Het TMI topic #2 (Deel 1)

Ik slik sinds een aantal dagen cranberry capsules, maar ohgod mijn darmen vinden dit niet zo fijn. Denk echt dat het daardoor komt, mijn scheten zijn echt heftig. Rotte eieren zijn er niets bij.

Sinds ik zwanger ben, kan ik heeel slecht poepen. Elke keer zijn het een stel keutels met af en toe, zoals vandaag,een uitschieter, als in: drol.
Vandaag heb ik er zelfs een foto van gemaakt. De drol leek op een scorpioen die op het punt stond toe te steken…echt een torentje.
Dat lege, voldane gevoel maakt de pijn tijdens het schijten goed😢

8 likes

Haha Ohh ja hoe heerlijk als je dan ineens wel serieus kunt poepen en je ook leeg voelt.

1 like

Nee daar heb ik nu geen zin en tijd voor haha :joy:. Gelukkig dat jullie negatief zijn.

Ik heb geen ervaring met katoenen maandverband maar ben erg tevreden over mijn menstruatie ondergoed! Het zit lekker, geeft me zekerheid tegen doorlekken en is (vind ik) gemakkelijk schoon te maken

Ik gebruik menstruatieonderbroeken van Primark en die schuren in elk geval niet! Ik gebruik overdag een menstruatiecup, maar ik slaap heel fijn met die broekjes en vind ze ook totaal niet storend op dag 5-6 (wanneer ik weinig bloed en geen zin heb in mijn cup, maandverband of tampons).

1 like

Nee, sorry, ik bloed 's nachts niet zo zwaar en gebruik ze overdag alleen op de laatste dagen van mijn ongesteldheid. Niet omdat ik het niet vertrouw, overigens, maar meer omdat ik blij ben met mijn menstruatiecup.
Het is een mix van materialen, o.a. polyester, maar de laag die in aanraking komt met je kruis is van katoen. Ik was positief verrast door hoe zacht en vooral dun de onderbroeken zijn. Ik heb een set van 3 voor 16 euro en nog 2 mini’s. Ik gebruik er één per ongesteldheidsdag, spoel ze uit met koud water en milde zeep en gooi ze aan het einde van de week in de was op 30 °C, na inmiddels bijna een halfjaar zijn ze nog perfect. Hier staat een heel FAQ: Period Underwear | Primark | Primark UK

Ik heb ook die van de Primark geprobeerd. Vond het echt zoveel fijner zitten dan zo’n ‘plak’ maandverband tussen mijn benen. Maar ik lekte uiteindelijk dus wel door. Bij de randjes al best snel, daar zitten die verschillende laagjes stof niet (maandverband heeft dus niet voor niets vleugels). Na een uur of 8 lekte ook echt dwars door die onderbroek heen.

Voor lichtere dagen is het ideaal, maar voor zwaardere niet. Want dan moet je gedurende de dag een aantal x verschonen en loop je rond met een volgebloede onderbroek. Waar laat je die?

2 likes

Ik gebruik het icm mijn cup, normaal gesproken moest ik er zeker 2 nachten uit om die te verschonen en nu hoeft dat niet meer. Gedurende de dag is het meer om doorlekken te voorkomen (in mijn gewone broek), maar als ik thuidwerk vloei ik ze vaak vol omdat ik dan te lui ben om mijn cup te vernieuwen. Daarna uitspoelen en een schone aantrekken. Ik heb die van Lotties maar ben ook benieuwd naar die van de primark voor echt lichte dagen

3 likes

20 minuten geleden ijs gegeten en nu creperen op de wc. :poop::poop::poop: Heerlijk zo’n spastische dikke darm.

3 likes

Impressed door m’n smerige dikke amandelen:

16 likes

Omg ik voel je pijn gewoon. Zo’n verademing toen die krengen eruit waren gehaald

5 likes

Ahh ik voel gewoon de pijn die dit doet door m’n beeldscherm heen. Beterschap! En bedankt voor de foto :rofl:

2 likes

Wij hadden een cliënt die had wonden die eruit zagen als jouw amandelen.
We noemden het ook wel de bloemkool wonden :face_vomiting:
Vooral die lucht die eraf kwam, net van die doorgekookte uien :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

Haha gadver. Heb wel al veel minder pijn nu na 24u antibiotica, ben nu alleen wel een scheetjesmonster, maarja je ken nie alles hebbe.

3 likes

Liever scheetjes dan diarree :+1:t2:

1 like

Heb ik ook een beetje, maar vooral mega veel gas in m’n darmen en maagpijn. Maar het werkt wel mega goed.

1 like

Als ik antibiotica moet dan neem ik er probiotica bij, dat helpt de maagklachten een beetje!

1 like

Ik heb ook Azitromycine nu haha, kan niet tegen penicillinen. Die krijg je ook tegen Chlamydia.

2 likes

Jaaa, dit qas echt heftig. Zware diarree en alles.

5 likes