Het TMI topic #2 (Deel 1)

Helaas had ik die ervaring ook bij de de gynaecoloog (in opleiding was ie). Ramde dat ding er gewoon in, zonder iets te zeggen of uitleggen terwijl ik voor het eerst bij de gynaecoloog was. Begon te bloeden, konden ze niet goed een stukje weg nemen. Allemaal gedoe en duurde echt lang. Toch maar wat in een buisje gedaan en opgestuurd. Maand later moest ik opnieuw want ze hadden natuurlijk niet het goede weefsel đŸ„Č Kreeg ik een andere (vrouwelijke) gynaecoloog en die ervaring was veel beter en zij ramde dat ding er niet in haha. En ze legde alles op een normale manier uit

Dat eerste bezoek werd ook niet beter toen de gynaecoloog in opleiding en de gynaecoloog grapjes gingen maken over dat ik het mondkapje wel als maandverband kon gebruiken. Allebei mannen natuurlijk.:clown_face:

7 likes

Oh wow
. Heb je daar toen iets over kunnen zeggen?

Meh ik moet donderdag en mijn vorige ervaring bij de gyn was ook echt niet fijn. Ik kijk er echt tegenop. :tired_face:

2 likes

Neem aan dat je een klacht hebt ingediend ?

1 like

& @nox op dat moment zelf stond ik met mijn mond vol tanden helaas. Maar ik heb het wel gemeld bij de 2e gynaecoloog en zij schrok er van en zou dit melden. Maar ik heb geen officiële klacht ingediend oid.

Achteraf bleek alles ook nog eens gewoon goed te zijn en mijn eerst uitstrijkje vals positief dus was een apart ervaring :joy:

Ik heb vorige week de behandeling gehad. Icm een sterilisatie, je mag namelijk echt niet meer zwanger worden als je de behandeling hebt gehad. Ik hoef geen kinderen meer dus dikke prima.
Kan je er nog niets zinnigs over vertellen, ben nog herstellende van de ingrepen :wink:

Hoe vond je de behandeling zelf qua pijn? Heb je iets gevoeld?

@iedereen die nog naar een gynaecoloog moet: Ik heb (helaas) veel ervaring met gynaecologen, verloskundigen en fertiliteitsartsen omdat zwanger worden voor mij niet vanzelfsprekend was.
Het aantal mensen dat tussen mijn benen heeft gezeten voor echo’s, puncties, terugplaatsingen, ingrepen, en uiteindelijk een bevalling etc is niet meer op 15 handen te tellen. En dan reken ik de mensen in opleiding ‘die ook even mochten kijken’ niet eens mee.
Van al die mensen was er één persoon hardhandig, en toen ik daar wat van zei veranderde er niks. Denk dat zij gewoon haar dag niet had, of gewoon lomp was of zo. Alle andere artsen zijn altijd voorzichtig geweest gelukkig en gaven uitleg, of zeiden ‘ik ga je nu aanraken’. Ik denk dat veruit de meeste artsen niet hardhandig zijn.
En je kan het altijd aangeven als je het spannend vind, dat heb ik de eerste keer ook gedaan, en toen was die arts extra voorzichtig.

10 likes

Ik ben erg benieuwd wat je er na een tijdje van vindt of voelt. Als je het wilt zou je er dan nog op terug willen komen? Ik hoop i.i g. dat je er niet zoveel last van hebt en dat je snel hersteld!

1 like

Ik was onder narcose dus heb niets gemerkt :wink:

1 like

Wil ik wel doen!

5 likes

Een vriendin van me die ook erg bloedt gebruikt menstruatieondergoed (Tinx geloof ik?) naast een tampon en evt maandverband. Nog een extra absorberend laagje wat bij haar goed helpt tegen doorlekken.

2 likes

Gatverdamme, heeft iemand wel eens als je ongesteld bent dat je het je tampon in voelt lopen. Ewl, ik vind dat zo’n vies gevoel en wil dan ook mn tampon direct eruit halen. Maar hij zat niet eens vol.

Ik droeg altijd een incontinentie onderbroek ‘s nachts :joy: kon ik toen zelfs bij de action kopen. Overdag droeg ik ze soms ook maar er zat een plastic laagje in en ik dacht altijd dat iedereen die plastic zou horen kraken als ik stapte. De eerste jaren dat ik mijn menstruatie had waren echt horror: doorlekken op school, ik knoopte standaard al mijn jas rond me heen. Elke middagpauze naar huis, ‘s nachts doorlekken, soms wel 14 dagen lang mijn menstruatie.
Maar toen startte ik met de pil en was dit eigenlijk veel beter en regelmatiger. Ondertussen al een aantal maand terug gestopt met de pil en (voorlopig?) valt het nog redelijk mee. Maar als ik de verhalen hier lees kan het dus gewoon opnieuw zo heftig worden.

3 likes

En??

Ja echt een vreselijk naar gevoel, had er met yoni tampons minder last van gek genoeg, maar ben toch destijds overgestapt op de menstruatiecup en wat een verademing is dat.
Je voelt hem helemaal niet zitten, het is beter voor het milieu, je vagina raakt er niet geirriteerd door (had ik nog wel eens last van ook met tampons, vooral tegen het einde van de menstruatie), en het is goedkoper.

1 like

Wilde in bad een scrubsessie doen, maar de stop is kapot. Heb het gisteren geprobeerd maar hij zit echt nog te diep. Zeker die ene die daaronder zit die @Oprah ook spotte.

Dat hoeft niet zo te zijn hoor. Menstruatie verandert en kan in je tienerjaren heel anders zijn dan als volwassene

2 likes

Wow dus hij kan nog doorgroeien, dat wordt echt een mooie vangst tzt

Ik heb een van de meest helse pijnen ooit momenteel door waarschijnlijk anale kloofjes / scheurtjes :sob: ik word gek! Dit gun je niemand. Heb wel zalfjes van de huisarts maar tot op heden nog niet heel veel verbetering. Heb nu ook zakjes Metamucil om te proberen de ontlasting zachter te maken, maar ik vind die ook niet echt werken. Iemand dĂ© gouden tip voor iets wat echt goed laxerend werkt misschien? Echt
 ik kan niet meer van de pijn als ik moet. Letterlijk schreeuwend en huilend op de wc als het zover is en natuurlijk zit het ook in m’n hoofd dus ben constant ook bang om te moeten gaan

Ik heb weleens gelezen dat een eetlepel lijnzaad wonderen doet. Zelf eet ik elke dag havermout als ontbijt en als ik dat niet doe kan ik ook moeilijk gaan. Voor mij echt de ideale oplossing en op vakantie neem ik havermout mee :joy: