Het TMI topic #2 (Deel 1)

Brrr krijg hier echt de rillingen van haha :joy: heb net zelfs geprobeerd of ik m op de foto kreeg, maar lukt niet zo goed :sweat_smile:hahah

2 likes

Wat vervelend! Mijn darmen reageren de laatste tijd ook overgevoelig op koffie, als ik 3x koffie drink zit ik 3x vijf minuten op de wc :sweat_smile: op zulke momenten ben ik zo blij met thuiswerken

1 like

Die op je bil huid ri je anus doen ook altijd zooooveeeel pijn. like HOUD OP. ga gewoon weg.
maar nee eerst een dikke week gaan zitten groeien en pijn doen en dan nog het moment van knappen missen. teleurstellend altijd.

3 likes

Steenpuisten moet je eeeecht niet uitknijpen. Dat verhoogt het risico op bloedvergiftiging en steenpuisten zijn besmettelijk dus door uit te knijpen besmet je mogelijk jezelf weer en groeit er een nieuwe op een andere plek. Gewoon goed schoonhouden en bij veel pijn mee naar de huisarts.

2 likes

Ja dit! Ik zie echt vaak mensen die al dagen zelf hebben lopen dokteren (lekker bezig zijn iets uit te knijpen wat niet uitbreiding knijpen valt). Warme kompressen om uit te rijpen en desinfectie erop.

2 likes

Ik zie op mijn werk echt alle lichaamssappen maar ik vind neuspeuteren echt heel vies. Met dit typen ga ik al bijna over mijn nek. Als iemand het dan ook nog gaat opeten :nauseated_face:

5 likes

Haha ik kan ook veel hebben dankzij mijn werk maar URINE :face_vomiting:

O ja snot vind ik ook echt het goorste van alles :nauseated_face:

3 likes

Ik moet echt kokhalzen van oorsmeer, vooral als het zo half nog in een oor hangt tijdens uitspuiten, zo nat en bruin. :nauseated_face::face_vomiting: Van poep moet ik ook kotsen. Bloed en pus en pies boeien me niet.

3 likes

Die klodders die mensen ophoesten en bewaren in een bakje omdat ze denken dat de dokter dat wel wil zien zijn ook niet mijn favo. Nemen ze die ook mee naar jou @Broodrooster? :joy:

10 likes

Ja getverdamme, meestal kijk ik toch maar voor het behoud van het goede band tussen patiƫnt en mij, maar altijd beter dan dat patiƫnten poep meenemen!

7 likes

Vandaag had iemand wc-papier met afgeveegde poep er aan mee. :pensive::nauseated_face::face_vomiting:

15 likes

Ja oorsmeer! Tijdens mee voor-schappen legde de KNO arts een gaasje op iemands schouder en daar kwamen enorme klonten op. Blegh
Mensen nemen ook we eens luiers van hun kinderen mee waar bijzondere kleuren in zitten. Een foto is echt voldoende.

3 likes

Ik had een keer niet in de gaten dat iemand haar steunkous ging uittrekken om me iets te laten zien. Ik stond er dus met mn neus bovenop toen ze zwiepend die kous uittrok. Er ontstond een soort sneeuwstorm van huidschilfers, en toen durfde ik niet meer te ademen :sob:

13 likes

Oh dat vind ik echt heeeel ranzig, legde die KNO-arts de uitgezogen stukjes op dat gaasje op die schouder van die patiĆ«nt? Haha zouden ze bij mij niet moeten flikken. :joy: Bij ons drijven die stukjes dan in zo’n metalen of kartonnen nierbekkentje met water. :nauseated_face:

3 likes

Ja ik vind sputum echt het viest. Of nja, eigenlijk vind ik vooral dat gerochel erg :sob:

3 likes

Had laatst ook iemand die moest kotsen en toen liet ik haar dat maar in mijn wasbak doen en toen kwam er een hele Waldorf-salade uit en het enige wat ik dacht was: wat ontbijten mensen toch met vreemde dingen. Daarna kon ik de mandarijnen-restanten uit m’n wasbak gaan scheppen. :sob:

11 likes

I love my job :sweat_smile::joy: vooral bij de bronchoscopie om dan het luchtweg schoon te zuigen.

2 likes

Yep zo ging het. Denk dat de patiƫnt niet zoveel doorhad.
Soms hoor ik de assistentes bij mij in de praktijk heel tevreden met de patiƫnt samen keuvelen over de opbrengst van de lavage. Dan loop ik wat harder door

Ik ken iemand waarbij zijn steenpuist knapte tijdens voetballen. Hierdoor kreeg hij een nare infectie en daar heeft hij op de dag vandaag nog last van. Hij loopt slecht en moet daarom een kruk gebruiken.

Ik wist zelf ook niet dat het zo gevaarlijk kon zijn. Ook bizar dat je vraagt waarom hij moeilijk loopt en je als antwoord krijgt door een geknapte steenpuist. Was mij niet bewust dat zo iets ernstige gevolgen kon hebben. Dus ja ik zal ook niet aanraden op er zelf aan te wroeten.

1 like