Het TMI topic #2 (Deel 1)

AEAD1541-4630-485A-B2EA-DD27A6803395

Rip Larry
Velen hebben een poging gewaagd hem op te volgen, maar niemand kon hem overtreffen.
We miss you

@Ovenschaal

7 likes

Uit het oog, maar niet uit het hart :white_heart:

40 likes

Ik heb voor het eerst een blaasontsteking, althans, dat denk ik want ik weet niet hoe het moet voelen maar dit is kut :sob: iemand tips?!

Vervelend!! Veel water drinken in ieder geval en soms kan cranberrysap/pillen ook nog helpen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. En je kan morgen ochtendurine inleveren bij de huisarts, maar daar heb je nu niet zoveel aan…

1 like

Naar de huisarts met een potje urine, en veel drinken. Als je een kuur hebt wordt het echt heel snel beter!

1 like

& @crazyvibes thaanks! Ik dacht het eerst even aan te kijken, maar misschien wel slim om meteen even te gaan. Zal morgen eens bellen!

2 likes

Veel thee drinken! Moet je veel van plassen en dat verlicht de pijn wat. Verder idd morgen direct naar de huisarts met je eerste urine. Antibiotica werkt gelukkig snel tegen de pijn.

3 likes

Ik heb geloof ik niks waar het in kan wat goed dicht gaat :fearful: dit is echt letterlijk de eerste keer dat dit me overkomt, als het überhaupt een blaasontsteking is.

Je kunt ook 's ochtends (als het lukt met ochtendurine en anders 4 uur na laatste keer plassen) bij de huisarts zelf in een potje plaatsen. Zou dan wel even bellen van tevoren.

2 likes

Misschien kun je ook gewoon bij de huisarts plassen? Of zou dat nu niet kunnen ivm corona?
Throwback naar mijn eerste blaasontsteking en bij gebrek aan beter aankwam met mijn plas in zo’n onding:
afbeelding
En er onderweg precies was gebeurd wat er ook vroeger altijd met die kutbekers gebeurde :cry: Kreeg toen een ander potje voor een nieuwe poging daar :grimacing:

14 likes

Je kan ook gewoon ff in een broodtrommel of schaaltje of wat dan ook en dan plasticfolie erover. Morgen voorzichtig meenemen

Er gaat een wereld voor me open :joy: ik ga nu effe water naast m’n bed zetten en mezelf in slaap janken. Thanks allemaal :orange_heart: op zulke momenten extra blij met het forum haha!

9 likes

Mijn vriend ligt boven op bed met buikgriep.
Komen echt onmenselijke geluiden uit.
Ik ben echt panisch voor overgeven, dus een leuke vriendin ben ik nu ook niet.
Naast dat ik echt als de dood ben dat ik het morgen ook op. Daar loop ik mijzelf al echt de hele dag druk
over te maken. #sad

2 likes

Na enige tijd weer eens mijn oorbellen uit gedaan. Wat een stank.

1 like

Ik kan daar ook niet tegen dus begrijp je helemaal. Sterkte en ook sterkte voor je vriend. Heeft ook wel voordeel dat je nu meer afstand neemt van je vriend, dan maak je de kans dat jij het ook oploopt weer wat kleiner.

3 likes

Sterkte, zo herkenbaar, jij kan dit!

1 like

Ik probeer er maar gewoon door heen te ademen, maar dit heeft zo’n
heftig effect op mijn lijf.
Net online gewoon mijn yoga-les gevolgd, maar ik ben een bonk spanning.

Hoe is de nacht gegaan?

Ik heb volgens mij een bijholteontsteking (mm hoofd en gezicht doen zo’n pijn, auw) en kon net onder de douche eindelijk wat slijm los krijgen uit mn neus. Er kwamen zo’n dikke, taaie, groene klodders uit, dat ze niet eens wegspoelden. Ik moest er echt de douchekop tegenaan houden. Heerlijk.

8 likes

Oooh heerlijk. Voelde het ook goed? Mij helpt het dan om met een netipot of nasofree echt te spoelen, dan komen er ook echt dikke groene klonten uit.

1 like