Het TMI topic #2 (Deel 1)

Heb je hard moeten persen? Misschien is er een bloedvaatje open gegaan. Vers rood bloed is iig beter dan zwart (dat is vaak gestold bloed). Het kan ook irritatie zijn door diarree.

@jumpsuit even goed in de gaten houden. Misschien zodanig hard gehoest dat er iets ‘gesprongen’ is.

Ik ben zo erg ongesteld en voel het de hele dag al lopen. Dan voelt het echt als een liter en dan lijkt het 4,5 drupje te zijn.

Ik ben ooit ook zo in paniek geweest en toen bleek later dat ik ineens heftig ongesteld was geworden. Zou dit het geval kunnen zijn?

Dit klopt niet, zwart bloed is verteerd bloed.

Ik had het inderdaad beter moeten uitleggen dat zwarte ontlasting kan duiden op een bloeding vroeg in het spijsverteringskanaal waardoor het een zwarte kleur krijgt door de afbraak van de rode bloedcellen (geoxideerd oud bloed).

4 likes

Ik heb dit recent ook gehad. Bij het afvegen ineens een hele hand (met wc-papier ertussen) vol bloed. Niet zomaar een veegje of een sliertje bloed, maar echt een bloedbad. De dag erna had ik het weer na het poepen. Ik ben toen ook heel erg geschrokken, met name vanwege de hoeveelheid bloed. Maar waarschijnlijk is het toch iets van een gesprongen ader geweest oid, want daarna Is het ook vanzelf gestopt.

2 likes

Ik had m’n snorretje niet meer weggehaald uit luiheid, maar voelde me toch een beetje te snorrig. Net geharst en dit is de buit :grimacing:

14 likes

Eeltkloven op je hak zijn zo pijnlijk!!

2 likes

Volgens mij mag je geen gesprekken delen op het forum

4 likes

Tot een jaar geleden had ik (voor zover ik weet) nooit amandelstenen en nu haal ik de ene na de andere uit mn keel :sob: echt bang dat ik 24/7 uit mn mond meur. Nooit gedacht dat ik nog eens afhankelijk zou worden van wattenstaafjes en de zaklamp van mn telefoon (duimpje omhoog als je dit herkent)

20 likes

Ik ben gisteren uitgegleden in bad :older_woman:t2:

25 likes

Ik kwam een tiktok account tegen. Vol met fascinerende filmpjes over het uitdrukken van amandelsteentjes :scream:

Voor de geïnteresseerden haha: TikTok

6 likes

Ik zie op sommige filmpjes gewoon niks zitten en dan drukt ze ergens op en tada surprise daar komt ie
Doet me afvragen of ik ook maar met een wattenstaafje moet drukken in mn keel

5 likes

Echt hé! Ik heb helaas nooit eentje kunnen uitdrukken, maar nu echt zin om maar gewoon met een wattenstaafje te gaan porren haha.

2 likes

Kan het ook zo zijn dat je ze gewoon niet hebt? Heb ze nog nooit gezien bij mezelf… miss ruik ik al jaren uit mijn muil.

4 likes

Ooh nn vriend heeft het probleem dat hij best vaak een typische geur uit zn mond heeft. Nu bedacht ik dat het miss amandelsteentjes waren om eruit te drukken, maar toen besefte ik dat hij zn amandelen heeft laten knippen :disappointed:

Ik ben zwaar verkouden en m’n snot is echt 50 tinten groen :scream:

2 likes

Als mijn amandelen er zo uit zouden zien, zou ik toch naar de dokter gaan denk ik?

1 like

Bij m’n vriend bleek dat hij een gaatje/meerdere gaatjes had en een soort groefjes op zijn tanden waar bacterien in verzamelen. Was jaren niet naar de tandarts geweest en moest toen een periode praktisch elke week naar de tandarts voor die gaatjes, mondhygiënist etc en is nu helemaal opgelost!

Ik was vet teleurgesteld dat ik geen amandelsteentjes zag maar door jouw post realiseer ik me nu dat ik ook helemaal geen amandelen meer heb haha. Volgens mij kunnen ze wel weer aangroeien, ligt eraan wat er precies is weggehaald!

5 likes

Aah, wij gaan wel elke 6 maanden nr de tandarts. Maar hij knarst wel met zn tanden en heeft isd veel groeven. Nooit over nagedacht, thanks, ook @DuivenFan

1 like

Zou ook iets simpels kunnen zijn als niet voldoende poetsen (maar die is zo voor de hand liggend dat je er vast al aan gedacht had), tong niet poetsen en/of niet genoeg flossen/raggen!

1 like