Het TMI topic #3

Naja juist lactose intolerantie kan ‘opeens’ opkomen. Weet niet of het van de 1 op de andere dag is hoor haha, maar iedereen heeft aan het begin van z’n leven het enzym lactase om lactose af te breken en hoe ouder je wordt en hoe minder zuivel je eet, hoe minder lactase in je darmen zit. Dus zou best kunnen dat je er vroeger nooit last van had en nu opeens wel. Mijn vriend en zijn broer zijn er ook pas sinds een paar jaar achter

4 likes

Het ging enkele berichten hierboven over bevallen. Dus nu vraag ik me af: komt het echt zo vaak voor dat je poept als je aan het persen ben? Nog TMI verhalen ivm bevallen die jullie willen delen? Alsof ik niet al bang genoeg ben van zwanger worden en bevallen :sweat_smile:

6 likes

Niet perse tmi… maar wel…
dat hechten van je poes misschien wel even pijn doet als bevallen. Gloeiende…

1 like

Ik kon niet bevallen omdat m’n darm vol zat (9 maanden obstipatie) en voelde de hele tijd druk maar door ruggeprik kon ik niet naar de plee. Kreeg toen klysma (?) en daarna zo’n bedpan…was wel super kut om liggend te poepen maar daarna kon ik wel gaan persen. Durfde ik eerst niet en ja, er kwam niet alleen een baby uit maar ja…dat is nu eenmaal zo.
Kan het niet mooier maken dan het is :sweat_smile:
En van het hechten heb ik door de ruggeprik gelukkig niks gemerkt.

3 likes

Als ik internet moet geloven poept 9 op de 10 vrouwen bij de bevalling :hushed:

2 likes

Nooooo dat zou echt huilen zijn, ben zo gek op kaas :smiling_face_with_tear: :smiling_face_with_tear:

1 like

Ja hier, ik was hier van te voren mega mee bezig en wilde dat echt niet en UITERAARD gebeurde het toen wel. Ik bleef ook maar zeggen hoe vervelend ik het vond en die ontzettend pragmatische verpleegster zei op een gegeven moment ‘even een bolus wegvegen’. En ik heb ook nog een keer gezegd tegen alle mensen in de verloskamer dat ik me wilde verontschuldigen voor de stank.

Echt toppp.

Maar idd het was blijkbaar wel ‘goed persen’ want na 32 minuten was ze er al, was perfect. Niet te lang en niet te kort. Ik had sowieso een fijne bevalling ook.

3 likes

Zeker! In de auto bij de vk :sweat_smile: maar had er ook gewoon geen controle over, mn lichaam wou de baby er uit, incl alles wat in de weg zat. Niks om je zorgen over te maken of voor te schamen, écht niet. Je lichaam doet wat nodig is.

5 likes

Ik heb zelf niet gepoept tijdens de bevalling. Maaar mijn baby lag in stuit met zijn billen bij de uitgang. Kan je vertellen dat het een hele ervaring is als het wezentje in je buik besluit te poepen en dit uit je vagina komt. Toen hij er eenmaal uit was deed hij het nog eens dunnetjes over. Gelukkig was hij zo lief en leuk dat ik het hem heb vergeven.

15 likes

Gewone Goudse kaas is lactosevrij. Maar intoleranties kunnen wel gewoon opeens ontstaan, er is meer dan alleen lactose (helaas).

2 likes

vaak blijf je wel nog lactase aanmaken maar op kleinere schaal, ik ben zelf lactose intolerant van mijn 15e en merk dat nu nog, het ene moment is erger dan het andere. Veel kazen hebben ook weinig tot geen lactose trouwens!

2 likes

Ohh als ik dit lees wil ik eigenlijk echt niet mijn partner erbij hebben als ik ooit ga bevallen. Maar eigenlijk vind ik dat ook weer wat zeikerig van mezelf.

3 likes

Ik snap je helemaal. Ik vind het aan de ene kant ook vreselijk dat hij dat heeft gezien, andere kant is het ook wel weer heel verbindend en mooi geweest. Ik bedoel na de poep (was natuurlijk ook geen half uur aan het poepen hahaha) heeft hij uiteindelijk ook het kindje aangepakt en daarmee ons meisje ter wereld geholpen.
Hij vond het scheuren erger om te zien geloof ik.

1 like

Mijn lijf wilde helemaal niks meer in zich hebben, dus ik heb heel erg moeten overgeven toen mijn weeën op z’n ergst waren :tired_face: Een paar dagen voordat mn bevalling begon moest ik heel vaak poepen. Wel meer vrouwen schijnen dat of diarree te hebben. Ik heb me nog nooit zo leeg gevoeld toen m’n kind er ook uit was :joy:

4 likes

Ik zou het niet eens weten, heb het niet gemerkt. Vond het sowieso heel erg meevallen allemaal. Soms als ik geen zin heb om te werken denk ik wel eens ‘Ik zou nog liever opnieuw bevallen dan nu gaan werken’

29 likes

Ja dat van die kazen las ik, maar verder dan kaas en toetjes eet ik vrijwel geen zuivel dus mmm :thinking:

Ik ga het even in de gaten houden. Denk dat mijn lijf wellicht gewoon moet wennen aan de winter :sweat_smile:

1 like

Ja dit had ik ook een periode, echt nucleaire scheten…stond daarmee ook een keer in de wachtrij bij de Efteling en wilde echt door de grond zakken.

Maar als het aanhoudt of als ook andere klachten hebt kun je er wel eens mee naar de huisarts gaan hoor. Kan namelijk ook zeker dat je later in je leven intoleranties ontwikkelt of andere dingen (wil je niet laten schrikken, maar ik bleek opeens coeliakie te hebben…maar weet natuurlijk niet of t samenhangt met de terrorscheten :joy:)

Hahaha na terrorscheten beschrijft het goed, heb nog net niet gegoogled of je out kunt gaan van je eigen gaslucht :laughing:

En ja ik ga het in de gaten houden! Hopelijk trekt het weer weg :grimacing:

3 likes

Geen supplementen ofzo onlangs gaan slikken?
Daarvan gaan m’n darmen ook heel hard

3 likes

Nee niks helaas!