Het TMI topic #3

Ik kan bij afstaan aan de wetenschap alleen maar denken aan een vrouw die ook haar lichaam af heeft gestaan en waarbij haar hoofd toen werd gebruikt bij een onderzoek over een bepaald soort bom en hoe een hoofd ontploft daardoor. Haar familie was volgens mij heel boos dat ze haar lichaam hadden opgeblazen. Maarja dat is ook wetenschap toch.

1 like

Waar heb je dit gehoord of gelezen? Want je hoort als nabestaanden niet waarvoor het lichaam gebruikt wordt, zelfs niet wanneer. Je weet alleen dat het binnen een bepaalde tijd gebruikt wordt en wat er daarna mee wordt gedaan (algemeen dus).

En als aanvulling, omdat een ander familielid toen voor studie veel op de snijzaal kwam, is ons verteld dat de lichamen nooit herkenbaar zijn.

2 likes

@Moonfairy DPG Media Privacy Gate
Het verhaal is anders dan ik in mijn hoofd had, haar hele lichaam is opgeblazen terwijl nabestaanden aan hadden gegeven dat explosieven niet mochten.

2 likes

Ah okƩ! Wel in Amerika dit, dus ik denk dat het daar iets anders gaat dan in Nederland. Maar heftig als je aangeeft dat niet te willen en het toch gebeurd is. Daarom is het denk ik ook goed dat je geen details krijgt over wat er met een lichaam is gedaan.

2 likes

Oh wat erg :fearful:

Ik was op de snijzaal dus altijd heel bang om een oude buurman te herkennen waarvan ik wist dat ie zijn lichaam gedoneerd had. Maar de meeste lichamen hadden een (vies nat) handdoekje over hun gezicht liggen. :nauseated_face: Sorry het was niet m’n favoriete plek op de universiteit.

2 likes

Oh nou dat snap ik! Zo’n handdoekje kan er toch ook makkelijk vanaf vallen. Zou wat voor mijn familie lid zijn geweest. Die zei terwijl wij aan het bed zaten en we dachten dat het klaar was ineens: ik ben nog niet dood hoor, met 1 oog open.

10 likes

Misschien vind je deze wel interessant voor wat extra ā€œdodelijkeā€ info. Er is ook een 2e filmpje van

8 likes

Oh ik ga morgen even kijken!

2 likes

Bij ons hadden ze geen handdoekjes of wat dan ook over hun gezicht liggen, ze waren gewoon herkenbaar.

Bij ons dus niet, maar vond die handdoekjes dus ook heel smerig, haha. Er was maar een zichtbaar hoofd volgens mij (verticaal door midden in de midline, zodat je fijn naar de hersenen en de neusholtes enzo kon kijken).

5 likes

Chirurgen in opleiding gebruiken deze lichamen ook! Om te ontleden en de anatomie in het echt te bestuderen.

1 like

Wauw, lijkt me echt luguber? Veel meer dan dat je geen gezicht zou zien :sweat_smile:

Haha ja ook omdat hun schedels open waren gezaagd en de hersenen weg waren genomen. Maar gelukkig voelt het niet aan als dood mens, maar echt als wetenschappelijk preparaat. Dat helpt wel met relativeren :sweat_smile:

Dit klinkt zo fascinerend en walgelijk tegelijk

9 likes

Hahaha dat is ook wel de perfecte beknopte samenvatting van snijzaalonderwijs!

4 likes

Ik moet morgen naar de huisarts voor mijn anuskrampen. Heb nu mijn menstruatie weer en ik kan alleen maar dubbel zitten of op mijn buik liggen, het is echt niet uit te houden. Hoop niet dat ze inwendig gaan onderzoeken, vind ik zo genant.

Maarja, ze hebben 10000 vrouwen gezien. Maar alsnog :sob:

Mijn oordopje wat het al maanden niet goed deed opengemaakt. Zal vol met oorsmeer, en tadaaa hij doet t weer. Gatver

3 likes

Ja tuurlijk! Ben nu ook echt zenuwachtig voor morgen. Maar het wordt echt elke maand erger. Zelfs als ik de pil doorslik komt het omhoog op het moment dat de stopweek zou moeten zijn. Niet zo zwaar, maar voel dan wel echt minimale pijnscheutjes.

Ben ergens bang dat het iets ernstigs is (hypochonder) maarja, het is echt alleen tijdens mijn menstruatie dus het zal wel meevallen.

Heb jij die krampen ook tijdens de menstruatie of ook op andere momenten?

1 like

Hoi! Ongevraagd advies hier, maar ik had ook soortgelijke klachten. Mijn menstruaties werden echt een hel en ik werd er echt doodziek van ook (door de pijn o.a.). Die pijn in je kont begrijp ook echt heel goed. Het werd ook steeds erger… (dat je denkt dat er een baby uit je reet moet komen ofzo pffft).

Ik zou eerlijk gezegd vragen naar een doorverwijzing voor de gyn. Ik bleek zelf vleesbomen (myomen) te hebben en heb daar jarenlang enorm veel last van gehad (terwijl ik dit al wist en de gyn ook maar zelfs daar heb ik hard moeten pushen om er uiteindelijk voor geopereerd te worden, dus wat mij betreft kun je niet vroeg genoeg beginnen met het serieus laten onderzoeken!)

Ondanks dat veel vrouwen pijn hebben wil niet zeggen dat het normaal is. Ik kan nu na mijn operatie gewoon weer de pil doorslikken en heb zelfs nauwelijks kramp als ik een stopweek heb (echt hallelujah!!). Dus nogmaals: schroom niet om het te laten onderzoeken bij de gyn, is niet raar en is gewoon terecht want jouw pijn is niet okee. (Gaan ze wel inwendig onderzoeken met een vaginale echo maar valt heel erg mee! ok tot zover mijn ongevraagde advies :wink: )

7 likes