Het TMI topic #2 (Deel 1)

Tea tree is hier niet geschikt voor. Tea tree is bacteriedodend en een allergeen en daarnaast heel instabiel. Ik zou dit echt afraden.

8 likes

Ik ruik mezelf ook wel eens en andere vriendinnen zichzelf ook zeggen ze, maar ik heb nog nooit een ander geroken, weet niet of dit je helpt haha

8 likes

Ja helpt wel, maar toch maakt het me onzeker! Ik heb het aan vriendinnen gevraagd en die zeggen ook nee, maar gisteren stond ik in een kamer van een vriendin en toen rook ik het wel en ik ben de hele tijd extra ver gaan staan en vooral mij benen bij elkaar gehouden :frowning:

@Sjern Naast het ondergoed, heb ik de indruk dat de kledij die je draagt ook veel invloed heeft. Strakke jeans of leggings zijn niet ideaal, luchtige kleding helpt ook om de boel wat te verluchten. Ik weet niet of je dat al doet, maar (als je thuis bent) misschien proberen katoenen joggingbroeken of jurkjes enzo te dragen?

Bij mij heeft het een tijdje in mijn broeken gezeten, kwam door regelmatig een halfuur fietsen en dan de hele dag met de benen over elkaar op kantoor zitten. Misschien kun je je broeken een tijdje weken in azijn en dan wassen? Of merk je het bij alles wat je draagt, ook als je het al een tijdje niet aan heb gehad?
En verder zoveel mogelijk luchten en inderdaad meer natuurlijke materialen dragen als je dat niet al deed.

Kan het niet ook te maken hebben met je cyclus? Ik merk dat de geur erg kan verschillen bij mij afhankelijk van het moment in mijn cyclus. Ik gebruik de pil niet trouwens.

1 like

Ja dat kan ook, maar ik heb het nu al wel een paar weken!

Dat het in mijn kleding zit kan ook goed, maar ik merk het ook als ik alleen in mijn ondergoed ben of naakt ben :zipper_mouth_face: misschien is de geur wel normaal maar omdat het in mijn kleding blijft hangen extra sterk?

Hmm nee dan had je wel verschil gemerkt. Wat @Nefertiti zegt indd je kleding laten weken in azijn en dan goed wassen. Het is sowieso normaal dat je wat ruikt, maar als je een groot verschil met voorheen merkt dan zou ik even langs de huisarts gaan.

Al is het maar voor je gemoedsrust, kleren even nachtje weken in azijn, of op die delen een nachtje een reiswasmiddel of Biotexpapje smeren helpt soms ook nog wel bij geurtjes, heet strijken (hitte doodt bacteriƫn) kan ook helpen om geur uit kleding te halen :+1: maar los daarvan zou ik me niet teveel zorgen maken, grote kans dat een ander helemaal niks ruikt hoor

1 like

Dit. En gewoon op tijd naar de huisarts gaan. Geen zepen en vaginaal douches gaan gebruiken, ook niet met alleen water.

3 likes

Als ik amandelsteentjes heb dan druk ik ze er eigenlijk altijd uit met een wattenstaafje.
Die van vanmorgen was niet heel groot, maar speciaal voor jullie een foto gemaakt.

17 likes

Ik heb er laatst ook eentje uit mijn amandelen gevist en ben nu constant paranoia of ik niet uit mijn mond stink (want ieh die dingen ruiken echt zo vies). Ruiken andere mensen dat ook als ze nog ergens in je amandelen vastzitten of ben ik ten onrechte paranoia :sweat_smile: ?

Door dit topic is het echt mijn angst dat ik amandelsteentjes heb zonder het te weten. En dus onbewust uit mijn mond stink.

15 likes

Ik wil niet beweren dat amandelstenen een forumtrend zijn (of iig eentje die ik graag aan me voorbij laat gaan) maar heb er tot op de dag van vandaag buiten het forum om echt nog nooit iets over dat fenomeen gehoord of gelezen :sweat_smile:

Edit: Omg nu ben ik bang dat ik het jinx en er morgen met een aantal wakker word

8 likes

Ik heb hetzelfde als @Totoro iets muffer ofzo. Maar zelf merk ik het eigenlijk altijd gelijk en dan haal ik ze eruit. Ik heb het voornamelijk als ik niet helemaal fit of verkouden ben.

Ik ruik sinds m’n corona besmetting al 4 maanden niks meer dus het is echt een raadsel of iets stinkt bij nij. Thank god voor de lockdown :joy::joy:

2 likes

Het herstel na deze operatie op latere leeftijd is inderdaad verschrikkelijk. Ik voelde me zo naar en heb nog nooit zoveel pijnstillers gebruikt. Ik belde de ochtend na de operatie vrolijk mijn moeder dat ze me wel kon komen halen… toen ik thuis kwam was de morfine uitgewerkt en piepte ik wel anders :sob:

Wel super blij dat ik het heb gedaan, want mijn amandelen waren ook chronisch ontstoken. Ik hoeste op het laatst de hele tijd van die witte brokjes op, zo vies haha

Edit: aangezien we in het tmi topic zitten is het misschien ook nog leuk om te vermelden dat ik moest overgeven na de operatie. Zo fijn maagzuur langs je net geopereerde keel.

Oh huh ik dacht dat ik op @Ficus reageerde sorry. Gelukkig viel het bij jou wel mee! Op dag 7 ging ik echt nog niet naar de supermarkt, volgens mij was ik toen net weer een beetje aan het eten.

Ooh ik voel je pijn… Bij mij staat het qua pijn ook zeker in de top 3. Fijn dat het bij jou ook zo goed gewerkt heeft! Bij mij is mijn keel nog wel een zwakke plek. Ik krijg ook ieder jaar wel een keer keelontsteking, maar idd geen brokjes meer.

Op TikTok gaat een filmpje rond dat je dit kan verhelpen met bruine suiker en een sinaasappel/mandarijn. Ken je het?

1 like