Het TMI topic #2 (Deel 1)

Ja oorsmeer! Tijdens mee voor-schappen legde de KNO arts een gaasje op iemands schouder en daar kwamen enorme klonten op. Blegh
Mensen nemen ook we eens luiers van hun kinderen mee waar bijzondere kleuren in zitten. Een foto is echt voldoende.

3 likes

Ik had een keer niet in de gaten dat iemand haar steunkous ging uittrekken om me iets te laten zien. Ik stond er dus met mn neus bovenop toen ze zwiepend die kous uittrok. Er ontstond een soort sneeuwstorm van huidschilfers, en toen durfde ik niet meer te ademen :sob:

13 likes

Oh dat vind ik echt heeeel ranzig, legde die KNO-arts de uitgezogen stukjes op dat gaasje op die schouder van die patiĆ«nt? Haha zouden ze bij mij niet moeten flikken. :joy: Bij ons drijven die stukjes dan in zo’n metalen of kartonnen nierbekkentje met water. :nauseated_face:

3 likes

Ja ik vind sputum echt het viest. Of nja, eigenlijk vind ik vooral dat gerochel erg :sob:

3 likes

Had laatst ook iemand die moest kotsen en toen liet ik haar dat maar in mijn wasbak doen en toen kwam er een hele Waldorf-salade uit en het enige wat ik dacht was: wat ontbijten mensen toch met vreemde dingen. Daarna kon ik de mandarijnen-restanten uit m’n wasbak gaan scheppen. :sob:

11 likes

I love my job :sweat_smile::joy: vooral bij de bronchoscopie om dan het luchtweg schoon te zuigen.

2 likes

Yep zo ging het. Denk dat de patiƫnt niet zoveel doorhad.
Soms hoor ik de assistentes bij mij in de praktijk heel tevreden met de patiƫnt samen keuvelen over de opbrengst van de lavage. Dan loop ik wat harder door

Ik ken iemand waarbij zijn steenpuist knapte tijdens voetballen. Hierdoor kreeg hij een nare infectie en daar heeft hij op de dag vandaag nog last van. Hij loopt slecht en moet daarom een kruk gebruiken.

Ik wist zelf ook niet dat het zo gevaarlijk kon zijn. Ook bizar dat je vraagt waarom hij moeilijk loopt en je als antwoord krijgt door een geknapte steenpuist. Was mij niet bewust dat zo iets ernstige gevolgen kon hebben. Dus ja ik zal ook niet aanraden op er zelf aan te wroeten.

1 like

Oh dat schoonzuigen lijkt me ook nog wel satisfying. Maar al dat gerochel en gegorgel en gekeelschraap eraan voorafgaand…neh dat hoeft voor mij niet zo :sob:

1 like

Dit vind ik het aller ranzigst.
Necrose, bloed, pus, urine allemaal prima.
Maar dat :face_vomiting::face_vomiting:

3 likes

Wat ik zo wonderlijk aan sputum vind is dat het van die zelfstandige barbapapa klodders zijn. Ook als er meerdere bij elkaar zijn mengen ze niet maar blijven ze los van elkaar. Cardiologen zijn vooral bang voor sputum is mijn ervaring :grin:

4 likes

Pandemie heeft ons mondkapjes en afstand gebracht echt ideaal.moet je nagaan dat vroeger de patiƫnten gewoon in je gezicht t hoesten.

2 likes

Cardiologen zijn sowieso bang voor patiƫnten. Wat hun betreft is alles pulmonaal en niks cardiaal.

11 likes

Ook dat je geen handen meer hoeft te schudden als iemand net een plek op zijn piemel heeft laten zien…

6 likes

Ik geef de piemel nu altijd een hand.

30 likes

jij onderhoudt graag korte lijntjes met de klachtenfunctionaris?

5 likes

Ook die schud ik graag de piemel.

Sorry hahaha maar zag het even helemaal voor me. :joy: Ik zou niet durven uiteraard.

12 likes

Hahaha omg :cry:

3 likes

hmmm maar Waldorf salade is wel echt lekker.

4 likes

Walbarf-salade is het enige wat mijn hoofd nu denkt.

8 likes