Het TMI topic #2 (Deel 1)

Bedoel je dat het opengaat (soort van ah broeien is?). Ik zou zsm naar de huisarts of dermatoloog gaan. Droge plekken gebruik idd Betnelan of Emovate, en als huismiddeltje azijn of tea tree oil maar nat? Sorry, beterschap!

1 like

Bij nat eczeem helpt het heel erg als je er iets opsmeert waar zinkzalf inzit. De zink zorgt ervoor dat de wond uitdroogt en dichttrekt. Niet met vaseline achtige dingen gaan smeren dan blijft het nat. Heb ervaring door nat eczeem van dochtertje. Zoek maar eens op zink en nat eczeem. Wij gebruiken sudocrem icm hydrocortison als het erg nattend is.

De hormoonzalf 1/2x per dag, en sudocrem vaker tussendoor.

Succes, nat eczeen is echt een bitch

1 like

Ja het is lastig uit te leggen. Het zijn jeukende droge plekken en als ik dan krab komt er ineens een soort plakkerig vocht uit. Echt heel vies. Heb ook gezien dat het wellicht schimmel is dus ik ga straks jojoba olie in m’n haar smeren. Wellicht dat dat wat helpt!

Zal anders de HA morgen even bellen (zo hinderlijk want moet ze steeds voor iets anders bellen :sob:)

@HotMomma

Thanks voor de tip!

Ik had daar tot een paar jaar geleden met vlagen ook veel last van. Had van alles geprobeerd, maar niets hielp (lang). Toen kocht ik deze shampoo: https://www.thebodyshop.com/nl-nl/haar/shampoo/ginger-anti-dandruff-shampoo/p/p000120 en die is echt fantastisch. Af en toe nog weleens een eczeemplekje, maar echt veel minder in vergelijking met eerst. Misschien waard om te proberen (als je dat nog niet gedaan hebt)?

2 likes

Ik ga zo’n 30 ml flesje bestellen om te proberen! Dank voor de tip!

1 like

Nou 1 neusgat is vrij.Dit kwam eruit:

Ongeveer 1 bij 1 cm. Enigzins taai maar ook elastisch.

Edit: blurren lukt niet.

13 likes

Wauw lijkt wel honing met slijm ofzo

Ik kreeg helaas geen hele duidelijke foto gemaakt, het was meer donkergeel/licht groen.

Ik had al 2 dagen last van mijn vagin dus ging even op onderzoek uit en er zit dus een mega grote harde bult tussen mijn lip en aars.
Doet echt ontzettend zeer en uitknijpen lukte niet, net onder de douche nog een poging en wooooooow je hoorde echt een krak en er kwam een keiharde witte grote korrel uit gevolgt met heelveel geel groenige drap mijn hele hand zat onder. De druk is er redelijk vanaf maar de bult is nog steeds hard dus morgen ronde 2😋 cant whait

51 likes

Excuse you waar is de foto
Was het een harde korrel
Kon je die kapot knijpen
Stonk het

17 likes

Korrel??? Receipts!!!

Ik stond onder de douche toen t gebeurde met mijn hand onder de smurry dus mijn telefoon erbij pakken ging niet echt
Helaas

Heb er niet aan gerokenđŸ˜Ș

2 likes

Maar
ter grote van een rijstkorrel, een erwt of kokosnoot?

13 likes

Lijkt me lastig lopen als je een kokosnoot tussen je puni en anus hebt zitten :joy:

11 likes

Helft van een rijstkorrel ongeveer :grin: net nog even gevoeld maar de bult is helaas flink ingekrimpt dus denk dat er morgen niks meer uit komt.
Ik hou mij telefoon iniedergeval bij me just in case

5 likes

Gelukkig was de omschrijving al lekker beeldend

3 likes

tenor (1)
Misschien als een pinguin waggelen? :rofl:

1 like

Zat een neusgat verstopt ofzo? Heb je hard gesnoten?

Ben heel licht verkouden, neus zat wat dicht maar lang niet zo erg als bij een normale verkoudheid.

Ik heb niet echt hard gesnoten. Een neusgat dicht en toen gesnoten.

1 like

Ik had eerst altijd mooie drollen, maar nu in laatste maand was dat maar één keer. Nu is het telkens inconsistente poep met een hoop krampen. Echt geen idee waar het aan ligt. Merkte wel een keer wat verschil toen ik een week geen brood had gegeten (minder vaak gaan maar wel veel kramp hebben). Maar overall is er nu vergeleken met een maand geleden niks veranderd. Heb nu drie dagen achter elkaar elke keer met pijn op de plee gezeten :sob: Krijg er weinig zin van om te eten.

1 like