Het TMI topic #2 (Deel 1)

Daglenzen in en meteen weggooien zodra ik me omkleed

2 likes

Dat laatste over die regen vind ik dus ook best eng… en sorry iedereen dat ik en @inezweski jullie bang hebben gemaakt!

Ik zal bij mijn volgende afspr bij de oogarts navragen over zwemmen en daglenzen (ik durf nu overigens helemaal nog niet te zwemmen, ook niet met bril)

3 likes

Ik zwem ook altijd met lenzen in. Ik ga toch niet onder water en van gespetter hou ik ook niet. Meestal ook met zwemmen altijd een zonnebril op (buiten dan he).

1 like

@Bennielava Alleen maar goed dat jullie het benoemen. De kans is niet supergroot maar de gevolgen zijn wel heel vervelend dus dan aan ieder voor zich om deze risico’s af te wegen. Het zal ook heel vaak goed gaan (zijn gegaan) maar wel heel pijnlijk zo te horen als het je overkomt!
Slecht ook dat opticiens dit niet vertellen.

Bij mij (Pearle) ook niet gebeurd. Nu bestel ik al jaren zelf online lenzen maar missch goed om af en toe toch op controle te gaan

4 likes

Same! Ik haat het zo om een vage wereld te zien. En in het zwembad is het helemaal vreselijk zonder lenzen. Je kan niemand goed zien en ik zou echt moeite hebben met traplopen (glijbaan) en gewoon tegen dingen aanlopen :laughing:. En laat staan op het strand. Vind je je handdoek niet meer terug :see_no_evil:

Maar hoe? Ik heb dat ooit perongeluk gedaan (met open ogen duiken) en toen raakte ik mijn zachte lenzen kwijt :see_no_evil::see_no_evil:. Ik neem nu altijd standaard een duikbril mee.

2 likes

Hm, vandaar misschien dat er altijd een nieuw bakje bij iedere fles vloeistof zit

5 likes

Al de hele dag aan de spuit, en net dacht ik wtf nu komt er nog allemaal bloed bij ook…toen bedacht ik me dat ik een uur geleden een rode bieten shotje heb gedronken, die is er nu dus alweer uit :scream:

Om even in te haken op de lenzenverhalen… vrijdag kreeg ik m’n lens er niet uit en was hij 'kwijt’in mijn oog. Ik graven, zoeken etc (wel gewassen handen) en uiteindelijk te pakken gekregen maar damn, was m’n oog rood de volgende dag. Vandaag is het al veel beter maar nog steeds een geĆÆrriteerd gevoel. Ik bevochtig nu regelmatig mijn ogen met druppels en dan gaat het wel. Nu maar een paar dagen bril en die lenzen weggooien.
Ik had 2 jaar geleden een hoornvliesontsteking en weet nog dat mijn oog traande en ik het nauwelijks open kon houden. Voelt nu gewoon droog. Maar als t niet beter wordt laat ik er toch even naar kijken…lekker in de vakantieperiodešŸ™„

Na het lezen van dit topic begrijp ik echt niet dat mensen vrijwillig lenzen dragen :frowning:

2 likes

Als je anders niets kunt zien :joy: bril is ook niet altijd even handig

8 likes

24 likes

Ik ga al een aantal jaar bijziend door het leven omdat ik te laat een nieuwe bril ben gaan kopen. Mijn ogen zijn beide -1,75 met bril en een kan -1,50 met lenzen. Eind vorig jaar had ik testlenzen maar die brandden 2x in mijn ogen toen ik had bedacht dat ik wat meubels ging verven, wat een hele dag duurde. Zat nog in de testfase maar er komt geen lens meer in de buurt. Heeeeel misschien wil ik nog wel harde lenzen proberen. Heb nog daglenzen over van de testfase, dus ik red me wel als ik moet autorijden ofzo. Verder is de wereld grotendeels wazig. Echt dom, vind het verrassend dat ik niet elke dag knallende koppijn heb. Denk dat het al een hoop scheelt dat ik thuis werk en voor alles verder dan 30cm gewoon dichterbij ga staan of alles op mijn scherm op standje bejaard zet met grote iconen.

Na mijn vakantie ga ik de opticien naar weer eens opzoeken.

1 like

Oh die doen meer pijn dan zachte lenzen. Je moet een week wennen en daarna heb je alsnog dat je ogen pijn kunnen doen door stofjes. Gebeurt ook altijd op momenten dat je het niet wil (op je werk, in het ov etc). En je kan niet met je ogen rollen. Kennelijk deed ik dat te vaak :sweat_smile:

Maar als laseren mis gaat is het nog veel erger want die pijn gaat nooit meer weg. Ik had een keer een vrouw gevonden op tiktok waarbij het mis was gegaan en zij heeft elke dag een helse pijn. Veel mensen waarbij dit gebeurt plegen uiteindelijk zelfmoord, echt heel heftig.

Ook al is de kans klein, ik wil nooit dit risico lopen en zal dan ook nooit mijn ogen laten laseren.

Dit is haar account trouwens: https://vm.tiktok.com/ZMR2HtpUt/

Het laseren is bij mijn vriend verkeerd gegaan.
Hij heeft een standaard zwarte vlek in zijn zicht erdoor gekregen.
Op vermoeiende dagen is die prominent aanwezig.
Ze hebben het zoveel mogelijk gecorrigeerd maar er is wat rest schade achtergebleven dus soms heeft ie last van een blinde vlek

1 like

Laat dat laseren dan maar zitten!

Maar even samengevat, als je je hier aan houdt loop je minder risico.

• lenzen niet schoonmaken met water
  • niet douchen en zwemmen met lenzen
  • lenzenbakje regelmatig wisselen
  • schoonmaken met lenzenvloeistof
  • daglenzen zijn beter

Vergeet ik nog iets?

2 likes

Oh men ik wilde heel graag mijn ogen laseren en las alleen maar positieve ervaringen. Maar door het bericht van @Echo en @Flopsyunicorn ga ik toch weer twijfelen…
@Flopsyunicorn heeft je vriend het in Nederland laten laseren?

HĆ© kak. Ik ga nog even door twijfelen. Ik gebruik al daglenzen dus de kans op amoebes is gelukkig al kleiner, maar ben een beetje klaar met de afval die ik daarmee produceer.

@Popsicle ik zou me vooral goed inlezen over de risico’s zodat je een geĆÆnformeerd beslissing kunt maken. Helaas wordt er niet altijd gesproken over wat er mis kan gaan. Van chronische zenuwpijn zoals in de tiktok of andere dingen zoals bij de vriend van @Flopsyunicorn

Je ogen zijn zo kwetsbaar dus denk er goed over na!

3 likes

Ja in Alkmaar toen

4 likes