Het TMI topic #3

Ik heb tijdens mijn zwangerschap (toen er ook rustig een week zonder poepen voorbij ging) de tip gekregen om Wapiti te gebruiken. Uiteindelijk maar twee keer een halve pil van genomen want ik ging daar zo enorm van naar de wc dat ik bang was dat de bevalling op gang zou komen :flushed:
Maar het werkt dus wel als een dolle.

Edit: van die kleine klysma’s die je in de winkel kunt kopen werken ook goed vind ik, Microlax heten die

4 likes

Ja @Rose_Gold ik zou ook microlax gebruiken en als je er via je werk misschien aan kunt komen een colex klysma?

3 likes

Ik gebruikte de sinaasappelsap vooral omdat die vezels niet goed mengen en je anders het idee hebt dat je brinta zonder melk loopt te kauwen. De sinaasappelsap maskeert dat heel goed. Roeren en meteen achterover klokken, als je het laat staan dan vormt zich een soort behanglijm. En dat moet het juist pas in je darmen gaan doen.

Hoeft niet van een fancy merk, Kruidvat eigen merk psylliumvezels is prima. Het zijn geen laxeermiddelen of medicijnen, dus je kunt het ook veilig nog een lange tijd gebruiken om je stoelgang op peil te houden. Mijn moeder kon nooit goed poepen, zeker op vakantie niet en die gebruikt het nu dagelijks. Geen centje pijn meer.

2 likes

Ik had ook psylliumvezels gebruikt, warm water met citroen, water met natriumbicarbonaat en magnesiumpillen. En uiteindelijk ben ik gisteravond anaal bevallen :tada:. Vanochtend kon ik weer normaal poepen dus er is hoop!

40 likes

Fijn! Zal vast heel erg opluchten :scream:

3 likes

Had net zoals @simsalabim weinig goede ervaringen met Wapiti, maar heb net vezels en magnesium ingeslagen! Die vezels zijn niet te drinken maar ik voel vanalles rommelen, hoop op een bevalling vandaag :partying_face: mijn man gaat alvast een naam bedenken voor het wondertje

3 likes

Ben ook al enkele dagen verstopt maar herinner me door dit topic dat ik nog psylliumvezels heb staan. Wanneer en met hoeveel vloeistof drink ik dit het beste?

3 likes

Ik deed het met een glas limo. Goed roeren en gelijk opdrinken anders idd behangplaksel

1 like

Warm zomerweer + PDS = 4 diarree-aanvallen vandaag. :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik was hersteld van mn buikgriep maar ben nog wel een beetje misselijk. En net kreeg ik een hoestbui en hup alles weer dr uit gegooid pff.

2 likes

@Rose_Gold FF geboortegolf, weet niet of ik trots of afschuw voelde maar heb een baksteen gebaard :woozy_face:

You go @jigglypuff!

14 likes

Ik dacht ik kan welff een scheetje laten hehehe.
Not.

Bij mij was t dus geen bevalling maar meer een niesje als je ongesteld bent wjw

4 likes

Ik moet mijn medische lens met een zuignap uit doen. De laatste tijd heb ik steeds vaker dat ie niet los wil. Dat is zo naar! (Vaak wel na paar seconden los maar dat voelt als minuten terwijl ik aan mn oogbol trek)

25 likes

Horror!!!
Ik had vroeger harde lenzen die ik er ook uithaalde met zo’n zuignapje. Een keer had ik niet door dat m’n lens er al uit was en toen zat dat zuignapje vast aan m’n oogbol. Dat ploppende geluid en dat getrek aan m’n oogbol geven me nog steeds rillingen

13 likes

Ja gatver, zo naar! Heb best wat gedoe aan dit oog gehad (oogetende amoebe) dus ben steeds gelijk beetje in paniek. Maar het gevoel is ook zo goor!

2 likes

Oh nee wat akelig! Heb je geen oogdruppels die je er van te voren in kan druppelen, of mag niet ivm medische lens?

1 like

Ja dat mag wel, helpt zeker ook, maar kennelijk als ik op deze mega lens iéts te veel richting midden zit met die plopper dan verbreekt het vaccuum waarmee de lens op mijn oog zit niet.

Gelukkig niet iedere dag! Maar kennelijk moet ik nog beter oefenen

2 likes

Ik las dit vanmiddag toen je het net had gepost en sindsdien heb ik steeds terugkerende rillingen door gedachten over ploppende oogballen. Ieeeeeee

9 likes

Iehhh!! Mijn vriend moet dit ook elke dag met zijn lenzen en ik draai me altijd even om als hij dat doet. Kan dat echt niet aanzien, zeker niet idd als hij echt vastzuigt aan die oogal :cry:. Toen hij gedronken had was hij 1x vergeten dat hij ze al uit had gedaan. Ding ook vol in dat oog vastgezogen :weary:.

3 likes

Ik zweet echt overmatig veel de laatste tijd bij het fietsen (andere sport doe ik niet en dit is hoe ik naar mn werk etc ga). Hele pannenkoeken onder mn oksels en ook op m’n rug. Schaam me hier best voor en het is natuurlijk niet fijn, want het voelt net of ik uit de douche gestapt ben en zonder me af te drogen kleding heb aan gedaan.

Zijn hier tips voor? Ik stink niet, het gaat me echt om de liters die uit me komen :smiling_face_with_tear: