@Ovenschaal Ik had vorig jaar ook een Larry (wel iets kleiner, maar hij zat er van maart tot november!). Ik durfde hem zelf niet door te prikken, dus ik ben naar de huisarts gegaan en zij hebben me doorgestuurd naar het oogziekenhuis. Volgens de oogarts is het een talgklier die ontstoken/opgezet is, als je geïrriteerde talgklieren hebt heb je waarschijnlijk een tekort aan vitamine D en dat was bij mij ook het geval. Dus ik moest vanaf dat moment vitamine D slikken (gewoon van de drogist) en dat zou ook goed helpen voor de nazorg. Dus wellicht dat je dat nog kan doen!
Uiteindelijk is mijn oog verdoofd en is mijn ooglid omgeklapt, toen hebben ze mijn ooglid met een klemmetje vastgezet en konden ze aan de binnenkant een snee maken. Normaliter is het een soort hard balletje aan talg wat ze eruit halen, maar bij mij was het nog helemaal vloeibaar dus de oogarts vond het ook super interessant. Dat is er allemaal uitgehaald en het wondje is ingesmeerd met een zalf. Vervolgens is mijn oog afgeplakt met drukverband en was het wondje na een week genezen.