Gatverdamme, heeft iemand wel eens als je ongesteld bent dat je het je tampon in voelt lopen. Ewl, ik vind dat zo’n vies gevoel en wil dan ook mn tampon direct eruit halen. Maar hij zat niet eens vol.
Ik droeg altijd een incontinentie onderbroek ‘s nachts kon ik toen zelfs bij de action kopen. Overdag droeg ik ze soms ook maar er zat een plastic laagje in en ik dacht altijd dat iedereen die plastic zou horen kraken als ik stapte. De eerste jaren dat ik mijn menstruatie had waren echt horror: doorlekken op school, ik knoopte standaard al mijn jas rond me heen. Elke middagpauze naar huis, ‘s nachts doorlekken, soms wel 14 dagen lang mijn menstruatie.
Maar toen startte ik met de pil en was dit eigenlijk veel beter en regelmatiger. Ondertussen al een aantal maand terug gestopt met de pil en (voorlopig?) valt het nog redelijk mee. Maar als ik de verhalen hier lees kan het dus gewoon opnieuw zo heftig worden.
En??
Ja echt een vreselijk naar gevoel, had er met yoni tampons minder last van gek genoeg, maar ben toch destijds overgestapt op de menstruatiecup en wat een verademing is dat.
Je voelt hem helemaal niet zitten, het is beter voor het milieu, je vagina raakt er niet geirriteerd door (had ik nog wel eens last van ook met tampons, vooral tegen het einde van de menstruatie), en het is goedkoper.
Wilde in bad een scrubsessie doen, maar de stop is kapot. Heb het gisteren geprobeerd maar hij zit echt nog te diep. Zeker die ene die daaronder zit die @Oprah ook spotte.
Dat hoeft niet zo te zijn hoor. Menstruatie verandert en kan in je tienerjaren heel anders zijn dan als volwassene
Wow dus hij kan nog doorgroeien, dat wordt echt een mooie vangst tzt
Ik heb een van de meest helse pijnen ooit momenteel door waarschijnlijk anale kloofjes / scheurtjes ik word gek! Dit gun je niemand. Heb wel zalfjes van de huisarts maar tot op heden nog niet heel veel verbetering. Heb nu ook zakjes Metamucil om te proberen de ontlasting zachter te maken, maar ik vind die ook niet echt werken. Iemand dé gouden tip voor iets wat echt goed laxerend werkt misschien? Echt… ik kan niet meer van de pijn als ik moet. Letterlijk schreeuwend en huilend op de wc als het zover is en natuurlijk zit het ook in m’n hoofd dus ben constant ook bang om te moeten gaan
Ik heb weleens gelezen dat een eetlepel lijnzaad wonderen doet. Zelf eet ik elke dag havermout als ontbijt en als ik dat niet doe kan ik ook moeilijk gaan. Voor mij echt de ideale oplossing en op vakantie neem ik havermout mee
Ik ben vroeger ook heftig ongesteld geweest. 8 jaar aan de pil geweest en toen gestopt. Heb nergens meer last van en het is nooit meer zo heftig geweest
Ik weet niet hoeveel zakjes je neemt, maar er zit in principe geen limiet aan, als je maar er heel goed bij drinkt, dus neem er zoveel als nodig. De zakjes (Marcogol of Psyllium) zijn toch echt het beste, eventueel nog combineren met Lactulose (kun je bij de drogist kopen).
Zou opletten met lijnzaad, bij mij persoonlijk werkt dat juist stoppend.
Heb je al macrogol geprobeerd?
Je kan een recept vragen aan je huisarts.
Bij mij werken die metamucil zakjes ook niet, ongeacht hoeveel ik erbij drink (maar ik heb ook lastige darmen). Macrogol werkt wel voor mij, misschien ook voor jou.
Ja lijnzaad heb ik een paar dagen geprobeerd al, en ik drink ook enorm veel water. Maar had toch het idee dat het het niet goed opnam en het daardoor juist weer iets vaster werd. Dus nu doe ik het weer even zonder lijnzaad 🥲
Eet tegenwoordig ook wel gezonder dan voorheen, en toen at ik ook redelijk gezond trouwens. Maar ‘vroeger’ had ik weleens na het eten dat ik echt moest rennen en buikpijn en dan kwam het er dus zo uit haha. Nu ik erover denk heb ik dat al een tijdje niet meer. Opzich goed, maar niet als dit het resultaat is met dat het te vast wordt en dit probleem veroorzaakt. Misschien toch weer eens anders aardappeltjes heel vet bakken ofzo, ik ben echt in staat alles te proberen
@appa nee nog niet geprobeerd! Ga morgen meteen bellen, thanks
@Krabsalade ben idd gestopt weer met de lijnzaad. Thanks ook voor de tips. Neem nu 3 zakjes Metamucil per dag. Ga morgen bellen voor de Macrogol en zo snel langs het Kruidvat voor lactulose
Volgens mij kun je Macrogol ook zo krijgen, moet je even opzoeken!
Wow klopt inderdaad, hebbes. Nou ik doe een schietgebedje dat dit + Lactulose icm de crème de oplossing is🙏
De spullen heb ik kunnen kopen, gelukkig. Maar wel nog een goede van je! Die ga ik onthouden. Na drop eten ging het voorheen idd wel goed haha
Er komt op mijn kin een huge puist voor gevoel. heb het idee dat er een kin op mijn kin groeit.
Hahaha jaaaa incl het glorieuze lusje!!