Het TMI topic #2 (Deel 1)

De operatie viel mee, vandaag heb ik nog pijnstilling en vind de pijn wel meevallen. Ben door die amoebe ook wel wat pijn aan mijn oog gewend. Alleen moeten mijn ogen wel nog wennen, ik zie nu niet echt meer dubbel en kan volgens mij weer diepte zien! Alleen ben ik soms duizelig doordat de horizon voor mij nu opeens anders staat.

Ik heb aan 1 kant van mijn oog wel echt goed rood:

16 likes

Wat goed om te horen dat het allemaal mee viel!
En wat goed dat je al verbetering merkt. Dat duizelige zal wel weggaan naarmate je er meer aan went denk ik.

Het is inderdaad flink rood, maar ik vind het nog best meevallen eigenlijk hoe het eruit ziet.

1 like

Sterkte!!!

1 like

Waarom ben je precies aan je oog geopereerd? Sorry als je dat al had gezegd maar kan het niet vinden hier. Beterschap!

2 likes

Mijn oog stond scheel nadat ik door een amoebe in mijn oog minder zicht had aan dat oog. Met de operatie hebben ze twee spiertjes losgemaakt en een stukje verderop weer vastgezet.

Dat amoebe verhaal staat hier boven ergens, kun je krijgen door de combi van lenzen en (kraan)water

1 like

Ah oke, ik moet zeggen dat het me een beetje deed denken aan een vriendin van me. Die had soms ineens een scheel oog. Zij is daar ook aan geopereerd, maar meerdere keren. En het zag er dan ook zo uit. Dus dit is hopelijk gewoon een eenmalige operatie? Volgens mij had ze dit ook kind hoor dus totaal iets anders.

1 like

Ik voelde dat ik ongesteld was geworden, maar bij mij gaat het pas stromen als ik uit bed stap. De hele tijd hoorde ik dat de badkamer bezet was, dus ik wachten. Dacht ik niets meer te horen dus ik wilde een sprintje maken, was die alsnog bezet, maar dan zonder deur dicht (lekker ongemakkelijk)
Alles begon al te lekken dus ik naar wc beneden rennen, was daar gvd geen wc papier. Dus eindresultaat: overal bloed en super chagrijnig.

1 like

Als alles goed hersteld en de oogstand goed blijft is mijn operatie idd eenmalig. Misschien dat over een aantal jaren het oog langzaamaan weer scheel gaat staan

2 likes

Updateeee, wat een kleur festijn haha.

7 likes

Ik heb deze operatie als kind gehad en bij mij staat het nu al 21 jaar recht! Dus hopelijk blijft het voor jou ook bij slechts een keer :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Ik heb gisteren mijn rechtervoet heel pijnlijk gestoten. Ik heb mijn nagellak eraf gehaald en al mijn tenen zagen er nog oké uit, maar de nagel van mijn derde teen was deels donker en ingescheurd. Ik heb alles dat een beetje los zat eraf geknipt, en nu heb ik nog maar een heel klein stukje nagel over:

:+1:t2:

Ik maak me nu wel een beetje zorgen! Ik dacht een blauwe plek op mijn teen te hebben, maar blijkbaar was mijn nagel zelf donkerpaars/zwart geworden. :woozy_face: Ik draag altijd dekkende nagellak, dus nu vraag ik me af of het misschien schimmel ofzo was, heeft iemand enig idee?

Ik heb zojuist snotdraden van minstens 30 cm uit beide neusgaten gespoeld. Kan opeens weer ademen :heart_eyes:

13 likes

Omg hoe? Ik word gek van mijn snotneus

1 like

Een NasoFree/Netipot, zoutoplossing en dan na een paar keer spoelen, je neus snuiten! Die draden kon ik er toen deels uit trekken en deels met verder spoelen eruit halen.

2 likes

Ik zat ineens te denken, vroeger, of nouja iig wel jaren geleden inmiddels had ik vaak last van die anuskrampen als ik ongesteld was. Echt niet te doen gewoon, maar dat heb ik gelukkig nooit meer. Het was zo’n rare hele scherpe pijn. Maar dat dat ook gewoon ineens maar verdwijnt?

Wij willen hier filmpjes van.

Ohja herkenbaar! Vooral na de bevalling last van gehad. Heel bizar gevoel.

Als m’n spiraal eruit is zijn deze krengen ook gelijk terug. Net als hele heftige ongesteldheid waarbij ik me dan ineens weer kapot schrik want ben het niet meer gewend van tijdens de spiraal :weary:

3 likes

Dit heb ik ook! En het komt ook altijd zo onverwachts, dus dan maakt mijn lijf ook zo’n gekke beweging van schrik ofzo haha. Echt kut is dat.

1 like

Ik ben ongesteld en ik heb echt enorm pijnlijke steken/krampen in mijn schaamstreek en vagina. Echt alsof er met een mes in wordt gestoken voelt het soms. Ik kende dit helemaal niet maar Google vertelt me dat het één van de meest voorkomende klachten is bij menstruatie. Medelijden met alle vrouwen die dit ook ervaren!

5 likes