Weet ik niet! Denk niet allemaal. Naaktkatten maken een soort huidsmeer aan die wat vettig is waardoor ze dit krijgen
Lijkt echt alsof er een nieuwe layer in mijn dimensie is unlocked door dit nieuwe kattenfeitje. Ik heb alleen geen behoefte om t bij mijn kat/hond ook te checken
Nu wil ik nog meer een naaktkat
Ja! Je hoeft ze niet eens te scheren. Ook katten met haar kunnen acne of mee-eters onder hun kin krijgen, kan je door de vacht heen zien. Maar lijkt me wel minder satisfying
I feel you. In de tijd dat ik nog harde lenzen droeg haalde ik die eruit met een soort zuigertje (zie hieronder). Op een gegeven moment zet ik dat ding op mijn (uiteindelijke verkeerde) oog in de veronderstelling dat mijn lens er nog in zat. Die zat er niet meer in, dus zette die zuiger gewoon vol op mijn blote iris. Mijn oog kwam gewoon echt een beetje mee naar voren uit de kas
Oooh jaaa dit was echt hel
Ja hoor, kan heel normaal zijn. Hoort het misschien bij een eisprong?
Ja dit heb ik altijd! Idd rond de eiersprong! Het is echt een soort stevige jelly en ik vind het altijd leuk om er(met wc papier) even in de knijpen!
Heerlijk een hoekje nagel wat begon in te groeien er uit gehaald. Altijd zo lekker daarna om weer rond te kunnen lopen. Tot over een paar weken buddy.
Ik snap nooit waarom het erg is om kraanwater in je lens te krijgen terwijl het niet erg is om je ogen uit te spoelen met kraanwater? Ik spoel al jaren mijn (harde) lenzen met kraanwater af en daarna lenzenvloeistof schoonmaken en druppelen voor ze mijn ogen in gaan. Maar ben niet strict met het kraanwater vermijden. Spoelen met water en dan druppelen is mijn go to als ik lui ben
Uhhh je mag absoluut niet je lenzen met kraanwater spoelen!
Ik heb bijna een jaar geleden die oogetende amoebe in mijn oog gekregen en naast 5 maanden helse pijn heb ik nu nog maar 30% zicht en moet ik nog operaties ondergaan.
Je mag ook niet zwemmen en douchen met je lenzen in
Edit: ik wist niet dat dat allemaal niet mocht dus deed dat wel (douchen en zwemmen) maar zou het echt echt echt aanraden om absoluut water bij je lenzen te voorkomen!
Ik heb tijdens mijn studententijd bij spontane nachtjes slapen bij vrienden (zonder lenzen vloeistof) weleens mijn lenzen in gewoon kraanwater gelegd. Whuttt
Nou ik kan je vertellen dat als je hoornvlies wprdt opgegeten door amoebes je opeens alles wat wél oke is aan je andere oog heel erg gaat waarderen haha!
Ik heb harde lenzen en daglenzen zijn volgens mij altijd zacht… Maar ik ga eens zoeken naar die no-rub vloeistof!
Ik draag denk al 15 jaar harde lenzen en heb ze regelmatig met water gespoeld Maar ook dus altijd ruim naspoelen met lenzenvloeistof. Al heb ik ook net als @Scorpiovibes ze wel eens in water gelegd wanneer ik ergens bleef slapen haha. Maar dan liet ik ze eerder gewoon de nacht in en maakte ik ze ‘s ochtends met water schoon van de oogprut zeg maar. Al is dat gelukkig al jaren niet gebeurd. Dit paar lenzen draag ik ook al een paar jaar (nachtlenzen nu).
@Bennielava en Inezweski bedankt voor de reminder dat ik niet zo gemakzuchtig moet zijn want het is niet iets om zo luchtig mee om te gaan.
Nou door het oog (see what i did here) vd naald gekropen dus @inezweski
En ja daglenzen zijn altijd zacht dacht ik
Ik zag het deze maand voor het eerst ‘hangen’ na het plassen. Een zo’n dikke sliert ‘snot’. Duurde ook even voordat die zelf losliet. Normaal veeg ik het onbewust weg, maar vond dit toch wel ff goor om te zien.
Hahah ik herken dit zo! Je weet dat het er is, maar als je het zo ziet denk je echt van uhmm really…
Ik heb de laatste tijd regelmatig met een spiegeltje daar gekeken omdat ik een soort talgbultjes voelde oid en soms zag ik de afscheiding gewoon zitten daar had ik ook niet helemaal bij stil gestaan haha
Geen troll, dit is echt een ding helaas
Haha dit is geen trollverhaal. Ik ken bennielava niet en heb geen lenzen maar kan me haar posts over haar oogoperatie nog goed herinneren. En een amoebe is een soort eencellig diertje
Maar zo’n amoebe kan ook in je oog komen zonder lenzen wanneer je gewoon een plens water in je gezicht gooit?