Ik heb laatst m’n eerste wigexcisie mogen doen en ze leerden mij het reepje in te knippen, eruit te trekken met hopelijk de hele wortel mee, schoonkrabben en als je niet zeker bent of de wortel eruit is nog fenol! Dus wel de wortel maar zonder de extra snee
Brrr heb die teen ook 2x gehad en eraan “geopereerd”. Die verdovingsspuit op je teen teen wel pijn. Maar de arts vond het wel een leuk werkje volgens mij, de co assistent keek mee. Vond het ook wel interessant alleen mn ex viel toen flauw🤣.
Wel blij dat ik er nu vanaf ben want was een pretje, nu braafjes mn nagels recht afknippen ipv schuin.
Volgens mij haalden ze bij mij ook echt de wortel eruit, gek gevoel. Gelukkig werkte de verdoving goed anders is het echt een martelprocedure.
Ik had van de week ook precies op die plek een puist haha, dacht dat het misschien kwam doordat je in de warmte gaat zweten onder die bril ofzo
Hitte + PDS =
Ik heb nu na elke maaltijd binnen 30 minuten een poepaanval. Ook bij gewone dingen die mijn darmen normaal niet triggeren (zoals een cracker / appel / glas water etc). Als er iets in gaat moet er ook steeds iets uit en ik herinner me dat dat bij eerdere zomers ook zo was. Heel onpraktisch.
Gelukkig kan ik thuis werken.
De spuiten zijn het meest pijnlijk vond ik, zit zo dicht op je bot. Maar dat is een paar seconden en daarna zoveel verlichting dat het de moeite helemaal waard is.
De verdoving was het vervelendst. Maar dat is even een paar seconden en dan voel je echt helemaal niks meer. Nu ook geen pijn trouwens. Alleen de plek van de verdoving voelt een beetje beurs.
En ik ben echt blij dat het sandalenweer is, want ik kan alleen maar deze aan hahaha:
Jaaa zo irritant dit! Alsof ik nog niet genoeg zweet door die hitte, ga ik ook nog extra zweten door de krampaanvallen
Ja precies.
Vooral na het avondeten is het heftig, dan voelen die krampaanvallen bijna als weeën.
Ik heb ook ooit door de huisarts mijn ingegroeide teennagel laten verhelpen en toen knoeide hij met de fenol op mijn voet. Heb nog een jaar met een rode streep op mijn voet gelopen. Trok gelukkig wel weg uiteindelijk.
Idd handig om zoiets in de zomer te laten doen
Is de wortel dan goed herkenbaar?
Haha zo nonchalant, alsof je besluit morgen geen chocopasta maar pindakaas op brood te doen😂
Haha ja het enige verschil is dat ik nu moet wachten tot zich weer eens een keer een teen aandient.
Ja als er echt zo’n mooie afgeronde scherpe rand aan het einde van het nagelreepje zat geloofde de chirurg het wel! Maar goed n = niet zo veel haha
Dit soort ingreepjes zijn echt de enige reden dat ik serieus overweeg huisarts te worden haha lijkt me zo lekker, beetje klussen
@Opheliac thanks!
Ik ben nogal gevoelig voor ingegroeide haren en ik ben van het peuteren dus dat levert af en toe een ontsteking op (de wond van een paar dagen terug is inmiddels geheeld). Ik dacht, het werkt ook voor puistjes dus ik had er een blaarpleister op geplakt. Toen ik de pleister eraf haalde zat er niet zo veel in, maar toen ik even drukte kwam dit pus/bloed mengsel er uit.
Dit is mijn onderbeen btw
Oe ja, herkenbaar! Ik heb m’n eigen ingegroeide teennagel nog net zelf kunnen redden (met steeds stukjes tape en papier zelfs ertussen kunnen zorgen dat ie weer meer de goeie kant op groeide). Daar was ik ergens wel trots op en ik vond dat gepriegel ook wel leuk, maar ergens vond ik het wel jammer dat ik niet meer naar de huisarts hoefde voor een wigexcisie
Ben wel benieuwd wat er gebeurde toen je nog iets verder ging peuteren eigenlijk haha
Ik heb nog een beetje geduwd, toen kwam er nog wat bloed maar verder heb ik het met rust gelaten. Het is al flink ontstoken dus ik wil het niet erger maken