Het TMI topic #2 (Deel 1)

Deppen met azijn + gekookt water (eerst beetje laten afkoelen ofc) werkt ook nog wel eens tegen de jeuk!

2 likes

De binnenkant van mn neus is kapot, en bloed steeds en dan krijg ik weer een soort korstje. Deze keer is het ook echt pijnlijk. Iemand had ooit een creme/zalf genoemd wat er goed tegen hielp. Weet iemand welke? Want als ik Google zie ik door de bomen het bos niet meer. Alleen vet houden lijkt niet te helpen. En vanochtend had ik een bloedneus.

1 like

Ik heb dit dus laatst voor het eerst gekocht, uiteindelijk niet gebruikt want ik kreeg die tablet er niet in. Denk dat het misschien een hele lichte infectie was want het ging wel over. Maar ik schrok van de prijs?! Ze vragen er 15 euro voor. Een vriendin van mij heeft dat heel vaak gehad nou wat een afzetterij? Ik weetniet welke prijs ik had verwacht maar 15 euro niet. Ik vind dat echt duur hoor. Beetje dubbel want ik geef altijd veel geld aan cremes uit en kijk nauwelijks naar de prijs. Maar bij zo’n vrouwenprobleem wat blijkbaar 2 op de 3 vrouwen wel eens heeft vragen ze weer zo’n prijs.

1 like

Ja die prijs vind ik ook echt extreem. Ik heb zelfs een keer gehad dat mijn ouders het voor mij moesten betalen :face_with_head_bandage:…

2 likes

Net zoals dat het belachelijk is hoe duur maandverband en tampons zijn. Schrik elke keer weer opnieuw als ik afreken

7 likes

Ik gebruik hier nog wel eens witte vaseline voor. Ik vind het wel helpen om dat steeds te smeren tegen droogheid.

2 likes

Ik vind Nestosyl (oranje tube) hier fijn voor werken.

3 likes

Ik dacht dat je dan langs de huisarts moest? En bellen alleen niet mag? Of is dat veranderd? Mocht ik het krijgen dan bel ik gewoon hoor als dat voldoende is.
@Nox maar ik had geen last van droogheid, het brandde en voelde warm aan. Edit: sorry je reageerde op mn eerste bericht!

@Mrs.Fraser kom je wel eens bij de DM drogist? Ik heb daar toen 60 ob tampons gekocht en ik denk dat je daar in Nederland er 10 voor krijgt.

1 like

Ik weet niet welke jij bedoeld, ik gebruik zelf de crème nisita weleens, dit is een crème speciaal voor de neus. Werkt bij mij goed in de winter.

3 likes

Dat is in Duitsland toch? Ik woon echt aan de andere kant van Nederland dus kom daar eigenlijk nooit

1 like

Ja dat zit in duitsland idd, maar sommige forummers gaan er ook wel vanaf noord holland enzo naartoe. Volgens mij betaal je daar rond de 4 euro voor 64 tampons. Er is wel een dm topic iig misschien dat daar weleens iemand post die van plan is er naartoe te gaan en bij je in de buurt woont.

1 like

Nisita of Nasumel?

1 like

Oh ik heb er gelukkig (op 1 keer na) nooit last van maar volgens mij was het vroeger iig zo dat je dan met je benen wijd moest. Mn zus toen wel iig, ik kan me voorstellen dat dat vooral bij jonge meisjes een drempel is. Maar bijv. Mensen met diabetes zijn daar dacht ik veel gevoeliger voor dan zou ik liever via de huisarts medicijnen krijgen dan elke keer weer 15 euro.

1 like

Wat een ellende :joy::sob: smerig spul zeg, zo’n eitje.

Heb hier elk winter last van. De huisarts raadde me calendula zalf aan. Vaseline (hoofdbestanddeel van nisita) houdt het wel vettig, maar doet verder niks voor het wondje (het geneest het niet). Calendula wel. Ik gebruik altijd een wattenstaafje.

2 likes

Ah hier heb ik ook heel veel last van. Ook echt een mega droge neus verder. Vorige week heb ik van aVogel een neusspray gekocht tegen dtoog neusslijmvlies en dit werkt best wel prima! De bloedkorsten zijn weg en ik kom de nacht wat beter door.

1 like

Ja dat wel, al heel stuk minder last! Alleen die rotzooi🤢

Ik begrijp dit volgens mij niet, is het dan rotzooi uit je vagina? En ja bestwel ewl klinkt dat. Ik wil bijna een vriendin van mij vragen maar lijkt me wat ongepast lol. Bij een schimmelinfectie komt er toch niet van alles uit? Of bedoelen jullie echt alleen die creme?

@Negativ ja heel irritant en het duurt bij mij altijd zoooolang voordat het genezen is!

5 likes

Neeeee dat spul van dat eitje/capsule haha!

2 likes

Ik heb wel eens een echte pil gekregen om vaginaal in te vrengen maar dat kwam er dus echt als een soort poeder weer uit. Net alsof ik een bolletje smokkelde wat geknapt was.

4 likes