Het TMI topic #2 (Deel 1)

Heb je nu niet allemaal kleine gaatjes in je neus??

1 like

Eerlijk zeggen, heb je die stekeltjes ook een beetje geaaid/gevoeld?

4 likes

Ja, maar ze zijn niet allemaal even duidelijk zichtbaar. M’n neus voelde gelijk een stuk zachter en gladder aan.

@Beutyschooldropout, ik doe ze niet aaien of voelen, want dan klappen ze om. Vind het juist een ‘mooi’ gezicht als ze overeind staan, maar soms haal ik een flinke er van af :grinning:

3 likes

Dit heb ik inderdaad ook. Heel mn neusvleugels met zwarte puntjes maar zo een strip doet niks.
@Guchi wat doet die baking soda dan precies?

Snap het nut hier ook echt nooit van. Dan loop je met gaatjes in je neus en over een paar dagen zijn ze weer gevuld. Je voorkomt er geen puisten mee ofzo. Juist het tegenovergestelde in mijn ervaring

Ik weet niet precies wat het doet, maar ik zag in een Youtube video dat er baking soda werd gebruikt. Dus ik dacht, laat ik het ook maar doen :joy: Op internet lees ik trouwens het volgende over baking soda op je neus: ‘Loosening up the flaky dead skin on the surface helps the glue from your pore strip to adhere better to the offending blackheads.’

@ellegirltalk: Ja klopt, na verloop van tijd zijn ze inderdaad weer gevuld, maar anders loop ik met een aardbeienneus en dat is al helemaal geen gezicht. Je ziet bij mij heel goed de witte puntjes uitsteken (lekker nasty hè). Dus eens in de twee weken gebruik ik een strip of zo’n vacuümzuiger.

Welke vacuümzuiger heb jij hiervoor gekocht? Altijd als ik de advertenties zie geloof ik niet dat het echt zo goed zou kunnen werken.

Baking soda is niet zo goed voor je huid dus dat zou ik skippen volgende keer.

Ik heb hem gekregen:

Er zitten verschillende kopjes bij en je kan het apparaat op drie verschillende standen zetten. Het heeft een behoorlijke zuigkracht, dus je moet niet te lang op een plek bezig zijn, anders krijg je een zuigzoeneffect :sweat_smile:

@jigglypuff Oh echt! Dat wist ik niet, maar ik gebruik het alleen heel kort op m’n neus. Kan dat kwaad voor eens per twee weken? En enig idee wat dat met m’n huid doet?

2 likes

Goh, die ene keer zal wel niet zo erg zijn? Maar ik zou het persoonlijk toch vermijden. Even snel een artikeltje erover gezocht: https://www.beautylab.nl/is-baking-soda-wel-zo-goed-voor-je-huid/

1 like

Dit is echt te tmi, maar je menstruatie cup verwijderen terwijl je heel nodig moet poepen is echt een opgaven. Je voelt de darm gewoon drukken tegen de cup. Niet te doen goor!

6 likes

Oh jongens, de geur die uit mijn mond komt is echt niet te harde. De ontsteking kleurt ook helemaal geel :face_vomiting:

1 like

Ga morgen proberen een goede foto te maken bij daglicht :ok_hand:

2 likes

Ik heb iets gegeten deze avond, mijn god wat een lucht produceer ik :face_vomiting:
Zou zweren dat ik rot van binnen ben

1 like

Het is lastig om een foto te maken :joy: maar het zwarte in het “gat” is dus ook een ontsteking.

Samenvatting

15 likes

Oh! Dit heb ik ook gehad lang geleden. Precies ook daar, een steenpuist. Ik ben er niet mee naar de dokter gegaan en het sprong vanzelf open. Het is heel pijnlijk ofniet? Ik hoop dat de dokter je wat kan geven ter verlichting of het kan verwijderen.

En ze wilden je eerst niet helpen?!? Pfff dit ziet er echt pijnlijk uit

Ah wat vervelend, ik heb het 2 keer gehad echt lang geleden toen ik 13/14 was. Maar het zijn dus vetbulten? Bij mij zeiden ze steenpuisten.

Ik heb ook zoiets gehad en dat was een gezwollen klier. Is vanzelf weggegaan wel!

Edit: Ik heb wel eens gelezen dat je van bepaalde deo’s (zoals Odorex) gemakkelijk steenpuisten kunt krijgen daar.

1 like

Nee want het zou erbij horen en blabla. Gelukkig nu een antibiotica kuur en goed spoelen. Hopelijk ben ik er snel vanaf.