Ik verbaas mij altijd over hoe snel eten door mijn lijf gaat.
Heb een uur geleden een mais kolf gegeten en dat kwam er nu alweer uit.
Op de een of andere manier komt mais er bij mij uit zoals het erin gegaan is.
Oh wauw, mijn mais zie ik altijd pas drie dagen later weer terug.
Wat superfijn!
Dank voor de inspiratie!! Ik ben echt super benieuwd naar hoe snel alles bij mij er uit komt.
Morgen als ontbijtje eten ik een paar lepens mais uit blik
Nou zeg, ik wou mijn tampon wisselen op het werk maar ik trok hem er zo onbeheerst uit dat er een bloedklontertje tegen de deur vloog⊠En het liep naar beneden waardoor er een heel bloedspoor op de deur ontstond. Ik heb het wel opgekuist hoor
Jammer maar helaas mogen we geen gsm mee binnen op het werk, anders had ik zeker een foto gemaakt van dit voorval
Kan je een soort spierpijn hebben in je anus/kringspier/sluitspier, ergens in die omgeving in ieder geval?
Heb sinds gisteren ineens zoveel moeite met naar de wc gaan, terwijl ik geen last heb van obstipatie of extreem harde/grote ontlasting. Ook geen bloed of iets, terwijl ik wel bekend ben met scheurtjes daar met vervolgens ook bloed.
Zitten is ook wat ongemakkelijk door de pijn/vervelend gevoel.
Uiteraard ga ik naar de huisats als dit aanhoudt, maar ben benieuwd of mensen hier bekend mee zijn?
Is het geen aambei?
Niet dat ik aan de buitenkant kan voelen/zien in ieder geval.
Haha en??
Ik moet echt altijd super kort na het eten naar de wc echt apart.
Dit is ook de reden dat ik best veel.kan eten zonder al te veel aan te komen best chill!!
Iets met je stuitje? Had ik zelf last van en kramp in die regio kwam ik vaak tegen als symptoom (bijv. Als je zoekt op scheefstand stuitje).
Oh daar had ik nog niet over nagedacht. Heb wel een gevoelig stuitje door het vele zitten nu met thuiswerken.
Ga daar eens naar googlen.
Haha love dit! Wel de uitslag delen he!
Heb meerdere bulten/cystes op mân venusheuvel. Sommige zijn open. Nu moet ik deze week naar de gyn met pleisters op mân vagijn. lekker voor lul. Maar kan gelijk even dit probleem ook aankaarten.
Misschien is het anuskramp. Super charming term haha
Anuskramp
Anuskramp zonder aanwijsbare lichamelijke oorzaak wordt ook wel âproctalgia fugaxâ genoemd.
Mogelijk is er een verband met het prikkelbaar darm syndroom (PDS). Dit is een chronische aandoening van de darm waarbij ook geen lichamelijke zichtbare afwijkingen gevonden worden. Ook lijkt er een verband te zijn met verschillende psychische aandoeningen zoals angststoornissen en depressiviteit.
Klachten
Plotselinge aanvallen van kortdurende hevige pijn midden boven de anus. Het is een intense, vaak stekende pijn, die spontaan weer afneemt en helemaal verdwijnt.
Artsen schatten dat ongeveer 10-15% van de bevolking af en toe last heeft van zoân pijnaanval. Vaak zijn dit jongvolwassenen. De aanvallen treden vooral âs nachts op. Als u hier een aantal keren per jaar last van heeft, is de oorzaak waarschijnlijk onbekend en onschuldig.
Als je regelmatig last hebt van anuskramp of als je ook andere klachten hebt, dan is het verstandig om naar de huisarts te gaan.
Ik heb dit ook maar echt alleen als ik ongesteld ben, zooooo intens pijnlijk
Wil je niet bang maken maar ik had dit ook en het bleek endometriose. Ik dacht lang van darm klachten zijn niet gek bij menstruatie (had verder geen erg bloedverlies of menstruatie kramp, echt de darmen) tot ik bloedverlies bij ontlasting kreeg tijdens menstruatie, toen naar huisarts gegaan.
De MDL stichting adviseert op hun site om ermee naar de huisarts te gaan als het regelmatig is dat je er last van hebt. Dus als je toch zorgen hebt erom en/of erg last hebt misschien toch eens over hebben met de huisarts.
wat naar! Ik denk dat het wel echt mijn anus is want ik kan dan 2 seconden niet zitten ofzo
of ik praat dit mezelf nu aan
Bij mij zit de endometriose op mijn darm en door t samenknijpen (wat darmen doen) kan dat dan pijn geven. Maar het komt ook volgens mij wel vaak bij pds voor, en darm klachten zijn tot zekere hoogte niet gek⊠maar omdat 1 op de 10 vrouwen endometriose heeft en klachten niet altijd zo duidelijk zijn voelt het toch niet goed om het niet te noemen.
@Hectometer Zo groot ook he die spieren! Alles hangt zo samen ofzo. Ik blijk al jaren een zere heup te hebben door mijn bekkenbodem/endo. Heeft fysio bij jou geholpen? Of wat heb je er aan gedaan? Ik sta op de wachtlijst.
Ahhhh helemaal zin erin, fijn dat het je zo geholpen heeft!