Verbaast me niks. Als je een nachtcamera installeert in de keuken zie je waarschijnlijk de familie Muis ook op het aanrecht hun leven leiden.
Bedoel je hiermee nu dat je er vanuit gaat dat er in een keuken regelmatig muizen rondlopen? Vraag dit omdat ik een tijd terug een paar keuteltjes in een keukenkast vond en daar zo panisch door werd dat ik alles extreem dicht gekit (met speciaal spul) heb nu onder mijn keuken en alle mogelijke andere toegangswegen in mijn huis. Dat ik me nu afvraag of anderen dat normaal vinden/gewoon accepteren haha.
En volgens mij hoef je om muizen te traceren geen camera neer te zetten maar kun je gewoon checken op keuteltjes op je aanrecht want muizen poepen altijd als ze lopenâŠ
Ik vind dat iig niet normaal. Heb ook nog nooit ergens muizenpoep gevonden en zou mijn huis echt afbranden als ik het wel vind lol.
Haha ja same, ik ben dus ook echt PANISCH gewoon. Dus meteen bestrijding laten komen, leek er idd op dat er 1 muis eenmalig in een kastje was geweest toen ik een week van huis was. Dat kastje had onderin dus gaten rondom de leidingen. Gif neergezet en een paar dagen later alle gaten rondom leidingen maar ook op alle andere mogelijke plekken in huis dicht gemaakt met speciale muiswerende kit. En nu schrik ik nog steeds bij elk geluidje wat ik hoor, suizende wind, krakende vloer, druppende kraan en ik denk meteen OMG NEE.
Dit is overigens nu 1,5 maand geleden (nergens keutels gevonden of serieuze muizengeluiden gehoord dus halleluja) maar ja ik zou dus niet cool blijven of er vanuit gaan dat er af en toe ergens een muisje passeert.
In oude huizen: ja. Ik heb in bijna al mân huizen op een gegeven moment muizen gehad (in de winter). Maar ik bestreed ze dan wel, want 1 muis = 2 muizen = babyâs = 100 muizen. In mân huidige huis ga ik er niet vanuit dat er muizen zijn want ze kunnen niet in de muren zitten (beton) en er is ook nergens een ingang
Nee dat hoeft niet om ze te traceren, maar als je ze echt wilt zien. âs Nachts zijn ze meer in actie. Heb dat ooit gezien op tv. En zal niet in elke keuken gebeuren, maar als je keutels hebt gevonden, dan natuurlijk wel.
Daarnet schudde ik mân bed op en toen zag ik een zilvervisje in mân bed lopen . Wil het liefst mân bed in de fik steken maar ik ben te moe en nu voel ik alles kriebelen.
Ik had dat laatst ook :â( Janken. Ik had hem heel hard doodgemaakt. Ik ben normaal best diervriendelijk maar niet voor zilvervisjes.
Laatst had een vioolleerling van me een zilvervisje in haar vioolkist, beetje een verwend kind, verder best leuk. Maar ze had natuurlijk meteen door dat ik het heel vies vond. Toen had ze hem opgepakt en is ze achter me aan gaan rennen in het lokaal :â) Meerdere rondjes. Ik was totaal de controle kwijt.
Aaaah naar
Ik zag er laatst eentje in de bestekla (vgm dood maar ik heb niet lang genoeg gekeken en er meteen keukenpapier opgedrukt haha)
Heb al het bestek uit de hele la op het heetste programma van de vaatwasser gedaan
Ik heb er zoveel in huis⊠Dacht dat het wel zou afnemen wanneer ik een schoonmaakster had, maar nee. Ze scharrelen vooral graag rond in wc, gang en slaapkamer. In de woonkamer, keuken en badkamer zie ik ze eigenlijk nooit. Geen idee waarom. Ben er gelukkig niet bang voor en druk ze meestal dood met een wc-papiertje. But they keep comingâŠ
Ze komen op vocht en hout/papier af. Ventileren schijnt te werken en af en toe gif spuiten in de kieren als je ze spot. Heb (wil bijna âhelaasâ zeggen) zelden spinnen in huis, dus zo nu en dan zilvervisje brrrrrr zo goor.
Hm, zou het dan het wc-papier zijn? Vochtig is het niet in het toilet denk ik, maar heb geen raam. In de badkamer wel vochtig, ook geen raam, maar geen zilvervisjes.
Kan iig de slaapkamer vaker ventileren. Dat doe ik sowieso te weinig als het koud is buiten.
Hmmm dat is wel vreemd. Houten plinten misschien? Heb je behang? Tijdschriften liggen? Misschien is er ook toch nog iets anders dan waar ze op af komen. Echt verschrikkelijk
Site met meer tips: Zilvervisjes bestrijden â Zilvervisjes
(Warning: de motherfuckers hebben fotoâs van zilvervisjes op die pagina gezet -.- )
Ik haat verrassings constipatie. Dat het eerste deel van de drol gewoon normaal is en dan INEENS keihard en baksteen formaat.
Nog kutter is als het tweede deel blijft zitten. Weinig vervelender dan een drol die al zo goed als Ăn je anus is, maar er weigert uit te gaan.
Ik houd helemaal niet van bananen maar heb ze wel in huis. Alleen ergens doorheen eet ik ze soms. Sinds ik allemaal smoothies maak en daar vaak een banaan doorheen gooi heb ik het gevoel dat mn darmen helemaal van slag zijn. Eerst werd altijd beweerd dat bananen verstoppend werkten en daarna juist laxerend? Nou ik denk bij mij eerder het laatste. En mn maag gaat helemaal borrelen en alles. Misschien moet ik er ff mee stoppen alhoewel 1 of een halve banaan per dag toch niks is?!
Misschien heb je last van de fructanen erin. Een rijpe banaan is maar tot 35 gram low fodmap, het bevat de fodmap fructaan. Lactose is bijv ook een fodmap.
Pas 1 dag carnaval gevierd en mijn darmen zijn het er niet mee eens, ik plas gewoon poep
Ik hoop andersom
Oja hahaha