En niet eentje, nee soms wel een stuk of 40. Hoe dan?
Ja heerlijk om naar te kijken, het ruimt zo lekker op hè!
En dan zit je te kijken van, pak die nou, neeee die ene erge daar, doe die nou!
Ja ik geniet hier ook intens van, eerste paar keer voelde ik nog een beetje een naar gevoel opkomen bij mezelf, maar dat neemt af en vind het echt vieslekker om naar te kijken. Al vind ik echte pimplepoppers niet zo chill
Haha en dan: zoooo dat was een goeie!
Zijn dit jouw blaasstenen? Die van mijn konijn zagen er precies hetzelfde uit namelijk
Lijken wel nootjes uit een zak Japanse mix
Ja zijn galstenen. Bij sommige mensen zijn ze glad bij mij dus niet.
@Spaarlamp dat is ook hoe wij ze noemen. Nooit meer serieus die dingen eten.
Nou ik keek ook zo van; eruit gehaald? Zijn die dan in je keel blijven hangen ofzo?
Ohhh wauw! Ik heb mijne nooit gezien maar volgens de chirurg die mijn galblaas verwijderde was het net een knikkerzak, zo veel waren het er.
Die galstenen van jou zullen je ook wel flink wat pijn hebben gegeven, het zijn flinke joekels.
Hahahahaha, totdat je het per ongeluk zou eten
Ik had voor de operatie specifiek gevraagd of ze ze wilde bewaren. Dus was blij toen het potje naast me lag. Verpleegkundige vond ze ook mooi.
Van de knikkers zelf geen last omdat die in tact zijn in de galblaas. Maar als er dus stukjes afvallen en die gaan de galwegen in, dat doet heel veel pijn. Bij mij was een stukje gruis boor de uitgang van de alvleesklier gaan zitten. Dat is pittig, pfff. Kostte me 6 dagen ziekenhuis.
Ohhh dat klinkt akelig zeg!
Ik heb een aantal jaar galsteenaanvallen gehad voor de dokters er achterkwamen wat het was. Het is zo’n opluchting dat ik die aanvallen niet meer heb.
Helemaal mee eens!
Bij mij werden ze ook niet ontdekt, voldeed niet aan het lijstje voor mensen die mogelijk galstenen konden hebben. Ik was niet blond, niet dik, niet in de overgang (zoiets is dat lijstje).
bij de huisarts zeiden ze, je loopt bij een psycholoog dus dit zijn angstaanvallen.
Ja precies! Bij mij trok de pijn ook door, het bleef niet specifiek rondom de galblaas. Eerst dacht ik dat het mijn rug was, maar ik heb ook aan mijn hart en maag gedacht. Maar ik ben geen dokter dus ik had geen idee. Diclofenac hielp niet, geen enkele pijnstiller deed iets. Ik kon het alleen maar uitzitten en na een paar uur was zo’n aanval meestal voorbij.
Uiteindelijk heb ik na een nachtelijke aanval zitten googelen en kwam ik op galstenen uit, en heb ik zelf gevraagd aan de dokter of dat het kon zijn. Hij dacht van niet, maar een echo kon geen kwaad dus die kon ik al vrij snel krijgen. Uitslag: “meerdere forse concrementen vanaf 1,5 cm”. 🥲 Daarna kon ik vrij snel ingepland worden voor een galblaasverwijdering en ik had de mazzel dat dat vlak voor Corona was, want zo’n operatie heeft natuurlijk geen spoed.
Na de operatie heb ik nooit meer last gehad van die aanvallen. Wel kan ik sommige hele vette dingen niet meer eten, oliebollen vallen meestal verkeerd bij mij. Maar goed, daar kan ik wel mee leven, dat is minder hinderlijk dan die enorme pijn.
Ik vind het echt heel erg dat je zo niet serieus genomen bent bij de huisarts. Angstaanvallen, nou ja. Het is een gekmakende pijn waarbij ik zelfs niet kon stilzitten, hoe is dat een angstaanval? Echt bizar en kwalijk.
Ja die pijn is heel raar, het straalt echt uit naar andere plekken in je lijf. Je hebt wel geluk gehad met je arts!
Ik werd steeds naar ziekenhuis gestuurd om bloed te laten prikken meer niet. Maar daar kwamen we nooit verder mee. Ik had ook heel regelmatig in de nacht deze klachten, omdat het dan verwerken van het avond eten was oid.
Bij mij was de operatie wel semi spoed, ik kon niet nog eens een alvleesklier ontsteking krijgen. Dat zou heel pittig zijn.
Ik heb na mijn OK nog best veel pijn gehad, daardoor nog voor een MRI geweest en ook nog een inwendige echo gehad. Maar nu gelukkig overal vanaf en ik ben blij dat ik nog oliebollen kan eten
Heb je die balletjes al wel eens aangeraakt? Hoe voelt dat? Zijn die hard of zacht, stinken ze. Zo fascinerend haha
Zo ver ben ik niet gegaan - hahah. Potje ligt bij het grof vuil.
haha, de risicofactoren zijn
fair: aka wit
fat (overgewicht of hoog cholesterol ed)
fertile (kinderen gekregen)
forty: veertig jaar en ouder
female
maar iedereen kan het krijgen, dit zijn de mensen met een hoger risico
Zat wat van het lijstje vandaan - haha.