Het TMI topic #3

Er heerst buikgriep op werk en nadat ik een paar keer met mijn handen in de poep heb gezeten deze week is mijn buik ook van slag. Mijn scheten stinken zo erg :nauseated_face:.

Maar hopelijk blijft het hierbij

1 like

5 likes

Ja heb ik gebruikt en mijn handen alsnog stuk gewassen. Maar soms tilde ik een baby op en zat ik met mijn hand al op een natte poep plek.

3 likes

Ben ziek en moest net ‘kotsen’ van een slokje water, er kwam alleen niks uit, behalve een paar gore boeren (ik klonk net als een alien). M’n maag is al leeg denk ik van lang niet eten en diarree.
Laatste keer dat ik overgegeven heb is 25 jaar geleden en heb er intussen een angst voor ontwikkeld, dus dit is echt kut.

6 likes

Ah dan kan je je zo ellendig voelen. Wil je tips tegen buikgriep?

Ik ben Nivi niet maar ik wil hier wel tips voor ja!

2 likes

Appelsap schijnt dezelfde werking te hebben als ORS! En wat bij mij altijd werkt is naturelchips met Coca-Cola (regular, dus met suiker). Beetje oma weet raad tips maar is echt mijn lifesaver bij buikgriep

2 likes

Ik herken je angst voor overgeven. Echt zo intens verschrikkelijk.

Mij helpt het soms wel om dan wat water te drinken, omdat het echt zoveel pijn doet als je maag zo samentrekt maar er niks meer is wat er uit kan.
En ik sluit me aan bij de cola/appelsap tip + iets zouts (zoute crackers kunnen ook fijn zijn).
Vrijdag op zaterdag had ik een voedselvergiftiging, ik dacht echt dat ik kapot ging van binnen :smiling_face_with_tear: cola en crackers hebben me wel geholpen om weer op te starten, toen mijn maag begon te knorren en de misselijkheid weg was.

1 like

Ongevraagde tip. Ik vind overgeven ook echt de hel. Laatste keer had ik net warme thee op in rooibos smaak. En dat was dus echt chill. Want het was zoet en warm… en sinds dien… als ik ook maar misselijkheid voel. Gooi ik er dat in. Zoveel beter dan die zure meuk.

16 likes

Je hebt het overleefd! Doe lekker rustig aan. Ik was een tijdje geleden ook heel erg aan de kots en poep. Eten is niet zo belangrijk, drinken wel. Maar je had daar al goede tips over gekregen zie ik!

3 likes

Hè, is het gelukt? Hoop dat je een beetje opknapt!

Mijn vriend werd dit weekend 's nachts wakker en dacht een telefoonkabel in bed te voelen, maar dat bleek de slokdarmsonde van onze kat te zijn die ze er zelf heeft uitgetrokken :grimacing: goedemorgen!

3 likes

Ik heb zaterdag linzensoep gemaakt in de middag, op het aanrecht laten staan en 's avonds opgewarmd om te eten en ik geloof dat een bacterie in is gekomen op de een of andere manier want sinds gister komt alles wat we eten er meteen weer uit. Gelukkig aan één kant, maar alsnog. Doet zo’n pijn ook.

Echt zonde van de soep ook, had extra veel gemaakt maar dat kan ik nu dus weggooien.

1 like

Ik heb dit ook eens gehad met rode linzensoep… was echt erg. Dagen ziek van geweest. Ik was de linzen vergeten te wassen bedacht ik me later. Had jij dit wel gedaan, want na een middagje op het aanrecht in de winter is ook wel apart idd!

Nee had ik ook niet gedaan, ik had groene linzen maar met rode linzen doe ik dat eigenlijk ook nooit. Ga ik sowieso wel doen vanaf nu.

Het zat wel in een gietijzeren pan, dus waarschijnlijk een tijdje op de perfecte temperatuur gezeten voor bacteriegroei :grimacing:

3 likes

Ik heb dit ook ooit gehad met rode linzen! Durf nu nooit meer een tweede keer te eten

2 likes

:memo: linzen :x:

27 likes

Ik die dit leest die net kilo’s aan verschillende linzen heeft gekocht hahah.
Nou ja gewoon goed wassen dus denk ik. Ik spoelde ze altijd al heel lang, tot het spoelwater niet meer troebel is en ben er nooit ziek door geworden. Dan zal dat het dus wel zijn geweest…

3 likes

Ja en vooral je eten snel terug koelen! Dat is eigenlijk nog belangrijker.

Als ik hier mijn 1 blok microbiologie op mag loslaten denk ik dat het komt door sporenvormende bacteriën(bacillus ceurus bijv) die de hitte overleven en daarna zich vrolijk verder kunnen delen omdat het nog lekker lang een aangename temperatuur is.

3 likes

Ja precies, dit geef ik ook de schuld! Kan niet zeggen dat het de linzen zijn. Maar volgende keer eet ik het direct op of doe ik het in een andere pan :grimacing:

1 like