Ik heb mn ogen 2 jaar terug laten laseren. Beste beslissing ooit. Natuurlijk zijn er risico’s maar dat is een afweging die je zelf moet maken
Ik las dat nachtlenzen een goed alternatief zijn. Wat denk jij @inezweski ?
@inezweski ik ga dat merk eens vragen bij de opticien
Jaaaa die wil ik! Ideaal, want ben zo gevoelig voor licht. Helaas heeft mn opticien die nog niet
@Nestley_Toulhouse @Acculader Nachtlenzen zijn ideaal! Wel goed laten controleren bij de opticien. Die van mij had binnen een jaar aanslag en had mn oog gekrast 🥲
Bleek dat je de aanslag niet zag als de lens nat was en moesten 2 opticiens aan te pas komen. Was ook mn eigen schuld, want heb een maand met pijn geslapen
Ik denk dat nachtlenzen me akeliger laten voelen dan daglenzen, wat amoebes betreft.
Weten jullie of je minder risico loopt op zo’n amoebe als je harde lenzen hebt? Want die zuigen niet vacuüm op je oogballen zoals zachte lenzen, maar drijven er meer op waardoor je traanvocht eronder kan circuleren en die amoebe misschien niet vast kan bijten?
Maakt geen verschil dacht ik, ook zonder lenzen kan je last krijgen van de amoebe
Is er dan niets wat tegen die rot amoebe werkt dan? Zit ie ook in chloorwater?
(Hier kan onderhand wel een apart topic voor geopend worden)
Mooie brandblaar van het koken

Ik heb zelf nog nooit van amoebe gehoord en draag toch al zo’n 15 jaar lenzen, dus super bedankt voor het delen en heel vervelend om te lezen dat sommige spreken uit eigen ervaring. Ik spoelde mijn lenzenbakje uit met water en mijn lenzen soms zelf ook, dat doe ik dus vanaf nu nooit meer. Alleen douchen zonder lenzen is wel erg vervelend aangezien ik -12 heb en ik bij het scheren oid wel moet kunnen zien. Moet daar nog iets op bedenken, iemand wellicht tips? Heb gisteren gedoucht met mijn bril in het begin op en toen die beslagen werd weggedaan haha.
Oo ja, ik zwem niet vaak maar ga daarvoor denk ik, zoals iemand al tipte, daglenzen kopen. Nogmaals, bedankt voor het delen!
Wij zijn thuis iets aan het slopen.
Dus er vliegen stukjes baksteen rond inclusief stof.
Ik kan zeggen, ik heb goor droog rood snot.
Mijn neus bestaat onderhand uit baksteen snot.
Ga een paar weken naar een vakantiehuisje in de natuur.
Ik heb ook zo’n hoge sterkte en scheer m’n benen altijd na het douchen nog, nadat ik m’n lenzen heb ingedaan. Ff terug de douche in en dan met de douchekop alleen m’n benen afspoelen op het eind.
Bij duikbrillen werkt het zo dat als je erin spuugt en dat even met je vingers rondwrijft over het glas dat je bril dan niet meer beslaat (geen grap). Ik weet niet of dat met een gewone bril ook werkt?
Wow knap haha! Ik snij al in mijn benen met ogen open dus betwijfel of met ogen dicht mij gaat lukken…
@Junebug85 ik ga dat denk ik voortaan ook doen. Mijn ouders en vriend hebben ook een bad bedenk ik mij, dus daar zou het sowieso ook in kunnen!
@Virago ik ga het vanavond eens proberen haha, wie weet!
Dank allemaal voor het meedenken
Mijn vriend doet scheerschuim op zijn bril en dan weghalen maar niet afspoelen. Dan beslaat het niet onder z’n motorhelm.
Zou je ook nog kunnen proberen maar weet niet of het de coating aantast. Hij heeft een goedkope bril van ace en tate
Voor in zijn motorhelm, heeft hij ook al pinlock op zijn vizier zitten? Daarmee beslaat de binnenkant van je vizier en je bril niet!
Ah ja die bekende truc! Heb dat wel eens gedaan bij een badkamer spiegel. Voor brillen, bij de opticien verkopen ze sinds de Corona pandemie ook van die “anti-fog” sprays. Ik he ze zelf niet uitgetest, maar neem aan dat die wel veilig zijn voor je coating.
Au, ziet er heel pijnlijk uit. Dit is een ingegroeide teennagel toch?
Kun je niet met een nagelknipper dat hoekje los knippen zodat het iig niet in je vel steekt?