Ik weet niet welke jij bedoeld, ik gebruik zelf de crème nisita weleens, dit is een crème speciaal voor de neus. Werkt bij mij goed in de winter.
Dat is in Duitsland toch? Ik woon echt aan de andere kant van Nederland dus kom daar eigenlijk nooit
Ja dat zit in duitsland idd, maar sommige forummers gaan er ook wel vanaf noord holland enzo naartoe. Volgens mij betaal je daar rond de 4 euro voor 64 tampons. Er is wel een dm topic iig misschien dat daar weleens iemand post die van plan is er naartoe te gaan en bij je in de buurt woont.
Nisita of Nasumel?
Oh ik heb er gelukkig (op 1 keer na) nooit last van maar volgens mij was het vroeger iig zo dat je dan met je benen wijd moest. Mn zus toen wel iig, ik kan me voorstellen dat dat vooral bij jonge meisjes een drempel is. Maar bijv. Mensen met diabetes zijn daar dacht ik veel gevoeliger voor dan zou ik liever via de huisarts medicijnen krijgen dan elke keer weer 15 euro.
Wat een ellende smerig spul zeg, zo’n eitje.
Heb hier elk winter last van. De huisarts raadde me calendula zalf aan. Vaseline (hoofdbestanddeel van nisita) houdt het wel vettig, maar doet verder niks voor het wondje (het geneest het niet). Calendula wel. Ik gebruik altijd een wattenstaafje.
Ah hier heb ik ook heel veel last van. Ook echt een mega droge neus verder. Vorige week heb ik van aVogel een neusspray gekocht tegen dtoog neusslijmvlies en dit werkt best wel prima! De bloedkorsten zijn weg en ik kom de nacht wat beter door.
Ja dat wel, al heel stuk minder last! Alleen die rotzooi🤢
Ik begrijp dit volgens mij niet, is het dan rotzooi uit je vagina? En ja bestwel ewl klinkt dat. Ik wil bijna een vriendin van mij vragen maar lijkt me wat ongepast lol. Bij een schimmelinfectie komt er toch niet van alles uit? Of bedoelen jullie echt alleen die creme?
@Negativ ja heel irritant en het duurt bij mij altijd zoooolang voordat het genezen is!
Neeeee dat spul van dat eitje/capsule haha!
Ik heb wel eens een echte pil gekregen om vaginaal in te vrengen maar dat kwam er dus echt als een soort poeder weer uit. Net alsof ik een bolletje smokkelde wat geknapt was.
Kom weer even klagen hoor, morgen toch ook maar de crème erbij halen. Volgens mij heb ik ook nog een wondje. Vind het normaal al helemaaaaal kut, maar met een kinderwens en geen seks kunnen hebben is echt janken wat een ellende, als dit niet helpt toch maar de HA bellen. Kan wel een abbo nemen daar, mijn god.
De creme doet echt wonderen! Morgen snel halen. Sterkte!
Misschien is de HA wel slim, ook voor je vriend want als jij schimmel oid hebt en onbeschermde seks hebt kun je het aan hem geven en hij dan weer aan jou enz enz
Klopt het wat je zegt? Ik had zelf laatst last van vaginale schimmel en vond toen deze info:
- Een ontsteking in de vagina door schimmel is niet erg en niet besmettelijk
- Neem de tijd om opgewonden te raken bij seks. Laat uw vagina eerst vochtig worden voordat u vrijt. Of gebruik een glijmiddel. Vrij niet als het pijn doet.
Gebruik geen zaad-dodende middelen. Deze kunnen de vagina irriteren.
Hieruit concludeerde ik dat je het dus niet zomaar overdraagt aan je partner en dat je ook mag seksen, @Blush. Als je goed nat wordt, zou het pijnvrij kunnen zijn. Maar misschien bedoel je wel dat je niet wil omdat je het geen fijn idee vindt, dan doet dit er helemaal niet toe.
Partner hoeft bij candida alleen meebehandeld te worden bij klachten!
Nee nu vooral geen zin / nog pijnlijk haha! Maar goed, belletje naar de HA kan nooit kwaad.
Candida is geen soa, candida is een gist die altijd in je vagina leeft, in evenwicht met allerlei bacteriën. Die balans slaat soms door naar 1 van beide kanten (door antibiotica of het weer of ander ondergoed of je menstruatiecyclus of etc) en dan kun je klachten krijgen, daar kun je dan behandeling voor krijgen.
Voor mij werkte het eitje ook nooit zo goed. Liever de crème, ook omdat je dat ook eventueel overdag een keer even kan smeren en dan ‘s nachts inbrengen met de inbrenghuls.