Auw! Van die luierzalf voor baby’s doe ik altijd op dat soort irritatieplekjes, werkt heel goed!
Yes dit doen! Sudocrem! Dat helpt echt waardoor het sneller geneest
Ik heb denk ik buikgriep en ben helemaal vertyft. Misselijk en aan de dunne. Zoooo kut
Ja! Had hier nog een potje van. Werkt heel goed, maar wel echt een smerig gevoel zo crème op m’n bil xD
Mijn verkoudheid is bijna over en nu heb ik van dat chemische snot dat eruit ziet alsof het licht geeft in het donker
Ten eerste beterschap. Ten tweede ik begrijp dus dat je al een keer bent bevallen. Ik weet nou niet of ik t hier had gelezen of ergens had gezien maar, iemand zei dus dat een wee dus ongeveer zo voelt als diaree krampen. Nu jij dus in deze positie zit en dus beide dingen hebt mee gemaakt wil ik jou dus vragen of dat acuraat is.
Alvast bedankt
Hoevaak laat je je ogen meten en hoeveel dioptrie verlies je in een jaar tijd bijvoorbeeld? Het schommelen in sterkte kan door meerdere factoren komen. Medicatie, hormonen, ziekte… kunnen er allemaal mee te maken hebben. Ik ben geen optometrist, maar als je heel snel achteruit gaat in een korte tijd is niet heel normaal. Hebben we het over van bijvoorbeeld- 1.00 dpt en je gaat in een jaar tijd naar - 1.25 dpt, dat kan. Maar van -1.00 dpt naar bijv -2.50 dpt in een jaar tijd is niet heel normaal. Laseren kan vaak ook maar tot een bepaalde sterkte.
We zijn ook meer naar ons scherm gaan kijken tijdens covid en dat kan ook gevolgen hebben voor je zicht. Ik lees dat je computerwerk doet, heeft het bedrijf waar je voor werkt misschien budget voor een beeldschermbril? Die geeft veel meer rust en comfort en kan eventueel met blauw licht filter geleverd worden.
Ja dat van covid en het computerscherm was ook wat mijn opticien/optometrist (ze is het denk ik allebei, haha) tegen me zei! Ik kwam daar om ik echt het idee had dat mn ogen echt slechter waren geworden maar toen ze ging meten was de sterkte volgens haar gewoon goed.
Maar omdat natuurlijk door alle lockdowns en het volledig thuiswerken echt zowat alles via hetzelfde beeldscherm ging zou dat vooral ook zo vermoeiend zijn voor de ogen en ook zo weinig afwisseling. Alles gebeurt dan ineens op dezelfde afstand terwijl normaal in een overleg kijk je naar iemand die wat verder weg zit etc, als je even koffie gaat halen en blijft kletsen ook… alleen ja alles op datzelfde vervloekte scherm he.
En nu laatst dacht ik weer dat het slechter was geworden omdat ik af en toe dubbel zie enzo, maar ook dat had niet met mn sterkte te maken, maar blijkbaar heeft mn rechteroogspier of iets dan weer moeite om mee naar binnen te draaien waardoor ie soms ook zoiets heeft van oke byeee ik haak af. dus daarvoor mag ik van die soortvan scheelkijk-oefeningen doen haha.
Uiteindelijk is het advies steeds toch ook toch te kijken of ik m’n beeldschermtijd kan minderen en die regel van elke 20 min 20 seconde naar buiten/ iets ver weg kijken. Zo simpel ook maar die vergeet ik uiteraard ook altijd.
En het blijft toch gewoon ook zo lastig he, minderen met beeldschermen de hele dag Het is steeds mn goede voornemen, maar het komt er maar weinig van.
Griep-epistel dag 6: weer koorts, maar deze vieze taaie slijm komt er nu ieder uur uit mijn keel. Voel me kut, maar voelt wel satisfying.
Ik had laatst buikgriep en echt heel heftige darmkrampen en dat voelde wel als weeën, maar ik heb het tot maar 4/5 centimeter gehaald uiteindelijk dus ik weet niet hoe weeën later in het proces zijn. Maar dat waren wel echt heftige krampen, heb dat nooit zo erg gehad. Ik zat ze ook echt weg te puffen haha.
Dit klinkt alsof je halverwege dacht nou laat maar jongens ik stop ermee
Klopt, baby zit er nog steeds in, hoefde het echt niet meer.
Klopt helemaal! Let vooral ook goed op dat je geen droge ogen hebt, dat kan je zicht ook nog weleens vertroebelen. Mocht dat zo zijn, even druppelen met goede oogdruppels. Mijn favoriet zijn de Hylo Comod druppels.
Oh thanks dat is ook een goede! Toevallig heb ik de laatste dagen wat droge ogen en dacht nog ohja misschien moet ik daar ook weer eens iets voor halen…
Dat kan idd heel fijn zijn en goed helpen. Ik heb zelf hylan, dat zit in een verpakking voor eenmalig gebruik (zo’n knijp dingetje) vind ik extra fijn omdat ik het soms periodes niet nodig heb en je dan niet zit met houdbaarheid en bacteriën oid.
Maar het kan zijn dat je de mijne alleen via de apotheek kan en die van @steady ook via de opticien. En dat laatste is dan makkelijker om te halen.
Door alle bovenstaande tips ga ik op zoek naar een goede beeldscherm bril, thanks!
Beeldscherm bril is top. Mijn bril op strekte is tegelijkertijd een beelschermbril en het geeft zoveel rust. Ik had laatst een keer mn normale/reserve bril op en merkte meteen verschil
Ooh ik zal ook panisch worden
Het is voorbij dus ik durf weer scheten te laten
Poeh ik heb sinds een maand ofzo zo vaak een opgezette buik en STINKscheten, maar echt… pure zwavel. Terwijl ik niks anders heb gedaan aan mijn dieet, dus ik denk dat het komt omdat ik minder beweeg? (Ik beweeg best veel, wandelen enzo). Of ik ben ineens lactose intolerant, maar zoiets kan denk ik niet zomaar ineens opkomen toch?
Heb een paar dagen niet zoveel gegeten maar wel veel mandarijnen. Dus nu ruikt mn poep naar mandarijnen…