Het TMI topic #3

Same gurl.

4 likes

De rasp doet het goed!

3 likes

Keurig

2 likes

Ik heb een borstverkleining gehad en het litteken linksonder is echt subtieler dan rechtsonder :pleading_face: Tis nu 2 weken geleden dus je kan er geloof ik nog niks nuttigs over zeggen maar vind het verschil wel groot. Iemand nog bemoedigende woorden?:smiley: (ben ook bang dat ik dit zelf heb verpest want ging te snel dingen doen en kwam mezelf toen weer tegen…)

)littekens:

2 likes

Dit heeft wat tijd nodig. Bij mijn moeder zag het er ook zo uit, maar is uiteindelijk heel mooi genezen! Heel veel sterkte en probeer rustig aan te doen (makkelijker gezegd dan gedaan) :slight_smile:

6 likes

Zeker zeker, ik vermoed dat dit de plooien aan de buitenkant zijn? beetje richting je oksel zegmaar?
Ik merk bij mezelf dat deze het meest zichtbaar zijn gebleven. En dat er een mini plooitje nog ‘‘extra’’ opvalt. Maar dan heb ik het over:

foto weggehaald

‘’ Deze zichtbaarheid ‘’

Om wat meer context te geven, tijdens het verschonen was er bij mijn tepel een stukje wond meegetrokken, waardoor het destijds soort van opengebarsten leek en ook echt niet meer te redden leek. Heel dramatisch. Inmiddels is daar gelukkig helemaal niets meer van terug te zien (een foto daarvan gaat me dan weer iets te fur).

Mijn operatie was in februari 2025 en omdat ik er eerder goede ervaringen mee had, ben ik daarna elke dag gaan smeren met Bio-Oil. Wel met een kwast, want wat word ik akelig van littekens. Ik had trouwens ook even moeite met het maken van deze foto, ik ging bijna knock net. :sweat_smile:

2 likes

Ohh wat ziet dat er goed uit! Bedankt voor je geruststelling ondanks dat je niet tegen littekens kan 🫶🏻 en ja is inderdaad dat stukje richting de oksel. Heb littekencrème meegekregen die ik twee keer per dag moet smeren vanaf week 5 dus dat ga ik maar braaf doen!

Ps: dat stukje wond meegetrokken klinkt echt niet goed :sweat_smile: fijn dat zelfs dat gewoon weer herstelde

3 likes

Ja ik geloof dat ik dat eerst ook nog heb gedaan, maar daarna door met bio-oil. Maar moraal, voorlopig lekker bijhouden met soepel houden, heb het minstens een jaar volgehouden en nu smeer ik af en toe nog. Ik verbaas me er echt over hoe mooi het is opgedroogd, ik zie het nog een beetje, maar soms denk ik echt, nog ff en ik ga me nog afvragen of ik nog wel littekens heb?

2 likes

Ja, ik!!! Ik had echt een vreselijk herstel

verhaal :

(Inmiddels 8 jaar geleden) de hechtingen sloten niet goed bij mij en alles ging open. Duurde maanden en er moest een brandwondenteam aan te pas komen en ik was elke week in het ziekenhuis.
Ik zag écht geen licht aan het einde van de tunnel en dacht dat het nooit meer goed zou komen.

(Dit is geen verhaal om je bang te maken want het gebeurde bij mij meteen (echt dag 2) en het ziekenhuis had dit nog nooit gezien. Dus niet dat je denkt dat dit jou nog kan gebeuren!)

MAAR (lang verhaal kort). Je ziet er echt bijna niks meer van, ik liet laatst een tepelpiercing zetten en de piercer zei ook dat je er niks van ziet.

Het komt ECHT goed 🫶🏼 het ziet er nu al heel goed uit. Heel veel succes met het herstel, lekker rustig aan doen.

5 likes

Wow jouw verhaal is zeker wel angstaanjagend, maar gelukkig is alles goed gekomen. :four_leaf_clover:

@Krentenbol Littekens veranderen nog heel veel in het eerste jaar, dus dit gaat vast helemaal goed komen.

Mijn chirurgen hebben het gebruik van een antilittekencrème afgeraden, zeker in het begin zolang de wonden niet dicht zijn. Uiteindelijk wordt een litteken soepel door natuurlijke bewegingen, masseren zou niet nodig zijn? Ik probeer er maar op te vertrouwen, mijn littekens veranderen nu ook nog heel veel en ik heb dus geen idee hoe het eindresultaat wordt

4 likes

Ooomg wat een horror ja! Gelukkig is het goed afgelopen maar kan me wel voorstellen dat het uitzichtloos voelt als je daar midden in zit :o Weet je ook hoe dat kwam of was het gewoon pech?

Bedankt voor de opbeurende woorden :heavy_heart_exclamation: Helpt wel echt. Je weet rationeel wel dat dit niet het eindresultaat is maar omdat het zo verschillend was dacht ik sos. Ik ga in ieder geval goed rustig aan doen :nerd_face:

4 likes

Misschien kan een dokter of huisarts hier meer over zeggen maar het lijkt me in jouw geval dat draaiende bewegingen (met heel je borst zeg maar naar links of rechts) de grootste impact hebben op de littekenvorming. En daarnaast voorover buigen? Ik denk dat ik die twee bewegingen zelf een beetje voorzichtig aan zou pakken als het mogelijk is

1 like

Nee, geen idee hoe het gekomen is.
Ze konden geen duidelijke reden geven ook omdat bij beide borsten gebeurde, dachten ze gewoon dikke pech…

En die maanden waren vreselijk maar daarna heb ik er bijna nooit meer aan gedacht omdat ik zo blij was met de verkleining überhaupt.

Snap dat je even paniek had maar gelukkig helpen alle opbeurende woorden. En kan je een beetje rustig naar de situatie te kijken. 🫶🏼

2 likes

Ik word kaal

2 likes

Ik kan je geruststellen; dit is ongeveer 1/3 van mijn haaruitval en ik ben na al die jaren nog steeds niet kaal. :raised_hands:t2:

8 likes

Of je bent in de rui door de herfst.

4 likes

Ik haal elke keer dat ik m’n haar was (2x per week) dit uit m’n haarborstel onder de douche hoor haha, dus no worries inderdaad

1 like

Septemberhaar

2 likes

Eigenlijk raar dat we in de rui gaan in september want je zou denken dat we dan gaan opsparen voor de winter

5 likes

Heb dit moeten Google. Wist niet van dit bestaan af hahah.