Ik heb daar eindelijk dé truc voor gevonden. Ik scheer nu altijd eerst het stuk rondom mijn enkels (ik denk, vanaf wreef tot 10/15 cm omhoog over mijn enkel) in baantjes omhoog. Dus baantje van wreef omhoog, volgend baantje van wreef omhoog. En dan rondom je enkel dus. Daarna vanaf waar je gestopt bent tot je knie in banen omhoog (en weer rondom). Ik heb nu nooit meer snijwonden rond mijn enkels, wat ik eerst wel altijd had.
Ik heb vaak dit soort kunstwerken na het scheren… allemaal mini wondjes heb denk ik gewoon een gekke huid ofzo
Ik heb dit ook heel vaak. Zie er alleen niks meer van als ik goed heb afgedroogd en wat bodylotion heb opgedaan… Bij mij komt het omdat ik kippenvel krijg zodra ik onder de straal vandaan stap om goed te kunnen scheren. Scheer dus allemaal bultjes kapot kennelijk.
Dit heb ik ook altijd, kan nog uuuren prikken, echt vreselijk
Dat doe ik nu ook inderdaad om de schade te beperken. Met uiterste precieze gaat dat. Ik ga dan op één knie zitten zodat de enkel die geschoren moet worden goed gekanteld kan worden en ik er bijna met m’n neus bovenop zit. Maar alsnog ben ik niet capabel genoeg om mijn benen te scheren zonder oorlogswonden. :’)
Gebruik je wel goede mesjes? Misschien eens een iets duurdere gebruiken (of de mannenvariant van de Lidl, dat vind ik een goede namaak van de echte dure)?
@Kryptonite Haha ah, je doet je best! Op deze manier kan ik het wel staand op één been, zonder bloedbad. Dus oefening baart kunst!
Heb al veel verschillende mesjes en wel/geen/verschillende soorten scheerschuim geprobeerd helaas!
Ook zo’n mesje met een blok zeep erop? Daarmee snijd ik bijna nooit meer in mijn been
Ja ook… misschien zijn het dan toch mijn scheer skills
Dit heb ik ook zooo vaak en dan kom ik er pas achter als ik op m’n witte matrasovertrek lig
Altijd als ik rondom m’n vagina heb geschoren laat ik zoveel random haartjes zitten die ook echt lang worden en uitsteken. So much voor een bril hebben en onder de douche niet perfect kunnen zien
Ik snij me eigenlijk nooit bij het scheren. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik veel te lang met hetzelfde wegwerpmesje doe en ze zelden vervang. Wel scherp genoeg om te scheren, niet scherp genoeg om me te snijden.
Ik kom er wel altijd eens in de zoveel tijd achter dat ik een paar van die heel lange witte haren heb aan de binnenkant van mijn schaamlip? Die worden altijd per ongeluk overgeslagen bij de standaard scheerbeurt.
Maar scheren jullie in enorme halen? Of in kleine stukjes?
Hoe deed je het eerst dan? In één haal vanaf enkel tot knie ofzo?
Ik doe het altijd al zo.
Heb wel eens mijn scheen open gehaald zoals op die foto. Ook echt zo heel stuk huid eraf. Gelukkig was dat maar een keer. Maar als ik me open haal is het dus op mijn scheenbeen dat bot. Enkels geen probleem. Zie soms wel dat er dan net boven het enkelbot nog een haar is blijven zitten.
Ja vroeger zette ik altijd het scheermesje onder de enkel en trok hem dan door in één haal tot de knie. Dat ging prima, afgezien van het bloeden op enkels (ook op de enkelbotten inderdaad) na. Zo in etappes is dat niet meer. Ik dacht dat iedereen altijd alles in één haal deed haha.
Onee bij mij is het dan niet meer nat genoeg/de conditioner al van mijn benen af en ook haartjes opgehoopt in het mesje. Dus doe het ook altijd in delen met tussendoor het mesje afspoelen.
Huh ik heb echt zelden dat ik me open haal tijdens het scheren. Heeeel soms ergens 1 puntje bloed bij benen of bikinilijn maar dat is zeldzaam. Ik gebruik gewoon Venus mesjes met zeepjes eraan.
Ik heb dat ook nooit en scheer me echt met troep, maar ik ben wel dik dus heb meer vet en kom dus niet langs botten… weet niet of jij dat ook hebt hahaha
Haha ja ik ben ook rond en veel vet Dus idd zacht scheeroppervlak
Dit heb ik ook als ik scheer terwijl ik kippenvel heb.
Want doen wij vrouwen onszelf ook aan eigenlijk he