Het TMI topic #2 (Deel 1)

Yup, ik ga er ook van over m’n gier op een lege maag.
Zelfs een keer de auto langs de kant moeten gooien om even lekker achter de vangrail te kotsen om half 9 sochtends.

Het duurde een paar dagen voordat ik door had dat het van die vitaminepillen kwam. Ik dacht dat ik zwanger was! :rofl:

4 likes

Dit zou indd wel kunnen kloppen! De nieuwe pil is namelijk echt heel anders dan de pil die ik had. Werken ook anders. Dat zal het indd zijn

1 like

Deze haar zit vast onder mijn huid, iemand tips? Meestal peuter ik een beetje maar nu zit het echt te diep.

1 like

Oh lijkt me echt leuk om dit eruit te halen! In het midden lijkt ie het oppervlakkigst, daar zou ik met een pincetje proberen er onder te komen.

7 likes

Ja en dan foto maken van het lusje!

4 likes

Ik ga morgen even goed scrubben een poging wagen. En een foto maken @Rosie

2 likes

Meh ik ben zo heftig ongesteld de laatste tijd. Dikke stolsels en alles.

@S.onrisa Ik voeg me bij jullie club!
Ik moet superplus tampons gebruiken in combinatie met maandverband en dan hou ik het ongeveer 1,5 uur vol.
Vandaag is het weer zo heftig, en ondanks 400 mg ibuprofen en 1000 mg paracetamol krijg ik de pijn gewoon niet weg. :weary:

1 like

Ja bij mij voelt het na de keizersnede ook anders. Over de hele breedte inderdaad.
Sinds ik bevallen ben heb ik ook ovulatiepijn. Had ik daarvoor nooit. :upside_down_face:

Wow 3 weken lang bloeden is wel heel lang zeg! Wat naar! Bij mij is het meestal 7 dagen en dag 5-7 zijn beter te doen gelukkig.
Als bij mij het boek ‘kinderen krijgen’ definitief klaar is wil ik me gaan oriënteren op een NovaSure behandeling zodat ik dit gezeik niet tot de overgang heb.

2 likes

Ik wist niet dat er behandeling voor was! Wat een eye-opener! Ik bloed ook altijd heel erg maar dacht altijd: dit hoort er gewoon bij. Ik ben wel klaar met kinderen krijgen dus ga me er eens in verdiepen. Thanks!

2 likes

Man man man ik kan wel janken. Heb dus een schimmelinfectie en ben ongesteld tegelijkertijd. Word gek van de jeuk daar, krijg geen tampon of cup in en maandverband sluit de boel af. Echt wat een nachtmerrie is dit zeg. Ook al de tweede keer dat ik tijdens mn menstruatie een schimmel heb. Jeuk alles kapot :sweat_smile:

1 like

Graag gedaan!
Mijn gynaecoloog begon er over, die heeft (vanwege ICSI) meerdere keren een inwendige echo moeten doen terwijl ik ongesteld was, en hij vond de hoeveelheid bloed abnormaal veel. En dat was dan meestal op lichtere dagen. :sweat_smile:
Zo’n behandeling vermindert de vruchtbaarheid van de vrouw wel dus voor mij is het nog geen optie, maar over een tijdje wil ik het wel. Het lijkt me heerlijk om niet maandelijks dit gedoe te hebben tot de overgang, want het heeft best veel invloed.

1 like

@Acculader ik zit vol spanning te wachten :grin:

Flashback naar 14-year old me met handdoeken in bed en twee onderbroeken aan. :cry::pleading_face:

4 likes

Voorheen deed ik dat, om de 2-3 uur ongeveer (als ik horizontaal lig loopt de tampon minder snel vol, als ik dan eenmaal op de wc zit stroomt het er echter uit).
Dat zit zo in mijn systeem dat ik tegenwoordig geen wekkers meer hoef te zetten, ik word meestal wel op tijd wakker. Ik zorg dat ik sowieso veel drink die dagen zodat mijn blaas me ook wakker maakt. En handdoeken inderdaad voor als ik het vergeet.
En een superplus tampon, Kotex Maxi en grote oma-onderbroek die alles op zijn plek houdt.
Ben vroeger weleens op de Japanse vlag wakker geworden als ik ongesteld was. :sweat_smile: :jp:

4 likes

Ik ben nu aan de pil, maar had daarover ook last van hevig bloedverlies. Als ik 'nachts of 's ochtends naar de w.c ging liep het langs mij benen naar beneden. Ik moest toen zo vaak bloed opruimen dat ik er nu niet meer tegen kan. Moet dus nu soms kokhalzen van mijn menstruatiebloed :see_no_evil:

Hahahaha als je niet tegen bloed uit een vagina kan, waarom word je dan gynaecoloog. :rofl: Had hij geen condoom-achtig ding om het echo apparaat? Dat is bij mijn gynaecoloog standaard. Als er dan slijm / bloed aan zit maakt het niet uit.

10 likes

Nou nou nou, erin rammen. Jammer dat je zo’n kut-ervaring ( :glee: ) hebt gehad, maar normaal rammen ze dat ding er niet in en aangezien er telkens zo’n condoom overheen gaat maakt het ook echt niet uit of er bloed op komt.

1 like

Helaas had ik die ervaring ook bij de de gynaecoloog (in opleiding was ie). Ramde dat ding er gewoon in, zonder iets te zeggen of uitleggen terwijl ik voor het eerst bij de gynaecoloog was. Begon te bloeden, konden ze niet goed een stukje weg nemen. Allemaal gedoe en duurde echt lang. Toch maar wat in een buisje gedaan en opgestuurd. Maand later moest ik opnieuw want ze hadden natuurlijk niet het goede weefsel 🥲 Kreeg ik een andere (vrouwelijke) gynaecoloog en die ervaring was veel beter en zij ramde dat ding er niet in haha. En ze legde alles op een normale manier uit

Dat eerste bezoek werd ook niet beter toen de gynaecoloog in opleiding en de gynaecoloog grapjes gingen maken over dat ik het mondkapje wel als maandverband kon gebruiken. Allebei mannen natuurlijk.:clown_face:

7 likes

Oh wow…. Heb je daar toen iets over kunnen zeggen?