Ga naar een podotherapeut aub. Lifesavers.
Het is te dik voor een papercut haha. Gewoon een reepje van een tijdschrift ofzo af scheuren en dan onder het randje van je nagel dat pijn doet schuiven. Niet onder je hele nagel haha.
Zo verlicht je de druk én kan dat (soms scherpe) randje niet meer je huid in. Het helpt om er een v-tje van te vouwen. Dat schuift makkelijker om het randje van je nagel heen.
Een stukje van watten is eigenlijk makkelijker om dit te doen, heb ik van mijn pedicure geleerd. Heb dit ook vaak gehad.
Verder zou ik naar de huisarts gaan of kijken of je bij een podoloog terecht kunt die ook kan en mag verdoven (mogen ze niet allemaal). @beefje
Gisteren was ik heel erg ongesteld. Had twee keer binnen twee uur een hele menstruatiecup vol. Wat een prestatie!
En vandaag bijna niets. Raar lichaam.
Een nagelbeugel heeft bij mij echt goed geholpen. Heel snel pijnvrij zodra hij erop zit.
Minpuntje: Nadat de nagelbeugel eraf ging, ging het bij mij maar een paar maanden goed voor ik weer een nieuwe moest laten plaatsen.
Oké voor iedereen een update het gaat vandaag op miraculeuze wijze echt al stukken beter! M’n teen is minder dik en kloppend en ik kan zelfs m’n schoenen weer aan. Toch de huisarts gebeld, die heeft meegekeken. Vond het toch nog wel dik en rood, maar vooruit… zalfje gekregen en als het toch weer erger wordt dan weer even bellen!
Wow Ben helemaal gefascineerd door deze foto’s. Was dit dan tijdens ingroeien of na de ingreep? Bij mij is m’n teen nu namelijk echt knalrood en paars en dik, maar bij jou is/was het echt het nagelbed?
Ik heb van die vieze poeder laxeerzakjes gekregen want ik moet tijdelijk heel veel medicatie slikken waar je vaak flink verstopt van kan raken. Heeft iemand ervaring ermee hoelang het duurde voordat deze werkten? Heb het wel ooit eerder gebruikt maar jaren geleden. En ik voel me nu al verstopt.
Toevallig gisteren heb ik zo’n zakje (echt zo ranzig) gedronken en bij mij duurt het 24 uur voordat het werkt. Moet zeggen dat ik mij echt niet optimaal voel, qua buikpijn.
euhh weet niet of je hier echt wat aan hebt. Ik had vorig jaar van die zakjes en het werkte helemaal niet. Had nog beter een zakje suikervrije snoepjes kunnen eten want dan gebeurt er meer
Die zakjes zijn ook niet om op korte termijn te laxeren, maar om je ontlasting soepel te houden. Als je opiaten genruikt zou ik ze standaard februiken.
Veel mensen vinden ze beter te handelen in hete dranken.
Nou ik heb medicatie meegekregen wat niet voor de lange termijn is, o.a. 5 dagen, 14 dagen dus dan snap ik niet dat het ziekenhuis die zakjes meegeeft. Oxicodon, etoricozib (oid) verder gewoon paracetamol ernaast slikken. Misschien maar gewoon gebroken lijnzaad proberen dan.
Als je oxycodon gebruikt, neem je ook die zakjes.
Het is alleen niet zo dat je als je zo’n zakje neemt, je vanavond alleen maar op het toilet zit. Het laxeert niet, het houdt soepel ondanks de oxycodon
Zou dit laten checken. Ik heb met mn cup eruit halen ook aan de draadjes getrokken en toen zat ie niet meer goed om te beschermen.
Ja toen is ie er uit gehaald.
Oh bah, hoelang was je verstopt? Ik mag er 6 per dag maar mn buik is nu al helemaal verstopt en hard. Maar de pijn is zo heftig dat ik zonder niet trek. @MevrWillem oh 24 uur vind ik nog wel meevallen. Ja het is niet lekker idd, rare substantie ook.
@kienke ik zou dat wel ff laten checken bij de arts.
Door coolbest mango vond ik het het beste te doen.
Ja dat wazig worden herken ik wel, en ook slaperig word ik erva . Ik heb alleen op het moment zoveel pijn dat ik niet weetwaar ik het zoeken moet als ik het niet slik/het uitwerkt. Ik slik het om een gebroken schouderblad, en al die spieren zijn erom heen ook helemaal superpijnlijk, geskneusde ribben (waarvan 1tje ook gebroken). Morgen gaat iemand toch ff wat licht laxeermiddel voor me halen. Want op de wc zitten alleen al doet pijn. Wat een gedoe haha
@Kameleon ja dat kan ik ook proberen, kan alleen helemaal geen druk zetten/persen vanwege se ribben. Helpt allemaal niet mee. Hopelijk zit ik geen week verstopt. Vind dat altijd zo’n naar en een goor gevoel. Dan merk je toch echtwel hoe belangrijk een normale stoelgang is.
Bij Kruidvat kun je best goedkoop Lactulose halen. Dat hielp bij mij wel erg goed in combinatie met macrogol. En verder kun je evt microlax halen, dat helpt echt meteen. Sterkte met het herstel!
En een extra glas water bij de macrogol drinken! Omdat dan je ontlasting soepeler wordt, want het onttrekt vocht.
Gelukkig is het geen heftig laxeermiddel want ik geef dit in het ziekenhuis aan bedgebonden patiënten .