Het TMI topic #2 (Deel 1)

Hahaha oeps, ik bedoel oorkaars inderdaad. Weet niet waarom mijn telefoon dat er van gemaakt heeft :joy:

@Spaarlamp maar ook deze kleur? Want in dat ding zat witte bijenwas en naast dat licht oranje poeder kwamen er dus ook dikke klonten uit in ‘oorsmeerkleur’.

1 like

Jep, komt denk ik door de hitte van het branden van de ‘kaars’.

1 like

Ik dacht al zoiets en toevallig zei ik dat vanochtend nog toen hij het zelf opsmeerde dat hij echt niet zo’n dikke laag hoefde te doen. Hij smeert het bijna als dagcrème op.Toen vertelde ik net dit van jou, zijn reactie, im black en mn huid kan ALLES AAN. Ik zei ja straks is het 1 woestijn. Maar als dat zo is over een week heb ik geen medelijden lol.

Haha oke is goed hoor. Ik had het ook iets te royaal uitgesmeerd en mijn teen is echt weken rood geweest omdat de nieuwe huid weer stevig moest worden.

Ja het lijkt me wel vrij agressieve creme ofniet?

Ja is het ook. Maar wel effectief dus en vooral niet langer smeren dan de dokter heeft gezegd.

1 like

Ons aller Vereniging tegen de Kwakzalverij is het met je eens

2 likes

Ik heb net een neusstrip gebruikt en zelden komt er zoveel uit.

Samenvatting

Moet wel zeggen dat ik van tevoren een warm washandje op m’n neus heb gelegd en vervolgens heb gescrubd met baking soda pasta (halve theelepel baking soda met een paar druppels water mengen). Baking soda pasta met warm water afspoelen en strip erop.

37 likes

M’n droom

5 likes

Ook die van mij geweest! Op Youtube zocht ik bewust zulke filmpjes op. Zo satisfying. Toen ging ik opzoeken wat de beste manier is om zo’n strip aan te brengen waarbij je zoveel mogelijk eruit kan krijgen. I did and it worked!

2 likes

Ik gebruik deze van BiorĂŠ en heb ik een paar weken geleden bij de Kruidvat gekocht:

Ik bewaar ze trouwens niet meer in de badkamer. Op de een of andere manier gebeurt er dan iets met het plaklaagje van de strip waardoor het niet goed op je neus plakt (desondanks het in een verpakking zit). Denk omdat het daar te vochtig is? Nu bewaar ik ze in de slaapkamer en heb ik dit issue niet meer.

1 like

Hopelijk werkt het voor jou ook en anders heb je misschien een vrij schone neus en kin?

Heb je nu niet allemaal kleine gaatjes in je neus??

1 like

Eerlijk zeggen, heb je die stekeltjes ook een beetje geaaid/gevoeld?

4 likes

Ja, maar ze zijn niet allemaal even duidelijk zichtbaar. M’n neus voelde gelijk een stuk zachter en gladder aan.

@Beutyschooldropout, ik doe ze niet aaien of voelen, want dan klappen ze om. Vind het juist een ‘mooi’ gezicht als ze overeind staan, maar soms haal ik een flinke er van af :grinning:

3 likes

Dit heb ik inderdaad ook. Heel mn neusvleugels met zwarte puntjes maar zo een strip doet niks.
@Guchi wat doet die baking soda dan precies?

Snap het nut hier ook echt nooit van. Dan loop je met gaatjes in je neus en over een paar dagen zijn ze weer gevuld. Je voorkomt er geen puisten mee ofzo. Juist het tegenovergestelde in mijn ervaring

Ik weet niet precies wat het doet, maar ik zag in een Youtube video dat er baking soda werd gebruikt. Dus ik dacht, laat ik het ook maar doen :joy: Op internet lees ik trouwens het volgende over baking soda op je neus: ‘Loosening up the flaky dead skin on the surface helps the glue from your pore strip to adhere better to the offending blackheads.’

@ellegirltalk: Ja klopt, na verloop van tijd zijn ze inderdaad weer gevuld, maar anders loop ik met een aardbeienneus en dat is al helemaal geen gezicht. Je ziet bij mij heel goed de witte puntjes uitsteken (lekker nasty hè). Dus eens in de twee weken gebruik ik een strip of zo’n vacuümzuiger.

Welke vacuĂźmzuiger heb jij hiervoor gekocht? Altijd als ik de advertenties zie geloof ik niet dat het echt zo goed zou kunnen werken.

Baking soda is niet zo goed voor je huid dus dat zou ik skippen volgende keer.