Niks is te tmi voor dit topic
Ik zelf niet maar mijn vriend heeft ineens op zn wang echt dikke pijnlijke puisten. Zijn echt ontstekingen. Heb zn huid wel geschrubt, goed schoongemaakt, dat benzoyl erop gedaan. Hij wil ermee naar de dokter en mn vader zei ook dat ie dat moest doen. Ergens denk ik dat dat wat overdreven is? Want wat zullen zij eraan kunnen doen? Ik weet niet of het van het mondkapje komt. Ik heb het zelf nl niet, ik zweet voornamelijk op mn gezicht heel erg als ik dat op heb. Volgens mij heeft niemand daar last van?
Ik heb altijd al een zweetsnor na hard fietsen en als ik dan ergens binnenkom en een mondkapje op moet omy. Ben in dat opzicht blij dat de zomer voorbij is en het iets minder warm is. Voelt ook zo nasty want ik heb dus wel een slechte huid en het wordt niet beter als het zo warm/vochtig daar is.
Scrubben is niet goed voor je huid wordt gezegd. Je kan beter exfoliant gebruiken. Bedoelen ze dan met naar de dokter om deze open te snijden oid? Of om spul te halen om meerdere puisten te voorkomen? Je vriend kan om Differin vragen.
In stukjes hakken? En dan een mes benoemen tot poopknife😂. Sorry maar ik ben helemaal stuk aan het gaan terwijl het natuurlijk mega kut is.
Hier vaker last van gehad dan me lief is maar ik kan aanraden om bijv een emmer te vullen met water en dan als een forse plens erop te gooien, dan glijdt ie toch ineens de leiding in. Heeft mij al een paar keer geholpen!
HG ontstopper
Mochten bovenstaande opties niet lukken
Ik heb les gehad van een huisarts die zei dat er twee dingen waren die huisartsen én patiënten onderbehandelen: acné en menstruatiepijn.
Waarom niet? Kost 10 minuten en misschien heeft hij er iets aan. Zo niet, dan niet.
Ik ben heel blij dat iedereen zo meedenkt
Helaas is de drol nog aanwezig :(. Ik dacht dat hij na de behandeling met kokend water en baksoda verdwenen was en het liep lekker door. Maar toen het schuimlaagje van het wcblok verdwenen was, kwam de drol weer tevoorschijn. Dus nu ga ik er maar liters (kokend) water in gooien. Alles om dat ding niet aan te hoeven raken.
Ik zou er toch mee naar de dokter of dermatoloog gaan. Ik heb zelf al jaren last van acne en m’n ouders zeiden ook ‘dat het wel weg zou gaan en dat een dermatoloog niet nodig was’ maar het heeft me erg onzeker gemaakt en dus zou ik echt aanraden om er iets aan te doen!
Hopelijk gaat ie zo alsnog weg!
Zoals @Rosie ook zei, een emmer water met een harde plons erin gooien werkt soms wel. Omdat gewoon doortrekken te weinig druk op de drol geeft, dan komt ie terug. Maar een emmer water is een hardere kracht wat de drol wel door kan duwen naar de ‘andere’ kant (de zwanenhals in).
@ellegirltalk thanks ik zou om die crème vragen (ik ga namelijk mee) @tessel ja maar het ding is dat hij nooit acne heeft gehad, hij heeft wel een vette huid waardoor je sneller puistjes krijgt maar ineens op zn wang, ook kin, en dan zelfs in zn baard(je) Ik denk misschien toch dat het komt door het masker. Maarja, als het daaraan ligt, dan denk ik niet dat een dokter veel kan doen? Gezien hij geen geschiedenis heeft met puistjes. Sommige mocht ik van hem uitdrukken, en hij zegt dat het echt heel heel veel pijn deed dat uitknijpen. Weet niet goed meer of het een puistje is of iets anders? Ook heeft hij een donkere huid dus het valt iets minder op. Nadat ik het heb uitgedrukt krijgt hij zoals hij het zegt, “black spots”. En vind ik echt zielig je ziet ineens donkere stippen op een lichte huid voor donkere maatstaven. Op zn voorhoofd is niks aan de hand. Dus misschien toch het masker.
Kan je het niet met een tak oid kleiner maken? Dan hoef je het niet aan te raken, maar kan het misschien wel beter wegspoelen?
Zijn het geen ingegroeide haren door het masker? Donkere mensen hebben vaak krullender haar dat sneller ingroeit.
Heeft hij pas zijn baard geschoren?
Mijn vriend heeft dan altijd last van puistjes door ingegroeide haren, ga dan vaak met een naald en pincet aan de slag om die eruit te halen
Bedankt voor alle antwoorden en fijn dat iedereen zo begaan is met het probleem. Inmiddels is het gelukt! Met dank aan twee grote emmers vol water, en zonder vieze handen gelukkig
Ach, zo gebeurt er nog eens wat op de zondag
Bedoel je met die Black spots na een tijdje een soort litteken? Of echt direct? Klinkt als helend wondje/litteken. Vervaagt na een tijdje wel.
Het kan wel door een masker komen en dan een baardje erbij, het gaat toch allemaal broeien. En als hij zijn baardje heeft bijgewerkt (met een mesje) is je huid ook nog eens extra gevoelig voor bacteriën dus nog meer kans op acne.
Ohh ik krijg ineens flashbacks naar ons oude huis waar mijn drol eens niet doorspoelde en mijn vader herhaaldelijk met een eetlepel van de wc via de keuken naar de vuilnisbak op het balkon liep. Met dus steeds een stukje drol erin
Ik heb ook wel eens op de camping waar ik gewerkt heb met een vuilniszak op mijn arm tot in mijn elleboog in de wc pot gezeten op een drol eruit te vissen. Was eigenlijk niet eens zo goor nog om te doen!