Het TMI topic #2 (Deel 1)

Pyraflex had ik ook. Gebruik dat altijd met aftens, maar deze keer deed het niks. Denk dat het een te grote aften was en ook op zo rare plek. Het was ook helemaal geïrriteerd erom heen.

Slikte ook allemaal pijnstillers (slik normaal nooit pijnstillers) om het draaglijk te maken alleen later las ik dat pijnstillers ook kunnem zorgen voor aftens i.v.m weerstand :smiling_face_with_tear:

Ijsblokjes werkte wel goed. I.p.v bakje chips had ik een bakje ijsklontjes :laughing:

3 likes

Haha ik ben zelf een intense voetenhater dus ik schaam me heel snel voor mijn eigen voeten :sweat_smile:

Maar ja, zeker hard gestoten. Was wonder boven wonder niet gebroken, maar echt een tijdje niet op kunnen lopen.

4 likes

Niks bijzonders, maar wel alle kleuren van de :rainbow:: eind januari keihard gevallen buiten en door m’n enkel geknakt :+1:t2:. Spierscheur en kan nu bijna 1,5 maand later nog niet lopen zonder brace.

En een tijd terug een fxking zere keel gehad, kon amper slikken. Heb echt dagen lopen zeuren en klagen:

10 likes

Ben je voor je keel langs de huisarts geweest? Echt een dikke (sorry :smiling_face_with_tear:) ontsteking. Ziet er zo pijnlijk uit!

1 like

Zou een arts die van die pussige amandelen heeft verwijderd er daarna nog even een kneep in geven om te zien hoe dat pus eruit stroomt? Of met een instrumentje in gaan porren? Het lijkt me best bevredigend

9 likes

Om ff in de amandelensfeer te blijven. Hier ook drama😭

1 like

Ah zo vervelend van je enkel, ik heb dat ook gehad en heb er ook nog lang last van gehad maar het is gelukkig helemaal goed gekomen, hopelijk bij jou ook!

Ga je ook naar de fysio?

1 like

Huh, ik heb hier 7 uur geleden gelezen en ik zag de posts over aften en ik ging toen nadenken over dat het al heel lang geleden is geweest dat ik een aft had. Ga ik net tandenpoetsen voor ik naar bed ga heb ik opeens een aft in mijn mond??!

Ik heb het per ongeluk gemanifesteerd denk ik :cold_sweat:

6 likes

Inmiddels komt er heel ontstekingsvocht uit mijn neus lopen. Het komt net zo onverwachts als een spontane bloedneus. Heel gek gevoel haha. Vorige keer had ik dit ook. Het is geel/oranje en waterig en het plakt.

Ben er gelukkig bijna vanaf nu, alleen nog op mijn linker bovenkaak een drukkend gevoel alsof mijn kies los zit.

1 like

Spoel je al met neusdouches? hielp mij heel erg met dat drukkende gevoel

1 like

Nee, heb je daar zo’n speciaal ding voor gehaald?

4 likes

Ja ik wel en gebruik hem nog steeds, helpt ook met allergieen. Ik heb een NasoFree. Maar een simpel spuitje van de apotheek kan ook wel. Je moet vooral genoeg van die zoutoplossing gebruiken.

1 like

@Bergson
Ik doe het met een bidon, sluit precies 1 neusgat af.

6 likes

Ik reageer nog even op de aften ellende. Helaas heb ik hier ook last van. De laatste weken weer heel erg richting mijn keel. Ook meerdere keren bij de huisarts geweest. Bij mij is ook bekend dat er niets aan te doen is. Ik krijg zelf last van aften door het eten van fruit, rauwe tomaat, zure etenswaren. Dit eet ik dan ook eigenlijk niet. Ook gebruik ik zendium tandpasta en dat heeft wel iets geholpen. Geen branderig gevoel meer tijdens het poetsen.
Molkosan ken ik niet, dat kan ik nog proberen om het wat te verlichten. Ik gebruik nu Ulsa bloem spray, maar ik heb niet het idee dat dat iets doet.

5 likes

Kut ik heb geen pleister die hieroverheen past :sob:

9 likes

Auw. Nieuwe schoenen?

2 likes

Er ging gewoon zo’n ‘elektrische schok’ door me heen toen ik de foto zag, jakkes wat ziet het er pijnlijk uit.

5 likes

Ik voel deze pijn gewoon :weary:

1 like

Nee, bij mijn vaste wandelschoenen krijg ik daar altijd een blaar als ik geen blarenpleisters op doe en ze waren op en ik heb toch 14 km gelopen :sob::sob: daarna toch een hydrocoloid pleister erop gedaan en toen ik die vanochtend eraf trok, trok de hele huid mee.

Ik heb uiteindelijk een stukje inlegkruis geknipte met tape erover en daarna dacht ik dat het slim was om sneakers aan te doen :rofl: heb zoveel mogelijk mijn schoen uit gehad want omg dit dort zoveel pijn.

4 likes

Voor de tweede keer in 4 weken tijd ziek/verkouden/Corona en dit hoestte ik vanochtend op :nauseated_face:

16 likes