, dan stroomt er hopelijk bloed naar toe. Anders gaan liggen, maakt niet uit waar je bent.

ik ben echt vaak flauwgevallen in m’n leven. Ook 1x op een tegelvloer, toen had ik een gat in m’n hoofd. Maar dat is m’n achterhoofd, dus haar hangt er overheen.

Bij mij hielp suiker en/of zout eten of drinken ook vaak. Ik ben wel een ‘gered’ van flauwvallen met bouillon of AA

3 likes

Hé, mag ik jou dm’en? Kan het zelf alleen hier niet doen.

1 like

getver, klote zeg! hopelijk knap je snel weer op!

1 like

Oeh wat eng, beterschap zeg. Eerste keer flauwgevallen?

2 likes

Heel veel beterschap! :four_leaf_clover::heart:

2 likes

Vraag me niet waarom maar ik kreeg ineens om 22:30 de ingeving om het afvoerputje van mijn wastafel eruit te schroeven en hem schoon te maken. (Ja ik weet wel waarom, omdat ik de drab erin niet opgelost kreeg met schoonmaakmiddelen en ik was het zat omdat het zichtbaar is als je erin keek. Nu alleen bedenken hoe ik het kan voorkomen? Langer naspoelen na tandenpoetsen enzo? Het is niet echt waar je met je sponsje bij komt zeg maar)

Echt de goorheid die eruit kwam was niet normaal. Dat het water nog weg kon lopen is me een wonder. Het is denk ik een combinatie van huidschilfers, haar, vettigheid, make-up/reiniging, tandpasta, roggels, kalk, zeep… 🥲 Kijken op eigen risico.

Foto

6 likes

Ik weet dat er mensen zweren bij maandelijks hun leidingen doorspoelen met soda en heet water. Helpt misschien met zeepaanslag/vettigheid?

1 like

Kut zooooi mijne in de badkamer loopt ook niet meer goed door en door je berichtje heb ik er nog minder zin in :pleading_face::pleading_face::pleading_face:

2 likes

Heb je ook de zwanenhals los gemaakt? Die was bij mij echt zwart van de viezigheid, niet te doen. En ook allemaal stukjes haar en zeep enzo idd. :face_vomiting:

1 like

De zwanenhals zelf kreeg ik niet los maar het eerste stuk voordat ie omhoog gaat is nu weer helemaal schoon! Alles erna zie ik niet dus dat weet ik niet. :sweat_smile: Misschien koop ik zo’n speciale tool met haakjes die je erin kan stoppen. Doucheputje ben ik namelijk ook benieuwd naar. :grimacing:

3 likes

Ik raad dit echt af, heb ik ook gedaan en er moest een loodgieter komen want door de soda was het nog meer verstopt.

Blijkbaar helpt kokend water wel.

Ik weet dat mensen dit dan regelmatig doen en dat iets zou voorkomen, dus niet op het moment dat het al verstopt zit. Was dat bij jou het geval?

-ben er zelf overigens te lui voor-

Ohh ja het was bij mij al verstopt inderdaad. Het water liep niet meer zo snel weg. En na de soda helemaal niet meer :sweat_smile:

Maar de loodgieter zei dat soda geen vet en zeep resten enzo kan afbreken dus dat het sowieso niet helpt. Heet water en afwasmiddel kan nog wel eens helpen.

2 likes

Ja volgende keer ga ik iig op de grond zitten, niet op de wc hahaha. Dit resultaat heb ik liever niet nog een keer. Maar 't ging ook echt zo snel, ik zat nog maar net op de wc en volgende wat ik me herinneren is dat ik in een plasje bloed lag.

@Luzarl nee ben in 2014 ofzo ook eens flauwgevallen en in groep 8 ook 3x ofzo maar dat had allemaal wel een aantoonbare reden. Dit kwam echt opeens uit 't niet opzetten, heel gekkig.

Ik heb ook periodes waarin ik snel flauw val/ het gevoel heb. Wat bij mij ook heel erg helpt is op mijn hurken gaan zitten en dan mijn hoofd wel een beetje omlaag houden (kin op je borst). Zodra ik zo een flauwte voel ga ik hurken en dan zakt het vaak wek weg. En anders val ik zachter :laughing:

2 likes

@oliverqueen zou inderdaad niet met soda aan de slag gaan maar een scheutje afwasmiddel en daarna goed heet water erop. Werd hier ook door de riolerings-man aangeraden ipv met allerlei soda-azijn combinaties te gaan klieren.

2 likes

Kan het geen zonne-allergie zijn?

2 likes