Het TMI topic #3

Ik vind het al heel wat dat je ging hurken. Als ik dat zou doen met zulke krampen dan komt het dr uit.

9 likes

Echt tmi, sorry

Maar ik heb zo’n heftige lijkengeur in mijn neus zitten, blijf het gewoon ruiken. Heb zelfs al aan olie geroken en onder mijn neus gesmeerd maar bleehhh

4 likes

En een snuifje vicks vaporub helpt ook niet? Dit doet de GGD wel eens bij lijkvinding.

Edit: eraan snuiven dus voor de duidelijkheid

3 likes

Haha zie het al voor me, sleutelbos erbij en hoppa.

Helaas geen vicks in huis. Lig net in bed en heb lavendel olie op mijn kussen gedruppeld, moet zeggen overkill van lavendel maar beter dat.

5 likes

Als je je heel vies blijft voelen haren wassen en iets van zoutspray in de neus of met een natte vinger alles van binnen schoonmaken. Hopelijk helpt de lavendel!

3 likes

Beetje raar misschien maar ik was m’n handen en onderarmen ook graag met iets chloor-achtigs als ik me ranzig blijf voelen of ruiken. Chloor = schoon, volgens mijn brein.

7 likes

Gvdmmmmm blijven haken met het scheermesje

3 likes

Dat is altijd zo’n k.t gevoel! :tired_face:

7 likes

Het is ook zo fokking diep…deed net nagellak op om het te beschermen en het brandt gewoon :face_with_spiral_eyes:

2 likes

Wanneer je maag van slag is sinds gister en je inmiddels een skrale naad hebt.

2 likes

Ik vraag me nu vooral af hoe dat ruikt, waar kan je het mee vergelijken? Duidelijk niet met lavendel en Vicks vaporub dus.

1 like

:fearful::fearful::fearful:

3 likes

Haha dit in combinatie met de post er direct boven

4 likes

Vicks vaporub op je naad is nooit een goed idee.

6 likes

Brand wel alles zo lekker schoon.
Fris geurtje :joy::joy:

2 likes

Ja poeh, waar kan je het mee vergelijken. Uhh lastig.
Maar het is een hele heftige indringende geur, een afvalbak wat weken in de hitte heeft gestaan.
Hier leggen ze het beter uit:

5 likes

Ah, Frisse Kater. Die video’s keek ik eerst altijd, ik weet eigenlijk niet hoezo ik ermee ben gestopt. Interessant artikel. Het gaat over vijf stadia, in welk stadium begint de typische lijkgeur al? En hoe kan het dat we mensen toch kunnen opbaren, dan ruiken ze nog niet toch?
Ik kan me dat niet herinneren van de keren dat ik naast een opgebaard persoon stond althans.

Ik vind het echt een bizar idee dat het mezelf ooit overkomt, ik kan dat maar moeilijk bevatten.

3 likes

Komt dat niet ook doordat lijken gekoeld worden tijdens het opbaren?

1 like

Klopt ja, daarom is het belangrijk dat een overledene persoon zo snel mogelijk overgebracht wordt naar een koelruimte.

Als je elke dag rouwbezoek hebt, is de persoon maximaal 1 a 1,5 uur uit de koeling, dus zo snel ruik je het nog niet. Alleen met deze temperaturen moet je een lichaam gewoon goed in de gaten houden, als iemand thuis is overleden en pas uren later is opgehaald kan het proces veel sneller gaan. Het hangt van zoveel factoren af, hoe snel een lichaam kan gaan ontbinden.

Mijn eigen moeder heeft bijv. 6 dagen thuis opgebaard gelegen, en haar lichamelijke conditie was echt nog wel goed (ookal was ze zeer ziek).

Ja mijn moeder ook, was heel fijn.

Ik heb helaas ook al vaker gezien dat het niet het gewenste effect heeft gehad.

Maar ik zal nu stoppen, voordat ik het hele topic vol spam haha

2 likes