Het TMI topic #2 (Deel 1)

Hmm, ik ben bang van wel helaas.
Ik snap je wens om geen pil meer te willen heel goed, ik vond het verschrikkelijk en voelde me niet mezelf.

Bij mij is mijn cyclus iets veranderd nadat mijn dochter geboren werd, die is iets langer geworden. Dus per jaar menstrueer ik minder vaak dan de gemiddelde vrouw.
Nog wel veel bloedverlies helaas, en bij mij is het verdeeld over meerdere dagen. Na dag 4 wordt het beter gelukkig.

Ik vond zwanger zijn alleen al heel fijn omdat ik 9 maanden geen menstruatie had. :rofl:

Oh ja daar kijk ik ook heel erg naar uit inderdaad haha

1 like

Mirena heeft vaak als mogelijke bijwerking dat het krampen heftiger maakt, en daar heb ik al heel veel last van đŸ„Č
Heb ooit bij de huisarts alle mogelijkheden besproken maar geen anticonceptie komt er toch tekens weer als winnaar uit.

1 like

Je hebt ook van dat speciale menstruatieondergoed, misschien dat dat voor ‘s nachts een optie kan zijn? Al gebruik je het in combinatie met een cup oid, misschien kan het dan in ieder geval je 2 paar ondergoed vervangen voor 1, toch wat comfortabeler! Wel zo naar dat het de eerste dag zo heftig is :pensive:

2 likes

Soms hebben vrouwen dat op jonge leeftijd en neemt het af als ze ouder worden. Bloedverlies vlak na de menarche (eerste menstruatie) is niet representatief voor latere menstruaties. Heet ook wel métrorragie de jeune vierge.

3 likes

Oooh dat is wel een goede ja! Daar ga ik eens naar kijken :scream: thanks!

1 like

Ik neem soms de rust niet om te poepen. Echt stom en nu heb ik pijn natuurlijk. Maar soms moet ik bijvoorbeeld overdag op werk en dat wil ik niet liever niet, niet per se omdat ik me schaam maar ik heb de tijd nodig. En dan eenmaal thuis hoef ik niet meer maar heb ik het eigenlijk dus opgehouden.

Nu zit ik verstoptđŸ˜„

Ja ik ook, had het goorder verwacht. Vond hem er schoon en netjes uitzien.
Had er nog wel aan willen ruiken maar vond het te ver gaan om dat te vragen

Ja deze tip wou ik ook geven! Vroeger, voor ik de pil nam, had ik ook zo een zware menstruatie. Ik lekte door op school enzo, heel gĂȘnant. Maar mijn moeder heeft dan speciale incontinentie onderbroeken gekocht voor mij :sweat_smile: verkochten ze toen bij de action, zit een soort plastic laag in maar wel echt heel handig op de eerste dagen van mijn menstruatie, had ze in alle kleuren :joy:

Even snel opgezocht maar dat is wel een hormoon spiraal. En eigenlijk wil ik helemaal niets met hormonen meer in m’n lijf :upside_down_face:

Same,
Love mijn kyleena

1 like

Hier ook! Héél af en toe 1-2 dagen wat oud bloed maar verder niets meer. Ook geen klachten die ik wel met de pil had dus geen klagen!

1 like

Dat is wel heel goed om te weten. Ik ga hem toch nog in m’n hoofd bewaren voor na een eventuele zwangerschap als ik dan klaar ben met dat condoom gezeik :joy:

1 like

Als het goed is is het wel met veel minder hormonen dan de Mirena en hij is ook kleiner dus makkelijker te plaatsen, ik heb van hormonen eigenlijk niks gemerkt

1 like

Nog meer ongevraagd advies. Misschien ipv handdoeken
 van die puppy trainingmatjes of zindelijkheidsmatjes voor kinderen in je bed leggen?

Lekt het iig niet in je matras

En sterkte verder. Het klinkt echt als de hel. Ik ga nooit meer zeuren om mijn menstruatie.

Wat een vreselijke nacht. Tussen 1 en 3.30 wakker gelegen van de buikpijn inclusief van die krampen en zweten. Super vreemd ook.

Ik heb dus sinds mn zwangerschap dat mijn zweet echt heel erg stinkt op de eerste dag van mn menstruatie. Echt een kruidige ui lucht en ik kan er met tegen op douchen. Thank God voor thuiswerken nu haha

Nog over veel bloedverlies tijdens menstruatie

Wat leer ik veel van dit topic. Echt zo fijn! Ik heb mij er vroeger zo voor geschaamd. Fijn dat het hier normaal besproken kan worden en er zoveel meiden hier zijn met echt veel kennis! Leer echt veel van en geeft mij hoop :heart::heart:

Sowieso blij dat voor de jonge meiden van nu veel meer info is over menstruatie.

2 likes

Vanochtend 5 minuten met de ramen open naar m’n werk gereden
kunt wel raden waarom. Moet echt eens op m’n eten letten :sweat:

2 likes

Ik heb hetzelfde!! Maar dan in aanloop naar mijn menstruatie Echt vanaf 2-3 dagen ervoorđŸ€Ż Maar ook alleen dan? Dus ik heb zelfs een tijdje geen ui gegeten om te kijken of dat verschil maakte maar nee.

Biecht: ik vind het niet eens zo vies ruiken. Een beetje naar Onion Bhaji ofzo :see_no_evil:

2 likes