Het TMI topic #2 (Deel 1)

Ik heb het gezien maar nog niet geprobeerd! Ben er niet zo actief bezig, eigenlijk uit angst dat het niet helpt of dat ik juist gekke geuren ga ruiken (zoals benzine overal). Deos ruik ik als enige en die stinken zo erg, dat ik eigenlijk niet aan geurverbetering wil werken uit angst…

1 like

Auch… maar met deze kan je bijna niet slecht zijn met uitknijpen. Even ontsmetten en twee wattenstaafjes aan de buitenzijde zetten, denk dat je niet veel druk hoeft uit te oefenen!

2 likes

Warm washandje er op houden, dan popt ie vanzelf?

De splasht tegen de spiegel denk ik

1 like

Als er zo’n kopje op zit en je houdt er een warm/heet washandje tegen dan poppen ze bij mij wel vrij snel. Hoef je niet zo te drukken.

Heb je het al geprobeerd haha?

Oké ik heb iets op mijn amandel zitten en ik weet niet wat het is? Denk geen amandelsteentje. Weten jullie wat het is?
Het ziet er nogal ranzig uit :joy:

Filmpje amandel
4 likes

Ik weet niet wat het is, maar het lijkt eerder op je voorste farynxboog te zitten, de keelamandel zit daar achter.

Geen idee maar denk inderdaad sowieso geen amandelsteen, dat ziet er bij mij echt anders uit en zit idd ook verder.

Is het niet een super grote aft?

Ik denk dit idd, had even online gelezen en heb gisteren iets ‘scherps’ gegeten wat wss een klein wondje is geworden en wat nu dus een aft is.

@tessel @Crystalfire kwam er achter dat het idd iets voor mijn amandel is. :joy:

1 like

Ik vond het herstel echt vreselijk, wens het niemand toe en beval nog liever. Echt waar.

Toen ik wakker werd uit de narcose stroomden meteen de tranen over mijn wangen van de pijn. Bleek dat ze me niet genoeg morfine hadden gegeven :woman_facepalming:t3:

Ik kon een week niet praten en eten. Als ik wel af voelde het alsof ik een mond vol messen probeerde door te slikken.

Maar!!! Ik ben wel blij dat ze verwijderd zijn. Niet meer iedere 2/3 maanden een pijnlijke keelontsteking is echt een opluchting.

3 likes

Even een ander verhaal: ik was 19 toen mn keelamandelen eruit gingen en vond het echt mega meevallen. Een dag later zat ik alweer chips te vretten en vijf dagen later was ik weer aan het werk. Zelfde met mn verstandskiezen trouwens, was ik ook een dag later weer op de zaak. (Met een hamsterwang)

Kan dus ook goed gaan/meevallen :tada:

2 likes

Oh dit klinkt hoopvol haha. Ik vond m’n amandelen verwijderen twee jaar geleden echt de hel op aarde. Heb 8 dagen niets gegeten, alleen waterijsjes en wilde de zwaardere pijnstilling niet slikken (ivm kans op misselijkheid en emetofobie) dus deed het op alleen paracetamol.

Moet in juni bevallen en zie daar als een berg tegenop. Maar als dat vergeleken met amandelen verwijderen meevalt kan ik het wel aan denk ik😂

Nou zie je @Feline! Als 2 het al beter te doen vinden dan bevallen zegt dat wel wat.

Vooral omdat je (soort van) weet dat een bevalling na x uur over is. Natuurlijk moet je daarna herstellen en komt daar echt wel wat bij kijken, maar in ieder geval (bij mij niet) 24/7 brandende pijn, niet kunnen eten en messen in je keel.

1 like

Volgens mij is de ingreep minder heftig als je vrij jong bent. Bij kinderen stelt het niet veel voor, dus wellicht heb je daar op je 19e ook nog enigszins profijt van?

Ik heb het verwijderen van mijn amandelen ook weleens overwogen omdat ik jarenlang één of twee keer per jaar een ontsteking had met koorts en alles. Waarschijnlijk heb ik door het littekenweefsel daarvan nu ook sneller amandelstenen. Maar die operatie en het herstel is bij zoveel mensen de hel, dat ik het echt niet aandurf…

Hier nog iemand die het wel mee vond vallen! Ik vond het alles waard. Exact een week na de operatie stond ik weer in de kroeg en ben ik (wel met pijn, maar ik had zieke honger) weer uit eten geweest haha. En het feit dat ik 5 kilo was afgevallen vond ik ook een fijne bijkomstigheid.

1 like

Ik heb dit al gedeeld. Maar op m’n 29ste mijn amandelen laten verwijderen. Nergens last van gehad. Dag later liep ik alweer in de stad.

1 like

Haha nou voor mij ook een geruststelling mocht ik ooit nog gaan bevallen :joy:

Goed dat je ook een postief verhaal wil delen @pastelzwart Ik wil mensen ook niet bang maken, want de operatie kan je kwaliteit van leven echt heel erg verbeteren. Dat is bij mij zeker het geval.

1 like

Ik heb m’n amandelen laten verwijderen toen ik 22 was vanwege amandelstenen. Qua pijn vond ik het goed te doen en had er niet heel erg veel last van. Ik was alleen zo dom om na één week een stukje verse ananas te eten. Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad. :sob: BRANDEN! Niet normaal… De dagen erna was alles super geïrriteerd en had ik er heel veel last van.

Dus één tip; eet geen ananas totdat je keel genezen is.

2 likes

Mijn keelamandelen zijn op m’n 19e verwijderd en gedurende dezelfde operatie ben ik ook aan m’n neus geopereerd (keelamandelen werden als een soort extraatje gedaan omdat ik toch knock out moest voor m’n neus), maar ik ben er echt wel dagen beroerd van geweest. Moest nachtje blijven en heb toen meerdere keren bloed overgegeven en de dagen daarna ook veel last gehad. :see_no_evil: Door m’n gigantische neustampons kon ik ook alleen door m’n mond ademen waardoor m’n keel 's nachts helemaal uitdroogde, dat was natuurlijk ook niet heel bevorderlijk.