Het TMI topic #2 (Deel 1)

Ja ik zet mijn voeten soms op een verhoging of tegen de muur! Geduld is key geloof ik, maar dat heb ik dus niet.

1 like

Zo fijn om ondergekotst te worden door je kind in bed om 4:30, wat een feest :partying_face:

5 likes

Aaah dit doet mij denken aan dat mijn baby een keer mijn hele oorschelp onderkotste. Heerlijk!

2 likes

Bij ons heeft onze dochter eens over de hond gebraakt. Dat was ook een succes om op te ruimen. Hond ā€˜s nachts de douche in…

Edit: is al een aantal jaren geleden hoor. En we moeten nog steeds lachen als we het er over hebben owv de kop die de hond trok. Zo verontwaardigd :rofl:.

16 likes

Ik stond net in de ah en moest zo nodig poepen dat ik weg moest zonder al mijn boodschappen :sob::sob:. Nu straks nog een keer. Hielp ook niet mee dat ik nageregend was en koud, maar vet stom dat je dan eigenlijk niks kan.

7 likes

Als ik gezond eet ben ik altijd geconstipeerd en hoef ik maar 1 keer per week naar het toilet. Afgelopen maanden geen last van gehad, want ik at ongezonder. Heel veel kilo aangekomen en nu ik weer wat beter op de voeding let gaat het weer mis. Gister met bloed zweet en tranen op het toilet gezeten en het eindigde zelfs met een scheurtje en bloed. Ik raak hier zo radeloos van! Zodra er ook maar iets van vezels en zaden dit lichaam inkomen kan ik niet meer naar de wc. Alsof ik wordt gestraft joh.

Had het ook eens met chiazaad. ā€˜LeKkEr iN dE oChTeNd mEt wArM wAtEr’ nou, hahaha . Ik scheet nog net geen bowlingkegels.

4 likes

Ik heb hier ook best vaak last van. Vorig jaar heb ik een hele tijd alleen maar witte droge crackertjes kunnen eten (ivm zwangerschaps misselijkheid). En ik dacht, nou nu zal ik wel heel erg obstipatie krijgen. Maar juist het tegenovergestelde gebeurde? Nog nooit zo vaak en zo makkelijk gepoept hahaha. Snap er niks van.
En als ik gewoon normaal eet met vezels (groenten, fruit, havermout, volkoren producten, zaadjes/vezels door de yoghurt) en dan ook gewoon veel erbij drink (hele dag thee drinken) is dat bij mij echt geen garantie voor een goede stoelgang…
Mijn conclusie is: sommige darmen zijn gewoon raar 🤷

2 likes

Ik poep het beste als ik frietjes heb gegeten.

3 likes

Ja of veel bier gedronken heb

6 likes

Ik heb dat met rode wijn

1 like

Ik poep veel door m’n magnesium tabletten :sweat_smile:

Hoe gaat het nu met je lip?

3 likes

Stuk beter, is nog een klein beetje dik. Maar valt alleen op als je weet hoe mijn onderlip er normaal uitziet. Er zit nu ook een bultje waar de mug geprikt heeft. Meest irritante is nog dat mijn huid door de zwelling gescheurd is en het ontzettend droog is.

1 like

Aaah ik heb echt zo’n verschrikkelijke anuskramp. Ik moest me net gewoon op mijn buik laten ā€˜vallen’ omdat het staand gewoon niet te houden was. Echt zo heftig! Ik ben blij dat ik nu een stopweek heb en de komende 3 maanden weer lekker die pil doorslik. Wat een pijn 🄲

2 likes

Gelukkig lijkt het nu wel weer voorbij, het zijn vaak een soort van aanvallen binnen een x aantal uur. Ik heb ook het idee dat het inhebben van een tampon ook invloed heeft, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten. En oh no, wat lullig! Gelukkig vallen ze bij jou wel mee!

2 likes

Ik droeg altijd een menstruatiecup en dat verergerde ook mijn anuskramp! Maar bij mij komt het door endometriose op m’n darm.

3 likes

@Koda Dankjewel! Hopelijk steekt mijn post je niet voor een tweede keer aan, haha.

@Bertha Ohh! Ik heb het eens opgezocht en zie dat problemen met ontlasting een van de symptomen is. Ik heb daar al mijn hele leven in ernstige mate last van en vraag me nu af of dit wellicht ook een mogelijkheid is. Zal het eens navragen bij de arts

1 like

Ja en daar denken veel mensen en artsen niet aan. Ik had al jaren last van een zere heup/zij/rug en prikkelbare darm wat steeds erger werd. Low fodmap dieet hielp een hoop maar nooit helemaal klachtenvrij. Heb er nooit aan gedacht dit in lijn van mijn cyclus te zien omdat ik heel tevreden was over mijn cyclus! Pas toen ik bloed bij de ontlasting kreeg werd het duidelijk.

Kan bij jou heel wat anders (hopelijk gewoon niks) zijn natuurlijk, maar wilde het toch zeggen. Sorry als het een beetje een heftige reactie is

6 likes

Jeetje wat heftig, wel fijn dat de oorzaak os gevonden. En dank voor je berichtje, vind het juist fijn om nu ook deze informatie te hebben!

1 like

Keelamandel doet zo fucking veel zeer :sob::sob:. Is ontstoken(?), is in elkgeval geen steentje. Ben al twee dagen heel de dag koud water aan het drinken. Heeft hier iemand nog toevallig tips?

4 likes