Het TMI topic #3

Snel terugkoelen hmm hoe dan? Ofja je zet die pan toch niet in de koelkast?

3 likes

Dit geldt overigens ook voor rijst!

6 likes

Deze tijd van het jaar kan je heel goed de afgesloten pan even buiten zetten!

3 likes

Ik zet niet de hele pan in de koelkast maar giet soep als 'ie nog heet is in een grote Tupperware bak die ik meteen in de koelkast zet. (Zelfde met avondeten, wat niet op is gaat direct de koelkast in).

2 likes

Zet je dan hete soep in de koelkast? Is niet heeeeel goed voor het verbruik van je koelkast

2 likes

Klopt, ben ik me van bewust. Maar liever wat meer energieverbruik dan een voedselvergiftiging.

2 likes

Het is juist beter om je eten eerst goed af te laten koelen en daarna in de koelkast te zetten.

5 likes

Zo deed ik het voorheen inderdaad ook, maar na een keer flink ziek te zijn geweest van eten dat te lang buiten de koelkast heeft gestaan, neem ik liever geen risico meer.

Ik zorg er wel altijd voor dat het niet direct naast andere voedingsmiddelen staat.

2 likes

Ik zou dan juist bang zijn voor voedselvergiftiging van de andere dingen in de koelkast die last kregen van die hete soep :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik werk in de optiek en nu zien wij een hoop dingen maar de persoon die ik laatst had spant toch wel de kroon.

Hij droeg al meer dan 40 dagen een daglens.

Van de Action.

Ik snap soms werkelijk waar niet hoe mensen zo slecht om gaan met hun oog gezondheid.

17 likes

Wow je bedoelt een en dezelfde lens al 40 jaar?

1 like

Dagen :grimacing:

1 like

Deed ie m elke dag opnieuw in of haalde die m nooit eruit?

1 like

Hoe kun je dat ook niet kwijtraken?? Ik heb een keertje halloweenlenzen gekocht en die waren al kwijt voordat ik ze in had

1 like

Elke dag opnieuw in. Ik keek zo: :flushed:

2 likes

En heeft ie nu oogtyfus?

11 likes

Wow, heb je ook gevraagd hoe die persoon erbij kwam dat dit zo kon?

Krijg echt jeukende ogen hiervan haha. Mijn maandlenzen gooi ik ritueel weg op de laatste dag van de maand.

1 like

Steniging. Ook even heel goed duidelijk gemaakt dat dit niet de manier is om met je ogen om te gaan.

Maar sowieso zie je in de optiek dingen voorbij komen wat gewoon echt niet kan.

Harde lenzen inzetten met spuug, slapen met lenzen, douchen met lenzen, lenzenbakje nooit vervangen… ga zo maar door.

4 likes

Mag dat niet? :grimacing:

Dat doe ik af en toe wel, moet ik bekennen. Ik was vroeger echt slordig met goedkope maandlenzen, maar een hoornvliesontsteking heeft me echt mijn lesje geleerd. Tegenwoordig heb ik hele goede daglenzen die ik veel afwissel met dagen alleen bril. Is wel prijzig, maar het stimuleert wel echt om vaker bril op te zetten (want bespaart geld) en voorkomt hygiĆ«nerisicos met lenzenbakjes enzo…

2 likes

Ik kreeg een keer van een kennis heel veel dozen lenzenvloeistof. Gebruikte hij niet want hij deed zijn maandlenzen nooit uit. :sob::sob::sob:

3 likes