Het TMI topic #2 (Deel 1)

Voor de geïnteresseerden, nu na dik 4 maanden, ziet het er zo uit:

Is nog een beetje aan het helen denk ik, want af en toe jeukt het nog. Denk wel dat het voor altijd een litteken zal zijn. Ik moet er even een cooler verhaal voor gaan verzinnen dan "struikelde over mn eigen voeten in het park":+1:

12 likes

Hoeft niet perse een heftig litteken te worden hoor! Ik had een brandwond op mijn arm die er na een paar maanden ook zo uit zag, dacht ook dat het echt een lelijk litteken zou worden, maar nu (oké wel 8 jaar lager ofzo) zie je er echt bijna niks meer van. Heeft vooral heel veel tijd nodig, maar grote kans dat het nog een heel stuk lichter gaat worden!

1 like

Oh nice!! Ja niet dat je een brandwond had natuurlijk, maar dat je er nu niet echt meer iets van ziet. Hopelijk gebeurt dat bij mij ook

1 like

Mijn huisarts raadde mij aan te gaan smeren met een creme waar vitamine E in zit. Dat schijnt te helpen bij het helen van littekens.
Zelf ben ik er na even smeren weer mee gestopt. Teveel moeite haha

Ja ik kan dat wel heel enthousiast gaan kopen, maar ik ken mezelf en doe net als jij deed haha. Moet ook zeggen dat het me niet heeeeel veel boeit als er wel een litteken achterblijft hoor. Maar wel bedankt voor de tip!!

1 like

Ik slik dit altijd samen, oeps

1 like

Ik had een likdoorn dus een paar dagen zo’n likdoornpleister gebruikt en er kwam zo’n dik plakkaat af, heerlijk. Ik wil eigenlijk weer zo’n eeltmasker maar dat doe ik wel na de zomer, ik wil niet rondlopen met die vellen aan mijn voeten in sandalen.

1 like

Sinds kort draag ik weer soms strings maar draag ze dan altijd met inlegkruisjes. Die plak ik dan extra ver naar achteren toe zodat ik ook mijn kontgat meepak. Ik heb namelijk altijd remsporen in strings na het poepen, hoe vaak ik ook afveeg. (Denk tenminste 5x ofzo. Volgende keer ga ik tellen)
:scream_cat:

2 likes

Weet iemand een of ander wondermiddel als je een dikke barst/snee in je lip hebt? Ik heb nu al weken een snee in m’n onderlip, elke ochtend barst hij dan weer meer open. Het geneest maar niet. Het helpt ook niet dat ik er vaak aan ziet te pielen. Ik smeer nu maar heel dik purol erop. Ik weet ook niet of ik het nu juist beter vet kan houden of dat het moet indrogen ofzo. Misschien moet ik maar eens bij de apotheek vragen.

Als het er al zit: in laten drogen! Zonk zalf gebruik ik daarvoor. Dik laagje op smeren en afblijven. Ziet er beter niet uit dus schaamde me wel toen ik er eens mee over straat ging. Net of ik yoghurt of kwark had gegeten en mijn mond niet had afgedaan :’)

Zinkzalf bedoel je denk ik? Ik heb wel sudocrem in huis maar ik kan me niet voorstellen dat dat helpt eerlijk gezegd. Van welk merk gebruik je het? Ik ben ook nog zo stom geweest om het te gaan scrubben. Smh. :sob: Ben er gewoon zo klaar mee.

Tepelcreme! Is lekker vet en genezend. Kun je van Medela (gewoon bij Kruidvat te koop) kopen maar volgens mij ook Kruidvat huismerk.

1 like

En als je nog even naveegt met vochtig toiletpapier?

Daro zink zalf! Sudocrem zit geloof ik nog iets anders in.
Ik probeerde het eerst ook met vet maar werkt echt niet als het een soort snee/kloof is, dan moet je het in laten drogen.

1 like

Ja ik heb ook het gevoel dat het vet houden juist niet helpt. Volgens m’n moeder wel. Het is echt een snee verticaal precies in het midden van m’n onderlip. Dus dat geneest natuurlijk lastig. Eigenlijk zou ik dan ook niet meer moeten lachen :’). Ik ga die creme iig proberen thanks!

Zo vervelend! Kruidvat Intensive lip repair heeft mij wel eens gered met dit soort dingen. Klein wit tubetje bij de lipbalsem.

1 like

Het is niet zo dat ik uit principe stop bij 5x hoor :sweat_smile: Het papiertje is dan gewoon schoon. En ik gebruik ook vochtig toiletpapier, maar toch gaat het dan blijkbaar niet helemaal goed. Helaas

Ik heb dit ook wel eens gehad bij een lichtroze string, echt traumatisch. En ik veeg altijd tot mn anus loslaat.

4 likes

Ik ben ziek met koorts en in combi met dit weer maakte dat mijn beddengoed helemaal nat was vanochtend. Echt gadverdamme wat een vies gevoel

Aaaahw zo kut ziek zijn met dit weer! Beterschap :heart:

1 like