Geen tampons voor mij maar ik gebruik maandverband. Tijdens mijn ongesteldheid gebruik ik er tussen de 25-30. Sinds ik van de pil af ben, ben ik zwaarder ongesteld.
Ik heb wel nog soms het gevoel dat maandverband minder geaccepteerd is dan tampons soms, herkent iemand dit?
Ja precies dit! Ik heb ook echt wel eens nare opmerkingen gehad dat ik niet moest doen alsof ik te ‘strak’ was down under omdat ik de tampon niet erin kreeg.
Ik vindt het geen prettig gevoel, hoe vaak ik het ook geprobeerd heb.
Ook de reacties ‘oh draag je maandverband?’
Ik denk dat dat idee van oudsher wel heerst, maar dat het wel beter wordt. Tegenwoordig zijn er ook steeds meer ‘period panties’ van diverse merken. Niet hetzelfde als maandverband natuurlijk, maar wel geschikt voor mensen die liever niets in hun lichaam stoppen.
Ja maar boeie. Iedereen vindt dat altijd smerig, zolang jij niet mn bil eet merk je er niks van
Ik gebruik ook al heel lang geen tampons meer. Vind het pijnlijk om ze in te brengen en nog pijnlijker om ze er weer uit te halen. Gebruik dus ook maandverband/inlegkruisjes.
Ik vind zowel tampons als maandverband niet vies, maar ik verwissel een maandverband sneller dan een tampon. Bijna elke keer tijdens een toiletbezoek verwissel ik mijn maandverband. Een tampon laat je langer in zitten en ook met plassen. Snap dus niet waarom een maandverband vies is en een tampon niet? En wat moet er ook überhaupt vies aan zijn?
Ik herken dat wel in Nederland en bij Amerikanen, in Duitsland en in Italië gebruiken veel meer mensen maandverband en heeft niemand er ooit raar over gedaan.
Toen ik als kind in Nederland woonde werd ik wel eens onzeker omdat ik geen tampons kon gebruiken, maar daar heb ik me gelukkig eigenlijk wel heel snel overheen gezet… Toen ik een menstruatiecup begon te gebruiken en anderen dat raar of vies vonden maakte het me al helemaal niks meer uit.
Nah ik vind maandverband niet vies maar het idee dat ik nu maandverband zou moeten gebruiken staat me wel tegen. Het lijkt me ook dat je dan dus continu nattigheid voelt? Dat kan niet anders denk ik? Heb het heel sporadisch gebruikt en ik had blijkbaar altijd een verkeerde maat want die dingen waren zooo groot dat het helemaal over mn benen ging maar ik dacht naja zal wel. Ook verschoof dat ding. En ik draag alleen maar hipsters eigenlijk dus ik weetniet eens of daar maandverband in past?
Vorig jaar zei mn vriend een keer, dat hij zo’n menstruatiecup vies vond, en maandverband ook. Nou echt een man mag daar GEEN mening over hebben werkelijk waar. Wat ik soms ook zo vreemd vind, als ik geen tampon in doe lek ik niet door, maar als ik er dan wel 1 in doe zit ie wel degelijk best vol.
Oh god ik zie nu dat er ook uitwasbare tampons zijn.
Ja ik deed dat ook met een tampon hoor, Omg stel je voor dat iemand überhaupt zou denken dat je ongesteld bent.
Volgens mij blijft het bloed in een menstruatie cup steriel, terwijl het in een maandverband sneller ‘broeierig’ wordt omdat het uit je lichaam is en mengt met afscheiding en warmte etc.? Dan gaat het ook wat meer ruiken.
Ik gebruik sinds een aantal jaar een cup en vind het altijd fascinerend wat er in zit haha. Veel leuker dan een bebloede tampon eruit jassen
.
Maar goed, iedereen gebruikt waar zij zich prettig bij voelt
.
Ik vraag me dat ook wel eens af. En hoe zit het met stolsels? Blijven die er dan op liggen?
Ik zou wel menstruatieondergoed willen gebruiken maar denk alleen op de laatste lichte dagen. Ik heb altijd door maandverband/tampon gebruik echt irritatie aan mijn vagina de week nadat ik ongesteld ben geweest. Is echt zo vervelend. En ik heb al van alles geprobeerd. Dus misschien dat ondergoed wel helpt daartegen.
Zooo persoonlijk dit. En bij mij wisselt het ook per cyclus. Laatste cyclus iets van 4 doosjes normale tampons gebruikt én 2 pakjes maandverband én ook nog iets van 2 dagen cup gebruikt. Dra-ma was dat. Terwijl ik normaal prima af kon met 3 mini tampons op een dag en 's nachts maandverband. Ik vind 't bij een cup vooral fijn dat ik hem langer kan dragen en ook 's nachts prima vind zitten. Maar wissel het alsnog af omdat ik de cup niet op elke cyclusdag even prettig vindt.
Bij mij gaat het enorm jeuken als ik twee dagen achter elkaar maandverband gebruik. Daarnaast heb ik het idee dat ik mezelf dan ruik en dat anderen dat ook kunnen.
Ik bloed echt extreem weinig volgens mij. Ik kan makkelijk maar 1 tampon per dag gebruiken.
Ik heb echt een mega grote onderhuidse puist/bobbel in mijn lies en het doet echt pijn
.
Dit heb ik ook en dacht dat ik de enige was, dus ben wel blij om jouw berichtje te lezen! Supertampons zal ik ook nooit nodig hebben. En ‘s nachts bloed ik gewoon niet.
Ik heb ook een keer een steenpuist gehad en open laten snijden. Heb het uitgegild van de pijn, weet niet of het hoort maar mijn huisarts deed het ook zo.
Ik bloed ‘s nachts ook niet inderdaad, ik gebruik ook nooit tampons of menstruatie cup ‘s nachts.
Ik vind het wel chill maar ik heb dan weer wel heel veel pijn, you win some you lose some…
Als een gebied heel ontstoken is, is het slecht te verdoven helaas
Niet voor de gevoelige kijkers wellicht 
Op mijn oor heb ik aan beide kanten een Keloid. 2 jaar geleden heb ik een 2de gaatje laten piercen. Een jaar geleden is 1 daarvan op magische wijze ontstoken. En ondanks behandeling is dat uitgegroeid tot dit ding.
Naar de dermatoloog geweest. En die is begonnen met het behandelen met injecties om te kijken of dat eerst resultaat gaf. Helaas niet. Gelukkig heeft ze nu besloten dat ik naar de plastisch chirurg word doorverwezen. Dan haalt die het weg en doen ze gelijk injecties erbij. Kan niet wachten tot het zover is! De achterste ligt de hele tijd open waardoor ik standaard op een handdoek moet slapen omdat anders mijn kussen onder het bloed zit
.
Foto in spoiler