Ik wist niet dat er behandeling voor was! Wat een eye-opener! Ik bloed ook altijd heel erg maar dacht altijd: dit hoort er gewoon bij. Ik ben wel klaar met kinderen krijgen dus ga me er eens in verdiepen. Thanks!
Man man man ik kan wel janken. Heb dus een schimmelinfectie en ben ongesteld tegelijkertijd. Word gek van de jeuk daar, krijg geen tampon of cup in en maandverband sluit de boel af. Echt wat een nachtmerrie is dit zeg. Ook al de tweede keer dat ik tijdens mn menstruatie een schimmel heb. Jeuk alles kapot
Graag gedaan!
Mijn gynaecoloog begon er over, die heeft (vanwege ICSI) meerdere keren een inwendige echo moeten doen terwijl ik ongesteld was, en hij vond de hoeveelheid bloed abnormaal veel. En dat was dan meestal op lichtere dagen.
Zoān behandeling vermindert de vruchtbaarheid van de vrouw wel dus voor mij is het nog geen optie, maar over een tijdje wil ik het wel. Het lijkt me heerlijk om niet maandelijks dit gedoe te hebben tot de overgang, want het heeft best veel invloed.
Flashback naar 14-year old me met handdoeken in bed en twee onderbroeken aan.
Voorheen deed ik dat, om de 2-3 uur ongeveer (als ik horizontaal lig loopt de tampon minder snel vol, als ik dan eenmaal op de wc zit stroomt het er echter uit).
Dat zit zo in mijn systeem dat ik tegenwoordig geen wekkers meer hoef te zetten, ik word meestal wel op tijd wakker. Ik zorg dat ik sowieso veel drink die dagen zodat mijn blaas me ook wakker maakt. En handdoeken inderdaad voor als ik het vergeet.
En een superplus tampon, Kotex Maxi en grote oma-onderbroek die alles op zijn plek houdt.
Ben vroeger weleens op de Japanse vlag wakker geworden als ik ongesteld was.
Ik ben nu aan de pil, maar had daarover ook last van hevig bloedverlies. Als ik 'nachts of 's ochtends naar de w.c ging liep het langs mij benen naar beneden. Ik moest toen zo vaak bloed opruimen dat ik er nu niet meer tegen kan. Moet dus nu soms kokhalzen van mijn menstruatiebloed
Hahahaha als je niet tegen bloed uit een vagina kan, waarom word je dan gynaecoloog. Had hij geen condoom-achtig ding om het echo apparaat? Dat is bij mijn gynaecoloog standaard. Als er dan slijm / bloed aan zit maakt het niet uit.
Nou nou nou, erin rammen. Jammer dat je zoān kut-ervaring ( ) hebt gehad, maar normaal rammen ze dat ding er niet in en aangezien er telkens zoān condoom overheen gaat maakt het ook echt niet uit of er bloed op komt.
Helaas had ik die ervaring ook bij de de gynaecoloog (in opleiding was ie). Ramde dat ding er gewoon in, zonder iets te zeggen of uitleggen terwijl ik voor het eerst bij de gynaecoloog was. Begon te bloeden, konden ze niet goed een stukje weg nemen. Allemaal gedoe en duurde echt lang. Toch maar wat in een buisje gedaan en opgestuurd. Maand later moest ik opnieuw want ze hadden natuurlijk niet het goede weefsel š„² Kreeg ik een andere (vrouwelijke) gynaecoloog en die ervaring was veel beter en zij ramde dat ding er niet in haha. En ze legde alles op een normale manier uit
Dat eerste bezoek werd ook niet beter toen de gynaecoloog in opleiding en de gynaecoloog grapjes gingen maken over dat ik het mondkapje wel als maandverband kon gebruiken. Allebei mannen natuurlijk.
Oh wowā¦. Heb je daar toen iets over kunnen zeggen?
Meh ik moet donderdag en mijn vorige ervaring bij de gyn was ook echt niet fijn. Ik kijk er echt tegenop.
Neem aan dat je een klacht hebt ingediend ?
& @nox op dat moment zelf stond ik met mijn mond vol tanden helaas. Maar ik heb het wel gemeld bij de 2e gynaecoloog en zij schrok er van en zou dit melden. Maar ik heb geen officiƫle klacht ingediend oid.
Achteraf bleek alles ook nog eens gewoon goed te zijn en mijn eerst uitstrijkje vals positief dus was een apart ervaring
Ik heb vorige week de behandeling gehad. Icm een sterilisatie, je mag namelijk echt niet meer zwanger worden als je de behandeling hebt gehad. Ik hoef geen kinderen meer dus dikke prima.
Kan je er nog niets zinnigs over vertellen, ben nog herstellende van de ingrepen
Hoe vond je de behandeling zelf qua pijn? Heb je iets gevoeld?
@iedereen die nog naar een gynaecoloog moet: Ik heb (helaas) veel ervaring met gynaecologen, verloskundigen en fertiliteitsartsen omdat zwanger worden voor mij niet vanzelfsprekend was.
Het aantal mensen dat tussen mijn benen heeft gezeten voor echoās, puncties, terugplaatsingen, ingrepen, en uiteindelijk een bevalling etc is niet meer op 15 handen te tellen. En dan reken ik de mensen in opleiding ādie ook even mochten kijkenā niet eens mee.
Van al die mensen was er ƩƩn persoon hardhandig, en toen ik daar wat van zei veranderde er niks. Denk dat zij gewoon haar dag niet had, of gewoon lomp was of zo. Alle andere artsen zijn altijd voorzichtig geweest gelukkig en gaven uitleg, of zeiden āik ga je nu aanrakenā. Ik denk dat veruit de meeste artsen niet hardhandig zijn.
En je kan het altijd aangeven als je het spannend vind, dat heb ik de eerste keer ook gedaan, en toen was die arts extra voorzichtig.
Ik ben erg benieuwd wat je er na een tijdje van vindt of voelt. Als je het wilt zou je er dan nog op terug willen komen? Ik hoop i.i g. dat je er niet zoveel last van hebt en dat je snel hersteld!
Ik was onder narcose dus heb niets gemerkt
Wil ik wel doen!
Een vriendin van me die ook erg bloedt gebruikt menstruatieondergoed (Tinx geloof ik?) naast een tampon en evt maandverband. Nog een extra absorberend laagje wat bij haar goed helpt tegen doorlekken.