Canesten heeft ook een gel die zou moeten helpen tegen bacteriële vaginose.
(Het enige bewezen effect daarvan is overigens op de inhoud van je portemonnee, maar het kan ook niet echt kwaad denk ik)
Canesten heeft ook een gel die zou moeten helpen tegen bacteriële vaginose.
(Het enige bewezen effect daarvan is overigens op de inhoud van je portemonnee, maar het kan ook niet echt kwaad denk ik)
Antibiotica is naar mijn weten niet vrij te verkrijgen voor de toonbank. Maar dit geldt overigens voor Nederland.
Mocht ik het fout hebben, dan excuus
Het is ook geen antibiotica (vandaar onbewezen effect), het is een gel die de pH op orde zou moeten brengen en voedingsstoffen voor de goede bacteriën levert, ofzo.
Nogmaals, waarschijnlijk alleen een meetbaar effect op je portemonnee, maar om direct ongehinderd door enige voorkennis agressief op iemand te duiken dat ze slecht gelezen heeft en niet zuinig op haar lichaam is vind ik wat overdreven.
Ik had hier ook last van, maar dan elke keer na m’n menstruatie. Dan kocht ik weer canesten, en dat hielp dan tot m’n volgende menstruatie. Van de huisarts heb ik toen een kuurtje metrodinazol gekregen. Dit is iets langer dan een halfjaar geleden en heb nooit meer last gehad.
Jaaa mijn huisarts heeft dat ook gegeven! Is wel weer teruggekomen na 5 Maanden maar daarvoor had ik het constant dus was er zo blij mee
@Neena wat al is gezegd, canesten heeft een middel speciaal voor bacteriële vaginose, die heb ik besteld. Ik heb er geen ervaring mee vandaar mijn vraag.
@Barbie ik heb inderdaad jaren terug een keer zo’n kuur gehad en dat hielp wel goed maar had er heel veel bijwerkingen van dus vandaar dat ik dacht dat ik eerst maar met een iets minder agressief (naar mijn idee) middel kon beginnen.
Mijn menstruatie is inderdaad net een paar dagen gestopt (was de eerste na mijn miskraam in mei) dus zal daar misschien ook wel wat mee te maken hebben
Oh gelukkig, hopelijk bij mij ook!
@Uniek hier heeft het ook geholpen! Kan je gewoon bij Kruidvat/etos etc krijgen. Hoef je niet voor naar de huisarts.
Misschien reageer ik fel, maar naast dat je naar vis ruikt, kun je onvruchtbaar worden. Dus stap over het gemak heen en ga even naar de huisarts. Vaak is symptomenomschrijving telefonisch al voldoende.
En een canesten-ei/creme/zalfje wekt op het moment de illusie dat het werkt, de jeuk gaat immers weg en de afscheiding veranderd, maar naar enkele weken (of maanden) komt het weer terug.
Heb je bewijs voor al deze beweringen?
Bacteriële vaginose is een overgroei van bacteriën die altijd al in je vaginale flora voorkomen, de balans tussen bacteriën en schimmels kan verstoord raken door honderd-en-een dingen, die balans herstelt zichzelf vaak weer.
In de Nederlandse richtlijnen is er helemaal geen behandel’verplichting’, bij hinderlijke klachten kun je het overwegen, maar de balans herstelt zichzelf ook vaak weer na enige tijd.
Dit klinkt als “neem maar een flinke dosis vitamine C” wanneer je blaasontsteking hebt. ‘want blaasontsteking kan vanzelf weer overgaan’.
Klopt. Maar als je vagina naar rotte vis ruikt (één grote symptoom van deze infectie) zie ik dat best als een hinderlijke klacht.
Dat kan een hinderlijke klacht zijn, een ander kan het wel mee vinden vallen. Bacteriële vaginose is geen ziekte die je moet behandelen, het is een schommeling naar 1 kant van een balans in je lichaam die altijd in enige mate heen en weer schommelt.
Ik snap dat je een mening hebt hoor, maar ik zie graag bewijs voor al deze beweringen. Je hoeft mij de symptomen ook niet uit te leggen, ik heb er al 6 jaar voor gestudeerd en ik heb een hekel aan dit soort bangmakerij en shaming van natuurlijke processen in je lichaam.
Maakt niets uit. Ik ben het levende bewijs dat je er niet perse voor gestudeerd hoeft te hebben. Vandaar dat ik bij mijn punt blijf. Doktoren zijn ook maar mensen…
Als alles goed zou zijn in het lichaam, zou je lichaam niet zomaar naar vis stinken, rare afscheiding hebben of gaan jeuken. Dan is er wat, en datgene moet je oplossen - en in dit geval raad ik een HA aan.
En nogmaals er is een verschil tussen een bacterie of schimmel (vandaar dat HA-en ook niet graag AB voorschrijven bij verkoudheid zonder te testen want het werkt gewoon niet, en ja, ik geloof in resistentie - want nogmaals, ik ben het bewijs. Dus gebruik niet zomaar medicijnen waar ‘tegen vaginale klachten’ opstaat).
Hier kan ik niet tegenaan redeneren.
Voor de mensen die dit nu lezen en zich zorgen maken dat er vanalles mis met ze is, hierbij nogmaals wat ik eerder al eens over bacteriën en schimmels in je vagina schreef:
Schimmels en bacteriën zijn altijd aanwezig op je huid en in je vagina, en ze houden elkaar in balans. Soms raakt dat evenwicht verstoord door een invloed van buitenaf (kan vanalles zijn, antibiotica, warmte, ander ondergoed, seks, condooms, het weer, zeep, je menstruatie, etc, etc), en krijgen de schimmels de overhand (met witte brokkelige afscheiding, jeuk en branderigheid als klachten), een andere keer krijgen de bacteriën de overhand (met klachten als vieze geur, veranderde afscheiding etc). Dat evenwicht herstelt zichzelf vaak weer na verloop van tijd, en schommelt in de tijd wat heen en weer, dat is allemaal normaal. Als je veel last hebt van de overgroei van schimmels kun je zo’n canesten-ei gebruiken, voor de overgroei van bacteriën kun je antibiotica krijgen, maar je kan je voorstellen dat door het uitroeien van de ene helft van het evenwicht de andere helft weer de overhand kan krijgen en je dus door kan schieten naar de andere kant.
Bacteriële vaginose en een vaginale schimmelinfectie zijn dus ook geen SOA’s, want ze waren altijd al in je vagina aanwezig, alleen de hoeveelheid/verhouding geeft nu problemen.
Ik ken geen bewijzen dat de bacteriën die altijd al in je vagina leven bij grotere hoeveelheden ineens onvruchtbaarheid zouden veroorzaken, daar zou ik me dus zeker geen zorgen over maken. En bij twijfels natuurlijk altijd je huisarts bellen!
Maar lees je nu zelf wat je typt?
Dus geen bacteriën bestrijden met anti-schimmel!! En AB is alleen via de HA te verkrijgen, en niet middels ‘goede en slechte bacteriën’.
Edit: slechte zin.
Niemand zegt dat je het een voor het ander moet gebruiken, maar het kan ook geen kwaad. Als het niet over gaat met zo’n ei weet je snel genoeg dat het tijd is om naar de dokter te gaan.
Nee, maar voor de 10e keer, dat DOET ze dus ook helemaal niet!
Ze heeft dit product gekocht:
dat speciaal gemaakt is om de balans bij bacteriële vaginose te herstellen.
Ik zei ook al, er is geen bewijs dat dit spul werkt, maar kwaad kan het ook niet, net zoals gewoon even afwachten, andere onderbroeken dragen of seks met of zonder condoom geen kwaad kan, en mogelijk wel kan helpen.
Krijg nu gewoon kriebel down under