Dank voor de herinnering! Het experiment is gestart!
Haha love dit! Wel de uitslag delen he!
Heb meerdere bulten/cystes op mân venusheuvel. Sommige zijn open. Nu moet ik deze week naar de gyn met pleisters op mân vagijn. lekker voor lul. Maar kan gelijk even dit probleem ook aankaarten.
Misschien is het anuskramp. Super charming term haha
Anuskramp
Anuskramp zonder aanwijsbare lichamelijke oorzaak wordt ook wel âproctalgia fugaxâ genoemd.
Mogelijk is er een verband met het prikkelbaar darm syndroom (PDS). Dit is een chronische aandoening van de darm waarbij ook geen lichamelijke zichtbare afwijkingen gevonden worden. Ook lijkt er een verband te zijn met verschillende psychische aandoeningen zoals angststoornissen en depressiviteit.
Klachten
Plotselinge aanvallen van kortdurende hevige pijn midden boven de anus. Het is een intense, vaak stekende pijn, die spontaan weer afneemt en helemaal verdwijnt.
Artsen schatten dat ongeveer 10-15% van de bevolking af en toe last heeft van zoân pijnaanval. Vaak zijn dit jongvolwassenen. De aanvallen treden vooral âs nachts op. Als u hier een aantal keren per jaar last van heeft, is de oorzaak waarschijnlijk onbekend en onschuldig.
Als je regelmatig last hebt van anuskramp of als je ook andere klachten hebt, dan is het verstandig om naar de huisarts te gaan.
Ik heb dit ook maar echt alleen als ik ongesteld ben, zooooo intens pijnlijk
Wil je niet bang maken maar ik had dit ook en het bleek endometriose. Ik dacht lang van darm klachten zijn niet gek bij menstruatie (had verder geen erg bloedverlies of menstruatie kramp, echt de darmen) tot ik bloedverlies bij ontlasting kreeg tijdens menstruatie, toen naar huisarts gegaan.
De MDL stichting adviseert op hun site om ermee naar de huisarts te gaan als het regelmatig is dat je er last van hebt. Dus als je toch zorgen hebt erom en/of erg last hebt misschien toch eens over hebben met de huisarts.
wat naar! Ik denk dat het wel echt mijn anus is want ik kan dan 2 seconden niet zitten ofzo
of ik praat dit mezelf nu aan
Bij mij zit de endometriose op mijn darm en door t samenknijpen (wat darmen doen) kan dat dan pijn geven. Maar het komt ook volgens mij wel vaak bij pds voor, en darm klachten zijn tot zekere hoogte niet gek⊠maar omdat 1 op de 10 vrouwen endometriose heeft en klachten niet altijd zo duidelijk zijn voelt het toch niet goed om het niet te noemen.
@Hectometer Zo groot ook he die spieren! Alles hangt zo samen ofzo. Ik blijk al jaren een zere heup te hebben door mijn bekkenbodem/endo. Heeft fysio bij jou geholpen? Of wat heb je er aan gedaan? Ik sta op de wachtlijst.
Ahhhh helemaal zin erin, fijn dat het je zo geholpen heeft!
Dit dacht ik eerst ook inderdaad, maar ik denk bij nader inzien toch niet dat het het is.
Heb gemerkt dat de pijn komt tijdens het naar de wc gaan, terwijl ik niet hard pers of wat dan ook maar oké.
Vervolgens neemt de pijn weer geleidelijk af gedurende de dag.
Lijkt dan toch misschien op een aambei die inwendig zit, maar dan naar buiten komt. Heb wel gekeken of er inderdaad een aambei zit, maar toen was ik al even niet naar de wc geweest.
Kijk het nog even aan en anders ga ik proberen vrijdag een afspraak te maken bij de huisarts. Misschien dat ik dan van die zakjes krijg, zodat het nog soepeler wordt ofzo. Geen idee, maar deze pijn is echt niks. Durf amper naar de wc (maar weet dat, dat het probleem zal verergeren dus doe ik niet haha)
Ahh klinkt heel rot, hopelijk gaat het snel beter!
Ik heb ongeveer hetzelfde, pijn die begint bij aandrang. Bij mij komt het door een inwendige aambei na de bevalling die maar niet wilt ophoepelen.
Oh wat rot zeg!
Het doet écht veel pijn hÚ⊠heb echt nog nooit daar zoveel pijn gehad, terwijl ik wel eens een kloofje heb gehad wat ook niet prettig is.
Ben je naar de huisarts (of misschien verloskundige in jouw geval?) geweest en heb je er iets voor gekregen?
Nadat ik naar de wc ben geweest, is zelfs zitten eventjes ongemakkelijk.
Bloedkorst in spoiler
Bloedkorst uit mn neus. Eww en groot, was echt een verrassing dat dat er ineens uitkwam, voelde niet eens een snotje zitten
Ik ga ook eens een foto maken als ik een enorme harde purk uit mijn neus vis
Oh dit soort gedrochten haal ik er dagelijks uit nu ik verkouden ben haha soms ecjt nog veel groter. De opluchting als zoân ding je neus verlaat
Update:
Nog steeds niets
Ik zit op een station in the middle of no where en ga zo naar de tandarts
Daar kakken probeer ik te voorkomen maar ik denk al wel een beetje aandrang te voelen
Ik ben net ongesteld geweest en de GEUR die uit me komt. Het begon op mân een na laatste dag, toen ging ik al dood toen ik mân menstruatie cup rook. Ik weet niet wat het is met dat bloed maar soms ruikt het echt alsof er iets aan het rotten is ofzo.
Ik durf amper mijn benen van elkaar te houden uit angst dat iedereen het ruikt wat het alleen maar erger maakt natuurlijk. Ik hoop dat dit heeeeeel gauw voorbij is mijn hemel.
Ik had gisteren ook last van mijn buik en miin vriend zei opeens: âwoooow wat ruikt het hier raar??? Ruik je dat ook?â
Was een scheet die rook naar riool
Toen zei ik: âUH nee ik ruik niks, maar misschien de prullenbak ofzo?â
Ik vond het met mijn cup ook echt om te kotsen⊠heb hem hierom maar weggedaan