Het TMI topic #3

Het schijnt dat je dit kan bespoedigen door zure zuurtjes te eten.
Combinatie van zuur en zuigen maak je meer speeksel aan waardoor het sneller kan loskomen

3 likes

Ooh dat is zo naar he :confounded:

Klopt, ik zit al aan het citroensap met water want ik heb even niks anders in huis. Ellendig

1 like

Ohhhh dat heb ik ook eens gehad, zo naar! Ik heb toen niets erop gedaan. Was vooral met warm weer en jurken naar (we waren toen aan het klussen in een hittegolf…). Denk dat een broek prima is, misschien niet een te strakke? Gewoon even uitproberen van te voren wat oké voelt. Kut flexi’s!!

Oke dan ik word wakker en moest naar de wc rennen om over te geven. Blijkbaar heb ik een buikgriepje te pakken

Moest vandaag zo nodig poepen en toen ik klaar was het echt zo’n grote drol. Heb er echt even bijna trots naar staan kijken, voelde me daarna erg leeg.

7 likes

Ik kan al een week niet poepen (jaloers op de post hier boven mij ook!) en ik lijk inmiddels echt minimaal drie maanden zwanger. Na een uur wandelen kreeg ik er net een klein beetje uit, en daar was ik al blij mee. Heb inmiddels alle huismiddeltjes en natuurlijke laxeermiddelen al op de afgelopen dagen, maar nog niet echt het gewenste resultaat. Hoop dat ‘de prop’ vandaag nog losschiet en 6 dagen aan schijt naar beneden valt, want mijn vriend komt morgen en ik durf geen sex te hebben zo.

Nu heeft mijn moeder dit probleem wel vaker en die vertelde dus dat ze dan soms wel eens zelf een klysma maakt. Nu hoef ik dat niet zelf te doen bedacht ik me net, want ik werk gewoon in een ziekenhuis. Heb net mijn vriend geappt om even wat spullen mee te nemen van werk (werken allebei in het ziekenhuis). Als het morgen nog niet over is, ga ik dat wel proberen want ik voel me echt een volgepropte zak poep.

10 likes

Heel kut, hoop dat het niet nodig is! Ik vind het wel fascinerend dat er dus gewoon 7 dagen aan eten nog gewoon in je buik zit :flushed:

Dit is trouwens wel het moment om die suikervrije winegums te proberen :sweat_smile:

22 likes

Dat vind ik ook echt een bizar idee ja! Bij elk ding wat ik eet denk ik ook: straks ontploft mn darm gewoon :thinking:. Hopelijk komt de rest van de week er in ieder geval niet in allemaal kleine stenen uit. Heb denk ik wel twee uur van mijn dag op de wc doorgebracht met anuskramp.

Dat winegumverhaal las ik gister ook ja, zou het bijna proberen haha. Ben alleen bang dat die ook gewoon achteraan in de poeprij mogen aansluiten en de prop lekker blijft zitten waar ie zit.

3 likes

Ik moest vroeger altijd een eetlepel olijfolie per dag eten en dat werkte wel goed. Dus gewoon los even een lepel, zorg wel voor een lekkere haha.

2 likes

Sterkte! Hopelijk kun je snel fijn kakken.

Mijn wondermiddel is een glas sinaasappelsap met een paar scheppen psylliumvezels. Gebruikte dat tijdens de zwangerschap, toen ik ineens vreselijk verstopt zat en dat was vreemd genoeg het enige dat mij hielp.

De suikervrije drop zorgt hier vooral voor gasvorming. Éen keer de fout gemaakt om zo’n klein zakje weg te kanen. Voelde mij een surprise ei op pootjes, niet te doen😨

7 likes

Ik heb weleens 10 dgn op vakantie niet gepoept! Had er gek genoeg weinig last van. En toen het eindelijk gebeurde was het maar een kleine die door kwam.

Ik heb nu iets dat heet Groene Poeder van, dacht ik, de tuinen, en daar maak je een soort thee van en dan ga ik geheid de volgende dag. 1 kopje will do the trick.

3 likes

Los van alle eet/drink dingen, kan je wellicht proberen om met een vinger je (endel)darm te stimuleren vanuit je vagina? Soms werkt dit om het een beetje op gang te krijgen.

2 likes

Ik realiseer me dat ik mijn eigen lichaam helemaal niet goed ken.

12 likes

Ja klopt, als je zeg maar met je vinger erin omlaag voelt, voel je de verdikking zitten in je darm. Heb ik ook weleens geprobeerd te stimuleren maar dat werkte niet.

2 likes

Ja hè had die gedachte ook eerst, zou er zelf ook niet opgekomen zijn. Maar met dank aan de huisarts

1 like

Dit wist ik inderdaad ook, maar ik ben een beetje een pussy met dat soort dingen en dat durf ik dus echt niet. Misschien dat ik dan toch wel sex moet hebben, want in sommige standjes heb ik af en toe het gevoel dat ik moet poepen :joy:.

Ik heb dit ook gehad na een operatie en kreeg toen al preventief van die zakjes mee. Een vriendin van mij heeft die ook lang gehad toen ze last had van PDS, het is geen laxeermiddel maar subtieler, even kijken hoe het heet.

Macrogol

Dit was het, kun je ook gewoon bij de apotheek halen. Ik kon ze toen per los zakje kopen geloof ik, is niet zo duur. En nogmaals het is geen laxeermiddel dus je darmen zijn niet meteen van slag als je dit gebruikt.

Oh ik zie nu dat je zelf in het ziekenhuis werkt dus dan ken je dit vast wel :’) Maar gooi het er toch nog even in, wellicht voor iemand anders die dit leest :slight_smile:

4 likes

Macrogol is imo veel lekkerder in warme dranken, ik deed het zelf wel eens door de koffie of thee. Dan is die structuur 10x beter te doen! Wel altijd een groot glas water daarna opdrinken, anders heeft het geen zin.

7 likes

1.5 week niet gepoept, wakker geworden van de buikkramp. Al half uur op wc maar alleen maar gas. Morgen op zoek naar sinaasappelsap en vezels. :woozy_face:

3 likes